… η περιοδεία συνεχίζεται στην Αττική έως τις 18 Ιουλίου!

Μετά τη θερμή υποδοχή που επεφύλαξε το κοινό στον «Αγαμέμνονα», τη φετινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης στη Βόρειο Ελλάδα, η παράσταση επιστρέφει στην Αττική για λίγες ημέρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόγραμμα παραστάσεων

  • Τρίτη 16 Ιουλίου, Κατράκειο Θέατρο, Νίκαια
  • Τετάρτη 17 και Πέμπτη 18 Ιουλίου, Θέατρο Ρεματιάς, Χαλάνδρι

Σημείωση:
Οι γνωστοί πρωταγωνιστές θα συνεχίσουν το ταξίδι τους στην Ελλάδα στο πλαίσιο της καλοκαιρινής τους περιοδείας.

Ένα κορυφαίο έργο της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης περιλαμβάνεται στο καλοκαιρινό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης: ο Αγαμέμνων – το πρώτο έργο από την τριλογία του Αισχύλου Ορέστεια, την μοναδική τριλογία που διασώθηκε ολόκληρη και που λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας Ορέστεια: Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες -για την οποία ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο- έγινε στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα Πρωτεύς.

Αυτό το καλοκαίρι, με σεβασμό στον τρόπο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου διδάσκει σε έναν θίασο εκλεκτών ηθοποιών η Νικαίτη Κοντούρη.

Λίγα λόγια για το έργο
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος -σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Έπη- στηρίζει τον δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπικής μητριαρχικής persona, και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.

Το βράδυ που ο βασιλιάς Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος νικητής, έπειτα από τον δεκαετή Τρωϊκό πόλεμο, έχοντας μαζί την ιέρεια του Απόλλωνα Κασσάνδρα ως σκλάβα κι ερωμένη του, η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα θα τον υποδεχτεί στο παλάτι. Αργότερα, μέσα στη νύχτα, η Κλυταιμνήστρα θα σφάξει με τα ίδια της τα χέρια τον σύζυγό της και την μάντισσα, έχοντας στο πλευρό της τον εραστή της Αίγισθο.

Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα προκειμένου να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα.

Στον «Αγαμέμνονα», η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει το έργο εξαιρετικά οικείο. Κι εδώ όπως και γενικότερα στην Αισχύλεια Τραγωδία, την συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια και Θεοφοβία εκφράζει ο Χορός. Στη συγκλονιστική ποιητική δημιουργία του Αισχύλου, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και των αρχαίων Θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την ‘Υβριν. Οι ήρωες της τραγωδίας συνθλίβονται από το βάρος της Ευθύνης που φέρουν και ταυτόχρονα την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να υπερβεί το πεπρωμένο της.

Διανομή
Κλυταιμήστρα: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Αγαμέμνων: Μηνάς Χατζησάββας
Κασσάνδρα: Θεοδώρα Τζήμου
Αίγισθος: Βασίλης Μπισμπίκης
Κήρυκας: Θέμης Πάνου
Φύλακας: Βασίλης Χαλακατεβάκης

Κορυφαίοι (Με αλφαβητική σειρά):

  • Θύμιος Κούκιος
  • Βασίλης Πουλάκος
  • Kρις Ραντάνοφ
  • Κώστας Φαλελάκης
  • Μενέλαος Χαζαράκης
  • Κλαρινέτο: Xρήστος Καλκάνης

Συντελεστές
Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική σύνθεση και διδασκαλία: Σοφία Καμαγιάννη
Χορογραφία: Ερμής Μαλκότσης
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Δραματουργική ανάλυση – Βοηθός σκηνοθέτη: Λεωνίδας Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου: Δώρα Γαζή
Μακιγιάζ φωτογράφησης και παράστασης: Αχιλλέας Χαρίτος

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης