Godzilla

Μια επική αναγέννηση! Ο Godzilla, το πασίγνωστο τέρας που έγινε κινηματογραφική αναφορά τόσο για την μυθική παρουσία του όσο και για το συμβολισμό της καταστροφικής πλευράς της ανθρωπότητας, επανέρχεται σε μια εντυπωσιακή τρισδιάστατη εκδοχή σε σκηνοθεσία Γκάρεθ Έντουαρντς και παραγωγή Warner Bros. και Legendary Pictures.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παραγωγοί της ταινίας αναγεννούν έναν μύθο 60 χρόνων και οραματίζονται έναν νέο Γκοτζίλα, ο οποίος όμως διατηρεί την ακεραιότητα και τον ηρωισμό του πρώτου. “Ο Γκοτζίλα είναι μια επική μορφή, ένας χαρακτήρας που αξίζει να γνωρίσει κανείς, και που ο Γκάρεθ Έντουαρντς επανασχεδιάζει με έναν καινοτόμο τρόπο”, δηλώνει η παραγωγός της ταινίας, Μέρι Πάρεντ. “Ο Γκοτζίλα του 1954 μας ενέπνευσε για να δημιουργήσουμε έναν πιο σύγχρονο Γκοτζίλα, με στόχο να φαίνεται όσο πιο αληθινός γίνεται… Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Γκάρεθ Έντουαρντς, και η ομάδα των οπτικών εφέ έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στη διατήρηση του ρεαλιστικού στοιχείου στη μορφή του Godzilla”, σύμφωνα με τον Τζιμ Ράιτζιελ, υπεύθυνο για τα οπτικά εφέ.

Ο Γκοτζίλα πρωτοεμφανίστηκε ως σύμβολο καταστροφής της ανθρωπότητας στην Ιαπωνία. Το 1954, σε μια Ιαπωνία η οποία ακόμα υπέφερε από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το στούντιο Τόχο ανέλαβε την παραγωγή της, πρωτοποριακής για την εποχή της, ταινίας “GODZILLA”, σε σκηνοθεσία του Ισίρο Χόντα. Η ταινία, χαρακτηριστική του genre kaiju eiga (monster movie), εξελίχθηκε σε μία από τις αγαπημένες και πιο δημοφιλείς ηρωικές ταινίες του 20ου και 21ου αιώνα. Αμφίβιο ύψους 355 ποδιών, με αιχμηρά πτερύγια, απειλητική του ουρά και τρομακτικά ηχητικά εφέ είναι τα χαρακτηριστικά που μας κάνουν να τον φοβόμαστε. “Ο βρυχηθμός του είναι ίσως από τα πιο δημοφιλή ηχητικά εφέ στην ιστορία του κινηματογράφου. Θέλαμε να είναι το σήμα κατατεθέν του, το οποίο θα αποτυπώνει τη δύναμη και την αγριότητα του”, όπως λέει ο βραβευμένος με Όσκαρ σχεδιαστής ήχου Έρικ Άανταλ. “Μάλιστα, η απομίμηση των ηχητικών του εφέ είναι σχεδόν αδύνατη, καθιστώντας τον βρυχηθμό αυτόν μοναδικό και άμεσα αναγνωρίσιμο”.

Πέρα από τα τρομακτικά του χαρακτηριστικά όμως, ο Γκοτζίλα κρύβει και μια άλλη πλευρά η οποία αποκαλύπτεται στην ταινία. Παραδόξως, συμβάλλει στην αποκατάσταση της ισορροπίας, συμβολίζοντας την τιμωρία της ανθρωπότητας και την εκδίκηση της φύσης για την κακοποίηση που έχει υποστεί από τους ανθρώπους. Έτσι, ο Γκοτζίλα εξελίσσεται σε ηρωική μορφή. “Είναι παράδοξο το πώς από τη μία τον φοβάσαι, και από την άλλη εκπέμπει μια έλξη… Αναμφισβήτητα είναι “κακός”, αλλά παράλληλα φανερώνει στοιχεία αθωότητας και ηρωισμού… Αυτές οι δύο πλευρές στο χαρακτήρα του είναι που τον κάνει τόσο ενδιαφέροντα και απρόβλεπτο”, σχολιάζει η παραγωγός Μέρι Πάρεντ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Γκοτζίλα ήταν ανέκαθεν μυστηριώδες και αμφιλεγόμενο πλάσμα. “Τα τέρατα είναι μεταφορές για κάτι άλλο’’ δηλώνει ο σκηνοθέτης της ταινίας. “Εκπροσωπούν τις πιο σκοτεινές πλευρές της φύσης και τους μεγαλύτερους φόβους μας”. Η Ζιλιέτ Μπινός συμφωνεί, και προσθέτει πως “τα τέρατα κρύβουν μια απίστευτη δύναμη κάθαρσης. Ιστορίες σαν του Γκοτζίλα μας βοηθούν να κατανοήσουμε τους εαυτούς και τα συναισθήματα μας”.

Η ταινία “GODZILLA” δεν είναι μια απλή ταινία καταστροφής: εστιάζεται στις ανθρώπινες σχέσεις, και συγκεκριμένα στο θάρρος και τη συμφιλίωση, καθώς η ανθρωπότητα βρίσκεται ανυπεράσπιστη με κύριο τρομοκράτη τη φύση. Η επιλογή των χαρακτήρων, αλλά και του καστ, στόχο είχε να δώσει μια πιο ανθρώπινη διάσταση σε μια ταινία καταστροφής, τρομακτική πέρα από κάθε φαντασία.

Την ταινία πλαισιώνει ένα πλούσιο και αναγνωρισμένο καστ που περιλαμβάνει τους Άαρον Τέιλορ Τζόνσον (“Kick-Ass”), τον υποψήφιο για Όσκαρ Κεν Γουατανάμπι (“Ο Τελευταίος Σαμουράι”, “Inception”), την Ελίζαμπεθ Όλσεν (“Martha Marcy May Marlene), τη βραβευμένη με Όσκαρ Ζιλιέτ Μπινός (“O Άγγλος Ασθενής”, “Cosmopolis”), την υποψήφια για Όσκαρ Σάλι Χόκινς (“Θλιμμένη Jasmine”), και τον βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρας Μπράιαν Κράνστον (“Επιχείρηση: Argo”, “Breaking Bad”).

The Double / Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Σωσίας

Η ιστορία ενός ασήμαντου ανθρώπου που οδηγείται στην ψυχική κατάρρευση όταν συναντά το σωσία του

Αστεία, τρομακτική και ονειρική, η ταινία αντιμετωπίζει τη μοναξιά και την ανάγκη μας ν’ αγαπήσουμε και ν’ αγαπηθούμε. Ο ανατρεπτικός Βρετανός τηλεοπτικός κωμικός του «The IT Crowd», αλλά κι επιτυχημένος κινηματογραφικός σκηνοθέτης με το πολυβραβευμένο «Submarine», διασκευάζει τον «Σωσία» του Φίοντορ Ντοστογιέφσκι, σε σενάριο που έγραψε παρέα με τον αδελφό του Χάρμονι Κορίν, Αβι. Συγκεντρώνοντας μπροστά στην κάμερά του ό,τι πιο καινοτόμο κι ενδιαφέρον από τη νέα γενιά ηθοποιών – ο Τζέσι Αϊζενμπεργκ του «Social Network» και του «Now You See Me» και η Μία Γουασικόφσκα της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» και του «Stoker» – ο Αϊογουάντι εκσυγχρονίζει το σκοτεινό κόσμο του Ντοστογιέφσκι κι ετοιμάζεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των διεθνών φεστιβάλ και των θεατών τη χρονιά που έρχεται.

Romeo and Juliet / Μεταφρασμένος Τίτλος: Ρωμαίος & Ιουλιέτα

Το Ρωμαίος και Ιουλιέτα εξερευνά τον πρωτόγνωρο συναισθηματικό κόσμο στον οποίο μπαίνει κάποιος όταν ερωτεύεται για πρώτη φορά: έναν κόσμο από τον οποίο απουσιάζει κάθε έννοια λογικής. Ο σκηνοθέτης Carlo Carlei και οι παραγωγοί θέλησαν με αυτή την ταινία να φέρουν το σημερινό κοινό σε επαφή με την αρχετυπική ρομαντική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, που παίρνει νέα πνοή με πρωταγωνιστές τους Hailee Steinfeld και Douglas Booth.

Οι οικογένειες των Μοντέγων και των Καπουλέτων, με την αέναη έχθρα που τους χωρίζει, ψάχνουν ευκαιρία για καβγά στους δρόμους της Βερόνα. Όταν ο νεαρός Μοντέγος Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, κόρη του λόρδου Καπουλέτου (Damian Lewis) θα ερωτευτούν κεραυνοβόλα, οι οικογένειές τους θα θελήσουν να τους χωρίσουν, και τα πράγματα θα πάρουν τραγική τροπή. Με τη βοήθεια του μοναχού Laurence (Paul Giamatti), το ερωτευμένο ζευγάρι θα καταστρώσει ένα παράτολμο σχέδιο, το οποίο είτε θα φέρει την απόλυτη ευτυχία, είτε θα προκαλέσει ανήκουστο πόνο.

Suzanne

H Σουζάν και η μεγαλύτερη αδερφή της Μαρία ζουν μαζί με τον χήρο πατέρα τους Νικολά. Τα δύο κορίτσια είναι πολύ δεμένα μεταξύ τους, παρά τους διαφορετικούς χαρακτήρες τους: η χαμηλών τόνων Σουζάν απολαμβάνει την παρέα και την αγάπη της δυναμικής, ανεξάρτητης Μαρίας. Τις γνωρίζουμε σαν μαθήτριες του δημοτικού, ενώ σύντομα βλέπουμε την έφηβη Σουζάν να ανακοινώνει ότι είναι έγκυος. Αμέσως μεταφερόμαστε πέντε χρόνια μετά και ο γιος της Τσάρλι, είναι ήδη μέλος της οικογένειας, ενώ ο πατέρας του είναι απών και δεν αναφέρεται ποτέ. Την περίοδο εκείνη, η Σουζάν εργάζεται στην ίδια μεταφορική εταιρεία, στην οποία είναι υπάλληλος ο πατέρας της. Η ζωή τους περιπλέκεται όταν εκείνη γνωρίζει τον Ζουλιέν, έναν γοητευτικό μικροκακοποιό, με τον οποίο ερωτεύονται αμέσως. Όταν ο Ζουλιέν θα χρειαστεί να φύγει από την χώρα, η Σουζάν θα πρέπει να πάρει τη δύσκολη απόφαση να επιλέξει ανάμεσα σε αυτόν και την οικογένειά της…

Η Κατέλ Κιγιεβερέ, η οποία είχε βραβευτεί με Prix Jean Vigo για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Love Like Poison επιστρέφει με την δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Suzanne. Μια ταινία για την οικογενειακή «φωλιά» και την επώδυνη ενηλικίωση. Για τη δύναμη του τυχαίου, την αγάπη και όλες εκείνες τις επιλογές που καθορίζουν την ζωή μας για πάντα.

Η Suzanne έκανε πρεμιέρα στο 66ο Διεθνές Φεστιβάλ των Καννών, αποτελώντας την ταινία έναρξης της «Εβδομάδας Κριτικής».

Salvo

O Σάλβο, ένας εκτελεστής της Σικελικής μαφίας, είναι μοναχικός, ψυχρός και αδίστακτος. Όταν εισβάλει σε ένα σπίτι για να σκοτώσει τον άνθρωπο που επιτέθηκε στον αρχηγό του, ανακαλύπτει μια νεαρή τυφλή κοπέλα, την Ρίτα, να στέκεται αδύναμα δίπλα στον αδελφό της την ώρα που εκείνος δολοφονείται.

Ο Σάλβο προσπαθεί να κλείσει τα δυο της μάτια, που με το κενό ενοχλητικό βλέμμα τον κοιτούν επίμονα. Όμως κάτι παράδοξο συμβαίνει. Τα μάτια της Ρίτα βλέπουν για πρώτη φορά!

Ο Σάλβο αποφασίζει να της χαρίσει τη ζωή βάζοντας τον εαυτό του στον μεγαλύτερο κίνδυνο που έχει ποτέ αντιμετωπίσει.

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης