Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Dabba
Μεταφρασμένος Τίτλος: The Lunchbox: Παραδόσεις Αγάπης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το “The Lunchbox” είναι μια απολαυστική ρομαντική κομεντί που εκτυλίσσεται στην πολυπληθή και θορυβώδη Μουμπάι και παρακολουθεί τη σχέση ενός άντρα και μιας γυναίκας που έρχονται κοντά χάρη σε ένα λάθος. Αυτή η γεμάτη χιούμορ, ζεστασιά και ευαισθησία, ιστορία μας προσφέρει μια μαγική γεύση από την Ινδία, καθώς και την ευκαιρία να απολαύσουμε την καταπληκτική ερμηνεία του ταλαντούχου ηθοποιού, Irrfan Khan (Slumdog Millionaire, The Life of Pi).

Η ταινία αιχμαλωτίζει τον θεατή με την εξωτική της ατμόσφαιρα και τις μυρωδιές της σπιτικής ινδικής κουζίνας που απλώνονται παντού, χτίζοντας έναν όμορφο κινηματογραφικό κόσμο γεμάτο ονειροπολήσεις και χαριτωμένους διαλόγους που συνοψίζουν μέσα σε λίγες φράσεις την κοσμοθεωρία των ηρώων.

Εδώ και 120 χρόνια στη Μουμπάι, κάθε πρωί, 5.000 Νταμπαβάλα (Dabbawallahs) – τοπικοί κούριερ φαγητού- παραδίδουν ζεστά γεύματα από την κουζίνα των νοικοκυρών στα γραφεία των συζύγων τους. Μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ μελέτησε το συγκεκριμένο σύστημα παράδοσης και απέδειξε ότι μόνο ένα στο ένα εκατομμύριο πακέτα μπορεί να φτάσει στα λάθος χέρια! Το “The Lunchbox” είναι η ιστορία αυτού του λάθους, που θα φέρει κοντά δυο αγνώστους. Έτσι, μια νεαρή γυναίκα θα βρεθεί να αλληλογραφεί με έναν μοναχικό υπάλληλο, ανταλλάσοντας καθημερινά μηνύματα μέσω των πακέτων φαγητού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ



A Most Wanted Man
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Νο 1 Καταζητούμενος

Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τζον Λε Καρέ, κι από το σκηνοθέτη των Control και Ο Αμερικάνος, η ταινία είναι μια σύγχρονη ιστορία ίντριγκας, αγάπης, εχθροπραξίας, γεμάτη ένταση μέχρι την τελευταία της σκηνή.

Ένας εξαθλιωμένος Ρώσος μετανάστης, φτάνει στην Ισλαμική κοινότητα του Αμβούργου, διεκδικώντας την περιουσία του πατέρα του. Γερμανικές κι Αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες τον τοποθετούν στο στόχαστρο τους κι αναζητούν την πραγματική του ταυτότητα- πρόκειται για ένα καταπιεσμένο θύμα ή για επικίνδυνο εξτρεμιστή;

Στο «Ο Νο 1 Καταζητούμενος», καταπιάνεται για πρώτη φορά με το ζήτημα του πολέμου κατά της Τρομοκρατίας και των «παράπλευρων απωλειών» του. Τα φλέγοντα θέματα της μετανάστευσης, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της αυθαιρεσίας της εξουσίας, είναι όλα παρόντα στο έργο αυτό, μαζί με όλα εκείνα τα στοιχεία που συνιστούν την ταυτότητα του μεγάλου συγγραφέα: τον «σχεδόν τέλειο αφηγηματικό ρυθμό» (New York Times), την «κομψότητα της πρόζας» (Daily Express), «σασπένς, ίντριγκα και προδοσία… μεστή υπόθεση και χαρακτήρες τόσο καλοσχεδιασμένους που μοιάζουν πραγματικοί» (Bookseller) και πάνω απ’ όλα «ηθικό βάθος» (Evening Standard).



Guardians of the Galaxy
Μεταφρασμένος Τίτλος: Φύλακες του Γαλαξία

Το σύμπαν της Marvel είναι αποδεδειγμένα μαγευτικό, γεμάτο ηρωικές καταστάσεις, έπη και κατορθώματα. Φανταστείτε τι γίνεται όταν ανοίγουν νέα κεφάλαια, έρχονται στο προσκήνιο νέοι χαρακτήρες και ξεδιπλώνονται νέες πτυχές του αστείρευτου αυτού κόσμου. Μετά τον Iron Man, τον Thor, τον Captain America και τους Εκδικητές, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε μια καινούργια ομάδα.
Κυρίες και κύριοι, ας υποδεχτούμε τους Φύλακες του Γαλαξία. Ο σκηνοθέτης James Gunn (Slither, Super) έχοντας στη διάθεσή του ένα διαστημικό καστ ηθοποιών (Chris Pratt, Benicio Del Toro, Vin Diesel, Bradley Cooper) μάς βάζει σε τροχιά και μάς ταξιδεύει σε έναν άλλο πλανήτη, όπου θα γνωρίσουμε νέους χαρακτήρες, καλούς και κακούς. Ο στόχος, όμως, παραμένει ο ίδιος: η σωτηρία ολόκληρου του γαλαξία.
Ο Peter Quill, ένας αυθάδης τυχοδιώκτης, βρίσκεται στο στόχαστρο ενός αδυσώπητου κυνηγητού όταν κλέβει μια μυστηριώδη ουράνια σφαίρα, την οποία εποφθαλμιά ο πανίσχυρος κακός Ronan. Προκειμένου να γλιτώσει, αναγκάζεται να συμμαχήσει με ένα μάτσο απροσάρμοστους- τον Rocket, ένα οπλισμένο ρακούν, τον Groot, ένα ανθρωποειδές που μοιάζει με δέντρο, την ολέθρια και αινιγματική Gamora και τον διψασμένο για εκδίκηση Drax. Η απειλητική δύναμη της ουράνιας σφαίρας και το κακό που μπορεί να επιφέρει στο σύμπαν, απαιτεί την άμεση συσπείρωση αυτής της ομάδας άσχετων μεταξύ τους ηρώων.



Step Up All In

Η πέμπτη συνέχεια της επιτυχημένης σειράς ταινιών “Step Up” ενώνει ξανά τους αγαπημένους πρωταγωνιστές των προηγούμενων ταινιών στο λαμπερό Λας Βέγκας.

Μετά από πολλές προσπάθειες στο Χόλιγουντ η ομάδα του Σον (Ράιαν Γκούζμαν) διαλύεται και επιστρέφει στο Μαϊάμι χωρίς εκείνον. Αρνούμενος να εγκαταλείψει το όνειρο του, ο Σον μένει στο Λος Άντζελες. Όταν μαθαίνει για έναν επερχόμενο διαγωνισμό χορού στο Λας Βέγκας, που θα μπορούσε να αποτελέσει μοναδική ευκαιρία ζωής, θα συνεργαστεί με ορισμένους εξαιρετικούς χορευτές, για να δημιουργήσουν μια νέα ομάδα χορού.

Ο Σον και ο Μους σύντομα συγκεντρώνουν τους LMNTRIX, ένα χορευτικό γκρουπ, με τους πιο ταλαντούχους χορευτές της περιοχής. Η όμορφη και πεισματάρα Άντι (Μπριάνα Έβιγκαν) είναι αυτή που ξεχωρίζει. Η ομάδα προπονείται σκληρά και λαμβάνει μέρος στους τελικούς του πρωταθλήματος, αντιμετωπίζοντας ισχυρές αντίπαλες ομάδες από το Λος Άντζελες.

Με τρεις ομάδες να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό μέχρι το τέλος, θα δούμε μοναδικές χορογραφίες στην πέμπτη συνέχεια της σειράς ταινιών Step up, που διαγράφει, ήδη, εκπληκτική πορεία στο παγκόσμιο box office. Η σειρά ταινιών που φημίζεται για την ξεχωριστή της ενέργεια και την ικανότητα να μεταφέρει στο κοινό το ανεξέλεγκτο πάθος του χορού, έρχεται αυτή τη φορά πιο πλήρης από ποτέ για να μας συμπαρασύρει σε ένα ατελείωτο πάρτι αλλά και μια πολύ σκληρή διαμάχη. Ας κερδίσει ο καλύτερος…



Παίζοντας με τη Φωτιά
Μεταφρασμένος Τίτλος: Playing With Fire

Μία ταινία για τις γυναίκες ηθοποιούς στο Αφγανιστάν, που κυριολεκτικά παίζουν με τη φωτιά!

H Αννέτα Παπαθανασίου, ηθοποιός η ίδια και σκηνοθέτης, επισκέπτεται την Καμπούλ για να διδάξει την Αντιγόνη του Σοφοκλή και να καταγράψει τη ζωή των Αφγανών καλλιτεχνών, που προσπαθούν να συνδυάσουν την τέχνη και τον πολιτισμό με την σκληρή καθημερινότητα σε αυτή την ταλαιπωρημένη χώρα.

Αφηγείται τις ιστορίες των γυναικών ηθοποιών που έχουν την τόλμη να ασχοληθούν με το θέατρο και αντιμετωπίζουν σκληρή κριτική, κοινωνική αποδοκιμασία, ακόμα και απειλές για τη ζωή τους και την οικογένειά τους.

Η ταινία είναι μια καταγραφή όσων συναντά και που δυστυχώς η φαντασία ωχριά μπροστά στην πραγματικότητα. Μια σκληρή καταγραφή, ειδικά όταν γνωρίζεις ότι αυτό που αποτυπώνεται στη μεγάλη οθόνη είναι εικόνες της αληθινής ζωής, χωρίς μυθοπλασία και σενάριο.

«Έχοντας πάει στο Αφγανιστάν το 2007 και κάνοντας γυρίσματα στην περιοχή για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ «Qadir, ένας Αφγανός Οδυσσέας» απέκτησα μια οικειότητα με την περιοχή και σίγουρα αρκετούς φίλους. Έτσι, όταν ήρθε στα χέρια μου μια φωτογραφία από παράσταση αφγανικού θιάσου ξαφνιάστηκα πολύ και θέλησα να μάθω περισσότερα. Πρώτη φορά έβλεπα γυναίκα Αφγανή ακάλυπτη και μάλιστα να παίζει Μολιέρο στο Αφγανιστάν! Άρχισα την έρευνα.

Με την βοήθεια φίλων στο Αφγανιστάν ήρθα σε επαφή με διάφορους καλλιτέχνες καθώς και με τον επικεφαλής του Θεατρικού Τμήματος στο Πανεπιστήμιο της Καμπούλ, ο οποίος με προσκάλεσε να διδάξω αρχαίο Ελληνικό Θέατρο στους φοιτητές του.

Μετά από 30 χρόνια πολέμου και την πτώση του καθεστώτος των Ταλιμπάν, οι οποίοι είχαν απαγορέψει σχεδόν όλες τις τέχνες, το θέατρο στο Αφγανιστάν ξαναγεννιέται.

Εντυπωσιάστηκα όταν έμαθα ότι στη χώρα υπάρχουν δραστήριες θεατρικές ομάδες και ότι διοργανώνεται ένα Φεστιβάλ Θεάτρου στην Καμπούλ, που έδωσε μάλιστα το πρώτο βραβείο σε μια νεαρή ηθοποιό! Ήθελα να γνωρίσω αυτή την ηθοποιό και άλλους Αφγανούς καλλιτέχνες και να ανακαλύψω περισσότερα για το αφγανικό θέατρο. Γι’ αυτό και αποδέχθηκα με χαρά την πρόσκληση να διοργανώσω σεμινάρια πάνω στην Αντιγόνη του Σοφοκλή στο Πανεπιστήμιο της Καμπούλ. Κάπως έτσι, λοιπόν, τον Σεπτέμβριο του 2012 επισκέφθηκα την Καμπούλ. Παράλληλα με τα σεμινάρια αποφάσισα να κινηματογραφήσω τις ζωές Αφγανών ηθοποιών και να δημιουργήσω το ντοκιμαντέρ “Παίζοντας με τη Φωτιά“.

Φθάνοντας στην Καμπούλ ανακάλυψα ότι η κατάσταση για τους καλλιτέχνες δεν ήταν όπως την φανταζόμουν. Το Θεατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Καμπούλ έχει 200 αγόρια και μόνο 8 κορίτσια. Τα περισσότερα κορίτσια μάλιστα απλώς παρακολουθούσαν δεν ήθελαν να παίξουν μπροστά σε αντρικό κοινό.

Η νεαρή ηθοποιός που ήθελα να συναντήσω εξαφανίστηκε και κανένας δεν ήξερε που βρίσκεται. Μια 22χρονη ηθοποιός δολοφονήθηκε στην Καμπούλ απλά γιατί έπαιζε στο θέατρο και το έδειξε η εκεί τηλεόραση στις ειδήσεις.»

Αννέτα Παπαθανασίου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης