To Φεστιβάλ Καννών, η μεγάλη γιορτή της Έβδομης Τέχνης πλησιάζει. Η επίσημη ταινία έναρξης του 70ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, που σηκώνει αυλαία την Τετάρτη 17 Μαΐου είναι το δράμα Les Fantômes d’Ismaël του Αρνό Ντεπλεσέν με τους Μαριόν Κοτιγιάρ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ματιέ Αμαλρίκ.

To Φεστιβάλ θα διαρκέσει μέχρι και τις 28 Μαΐου.

Οι  ταινίες που θα διεκδικήσουν τον εφετινό εορταστικό Χρυσό Φοίνικα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταινία Έναρξης

Les Fantômes d’Ismaël του Αρνό Ντεπλεσέν με τους Μαριόν Κοτιγιάρ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ματιέ Αμαλρίκ.

Η ιστορία ενός σκηνοθέτη που ετοιμάζεται να γυρίσει τη νέα του ταινία, όταν στη ζωή του εμφανίζεται μια παλιά ερωμένη του και φέρνει τα πάνω κάτω. All star καστ, ειδικά για το πρώτο κόκκινο χαλί του 70ού Φεστιβάλ Καννών με το λαμπερό τρίο των Μαριόν Κοτιγιάρ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ και Ματιέ Αμαλρίκ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ



Διαγωνιστικό Τμήμα

Loveless του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ

Good Time των Μπένι και Τζος αδερφών Σάφντι

You Were Never Really Here της Λιν Ράμσεϊ

L’ Amant Double του Φρανσουά Οζόν

Jupiter’s Moon του Κορνέλ Μουντρούτσο

Okja του Μπον Τζουν Χο

The Killing of a Sacred Deer του Γιώργου Λάνθιμου

Beguiled της Σοφία Κόπολα

120 Beats per Minute του Ρομπίν Καμπιγιό

The Day After του Χονγκ Σανγκ-σου

A Gentle Creature του Σεργκεί Λόζνιτσα

Happy End του Μίκαελ Χάνεκε

In the Fade του Φατίχ Ακίν

Le redoubtable του Μισέλ Χαζαναβίσιους

The Meyerowitz Stories του Νόα Μπόμπακ

Radiance της Ναόμι Καουάσε

Wonderstruck του Τοντ Χέινς

Εκτός Διαγωνιστικού

Blade of the Immortal του Τακάσι Μίικε

How to Talk to Girls are Parties του Τζον Κάμερον Μίτσελ

Visages, Villages των Ανιές Βαρντά και Tζέι Αρ

Ειδικες Προβολές

Twin Peaks (δύο επεισόδια από το νέο τρίτο κύκλο της σειράς ) του Ντέιβιντ Λιντς

Come Swim της Κρίστεν Στιούαρτ (μικρού μήκους )

Top of the Lake: China Girl (ο δεύτερος κύκλος της σειράς ) των Τζέιν Κάμπιον και Αριελ Κλαίμαν

24 Frames του Αμπάς Κιαροστάμι

Clair’s Camera του Χονγκ Σανγκ Σου

Μεταμεσονύκτιες Προβολές

Prayer Before Dawn του Ζαν-Στεφάν Σοβέρ

The Merciless του Μπιούν Σουνγκ-Χιούν

The Villainess του Γιουνγκ Μπιούνγκ-Τζιλ

Ενα Κάποιο Βλέμμα (Un Certain Regard )

Barbara του Ματιέ Αμαλρίκ

L’ Atelier του Λοράν Καντέ

Fortunata του Σέρτζιο Καστελίτο

April’s Daughter του Μισέλ Φράνκο

Beauty and the Dogs του Κάουτερ Μπεν Χάνια

Out του Γιόργκι Κρίστοφ

Western του Βαλέσκα Γκρίσεμπαχ

Before we Vanish του Κιγιόσι Κουροσάουα

Lerd του Μοχάμαντ Ρασούλοφ

Jeune Femme της Λεονόρ Σεράιγ

The Desert Bride των Σεσίλια Ατάν και Βαλέρια Πιβάτο

Wind River του Τέιλορ Σέρινταν

Λίγα λόγια για το φεστιβάλ και την ιστορία του:

Το Φεστιβάλ των Καννών είναι ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς διαγωνισμούς κινηματογράφου, που διεξάγεται στις Κάννες της Γαλλίας, μία φορά το χρόνο.

Το Φεστιβάλ διοργανώθηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1939, με προεδρεύοντα τον Λουί Λυμιέρ. Η μόνη ταινία που παρουσιάστηκε στην πρώτη διοργάνωση ήταν η Παναγία των Παρισίων του Γουίλιαμ Ντίτερλι, καθώς συνέπεσε χρονικά με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και την κήρυξη πολέμου της Γαλλίας στη Γερμανία.

 Η πρώτη ολοκληρωμένη διοργάνωση του Φεστιβάλ έγινε το 1946. Ο θεσμός ματαιώθηκε το 1948 και το 1950, λόγω οικονομικών προβλημάτων, ενώ από το 1951, ο χρόνος διοργάνωσής του μετατοπίστηκε στην περίοδο της Άνοιξης. Το 1968, το Φεστιβάλ ξεκίνησε στις 10 Μαΐου αλλά διακόπηκε στις 19 Μαΐου, κατά την περίοδο της φοιτητικής εξέγερσης του Μάη του ’68 και μετά από παρέμβαση φοιτητών απειλώντας τη διεξαγωγή της διοργάνωσης. Η ατμόσφαιρα στις Κάννες του 1968 ήταν εκρηκτική. Η κριτική επιτροπή, με μέλη της τον Τέρενς Γιανγκ, τον Ρόμαν Πολάνσκι, τον Λουί Μαλ, τη Μόνικα Βίτι κ.α., παραιτήθηκε των υποχρεώσεών της θεωρώντας ότι το προβάδισμα ανήκε στα γεγονότα που συγκλόνιζαν τη χώρα.

Το πρωί της 18ης Μαΐου, η επαναστατική επιτροπή του φεστιβάλ, αποτελούμενη από τους Κλοντ Λελούς, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Φρανσουά Τρυφώ, Λουί Μαλ και Ρόμαν Πολάνσκι, αποφάσισε ύστερα από ολονύκτια σύσκεψη ότι το φεστιβάλ πρέπει να διακοπεί. Ανακοίνωσαν τις προθέσεις τους και περίμεναν το κοινό να εκκενώσει την αίθουσα, αλλά κανείς δεν έφευγε. Τότε ο Γκοντάρ ανέλαβε μία αποτελεσματική, όπως αποδείχθηκε, πρωτοβουλία. Απείλησε ότι θα υποχρεώσει τους παρόντες να δουν όλες τις ταινίες που έχει γυρίσει, στη σειρά. Όλοι πετάχτηκαν στον δρόμο και το φεστιβάλ έκλεισε τις πόρτες του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης