Οι ακτοπλοϊκές προχωρούν σε κινήσεις αναδιοργάνωσης ή αναδιάρθρωσης στόλων με στόχο τη μείωση των ζημιών, πιεζόμενες βέβαια και από τις τράπεζες, οι οποίες βλέπουν ότι ο κλάδος θα έχει έναν ακόμη χρόνο με πολύ μεγάλες ζημιές.

Όλες αυτές οι κινήσεις από τους πλοιοκτήτες, στο εξωτερικό και εσωτερικό υπηρετούν ουσιαστικά μία «κοινή» άποψη, που είναι ο εξορθολογισμός του στόλου των εταιρειών με τέτοιο τρόπο που να ανταποκρίνεται στα τρέχοντα δεδομένα της ζήτησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο τέλος αυτών των κινήσεων δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν και σημαντικές αλλαγές και σε μετοχικό επίπεδο, καθώς και την είσοδο νέων παικτών στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αυτό όμως προϋποθέτει μία γενικότερη «συμφωνία» που δεν αφορά μόνο γραμμές, πλοία και μετοχές, αλλά και σημαντικές αλλαγές σε θεσμικό επίπεδο λειτουργίας του κλάδου. Αλλαγές που έχουν προταθεί στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, ο οποίος και καλείται να λάβει τις αποφάσεις. Οι αλλαγές αυτές δεν μπορεί παρά να έχουν στόχο τη μείωση του κόστους έτσι ώστε τα νέα επιχειρηματικά σχήματα να είναι βιώσιμα στις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που βιώνει η χώρα.

Σε μία τέτοια περίπτωση και οι τράπεζες στα χέρια των οποίων είναι άλλωστε οι ελληνικών συμφερόντων ακτοπλοϊκές εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν τη χρηματοδότηση των νέων σχημάτων εξασφαλίζοντας έτσι και τα δάνεια ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ που έχουν δώσει στις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Κινήσεις εξαγορών και συγχωνεύσεων με στόχο τη δημιουργία ενός μεγάλου ακτοπλοϊκού ομίλου είναι ευπρόσδεκτες έχουν όμως νόημα όταν το νέο σχήμα που θα προκύψει θα είναι βιώσιμο τονίζουν στη «Ν» κορυφαίοι παράγοντες της ακτοπλοΐας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης