Την ώρα που η Ελλάδα διέρχεται ίσως την πιο δύσκολη οικονομικά περίοδο της και με κοινώς αποδεκτή την άποψη που κατά καιρούς εκφράζεται από επίσημα χείλη ότι η ναυτιλία και εν γένει η ακτοπλοΐα μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στον επαναπροσδιορισμό των οικονομικών μεγεθών, το κράτος δείχνει «τα δόντια» του σε μια επιχείρηση που επιθυμεί να εισέλθει στον «ακτοπλοϊκό στίβο». Στη περίπτωση δε αυτή η λαϊκή ρήση που θέλει την Ελλάδα «να τρώει τα παιδιά της» μάλλον βρίσκει εφαρμογή.

Συγκεκριμένα λοιπόν και σύμφωνα με καταγγελία που έφτασε στα γραφεία του zouglaport.gr, τις τελευταίες εβδομήντα ημέρες, η πλοιοκτήτρια εταιρεία με τα διακριτικά « GOLDEN BLAZE MARITIME Co.», διάγει ένα Γολγοθά προκειμένου να κατορθώσει να ξεπεράσει τα «αναχώματα» που κάθε λίγο δημιουργεί το ευφάνταστο κράτος επικαλούμενο διάφορους λόγους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι λοιπόν μεσούσης της τουριστικής περιόδου και ενώ η πλοιοκτήτρια προκειμένου να προλάβει την τουριστική περίοδο, κατέθεσε εμπρόθεσμα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά ως όφειλε βάση της Νομοθεσίας και καθ΄υπόδειξη της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας, του Κλάδου ελέγχου των εμπορικών πλοίων, εντούτοις υφίσταται μια αδικαιολόγητη ταλαιπωρία που αγγίζει στα όρια του εμπαιγμού σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες. 

Το συγκεκριμένο πλοίο, ταχύπλοο καταμαράν σκάφος, επί 70 και πλέον ημέρες είναι επανδρωμένο με 30 Έλληνες ναυτικούς και περιμένει την αναγνώριση για να ξεκινήσει τουριστικούς πλόες μεταξύ Κρήτης από Ηράκλειο και Ρέθυμνο με τη Σαντορίνη.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυστυχώς όμως βρίσκει πολλά εμπόδια από τους ανθρώπους της Επιθεώρησης Εμπορικών πλοίων, οι οποίοι, από την ημέρα που κατέθεσε ο πλοιοκτήτης  κ. Παναγιωτόπουλος την αίτηση   αναγνώρισης (πριν από 60 ημέρες και συγκεκριμένα στις 21/05/2012 τα κατέθεσε μέσω του υπεύθυνου Νηογνώμονα, RINA) και μέχρι σήμερα του ζητούν καθημερινά καινούργια πράγματα, εκ των οποίων άλλα υπάρχουν σε Προεδρικά διατάγματα, Νόμους και Διεθνείς συμβάσεις και άλλα ΟΧΙ.

«Κάθε μέρα ζητούν και κάτι καινούργιο. Την μια μέρα λένε φέρτε μας αυτό το πιστοποιητικό και ελάτε αύριο το πρωί στις εννιά και μισή να πάρετε το πιστοποιητικό αναγνώρισης. Πάμε, περιμένουμε μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα και μας λένε φέρτε μας κάποιο άλλο πιστοποιητικό και ελάτε πάλι αύριο   το πρωί στις εννιά και μισή να πάρετε το πιστοποιητικό αναγνώρισης. Πάμε, περιμένουμε και πάλι μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα και μας λένε φέρτε μας κάποιο άλλο πιστοποιητικό. Αυτό γίνεται επί 60 και πλέον ημέρες. Να σημειωθεί ότι αρκετά πιστοποιητικά που έχουν ήδη προσκομιστεί δεν αναφέρονται σε κανένα Προεδρικό Διάταγμα, Νόμο ή Διεθνή σύμβαση.

Το αποκορύφωμα όλων αυτών, ήταν στις 16/07/2012 που μας ζητήσανε να τους προσκομίσουμε βεβαίωση από τον υπεύθυνο Νηογνώμονα ότι τα πιστοποιητικά που έχουν κατατεθεί ισχύουν μέχρι και τη σημερινή κατάσταση του πλοίου και να ξαναπάμε το πρωί στις εννέα και μισή για να πάρουμε την αναγνώριση. Στις 18/07/2012 προσκομίσαμε αναλυτική εμπεριστατωμένη έκθεση του RINA.  Πλάνη οικτρά. Την άλλη ημέρα ξανά ναι, μεν αλλά πρέπει να προσθέσετε 2 δεξαμενές των 2,5 τόνων. Μετά από λίγες ώρες μας ενημέρωσαν ότι δεν χρειάζονται.

Σημειώστε ότι έχουν  περάσει στρατιές από επιθεωρητές για να ελέγξουν το πλοίο, μόνο ο Υπουργός έχει στείλει 7 και δεν έχουν διαπιστώσει το παραμικρό.  Αυτό το πλοίο πρέπει να γραφτεί στο βιβλίο   Guinness  και το υπουργείο να το τοποθετήσει σε γυάλα σαν πρότυπο πλοίο», λέει με εμφανή αγανάκτηση ο κ. Αραμπατζόγλου  Πρόεδρος Ναυτικών Πρακτόρων της Κρήτης.

Παράλληλα την ίδια ακτοπλοϊκή σύνδεση εκτελεί άλλη εταιρεία με της ίδιας κατηγορίας ταχύπλοο με ταχύτητα από 18 – 23 μίλια την  ώρα, χωρίς φυσικά να έχει υποστεί την ίδια ταλαιπωρία, γεγονός που εγείρει ερωτηματικά για το «τυπικό» του πράγματος.

Το zouglaport στα πλαίσια του ρεπορτάζ επικοινώνησε με τον κ. Σ.  Σκαβαρά, διευθυντή της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας, στον κλάδο ελέγχου των εμπορικών πλοίων, αρμόδιο για το ζήτημα αυτό, ο οποίος μας δήλωσε ότι το συγκεκριμένο πλοίο, που αξίζει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό είναι επανδρωμένο με 30 υπαλλήλους και περιμένει στο Πέραμα,  στερείται επαρκών στοιχείων, τα οποία αναμένει να λάβει ωστόσο από πλήρη έκθεση που θα στείλει ο Νηογνώμονας.

Το γεγονός ότι το ίδιο το κράτος δεν προσπαθεί να επισπεύσει τις διαδικασίες προκειμένου το πλοίο να δρομολογηθεί και άνθρωποι να δουλέψουν είναι το ατυχές από μεριάς μιας κυβέρνησης που επικαλείται την ανάπτυξη…

ρεπορτάζ : Φωτεινή Χρυσικάκη

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης