Ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής είχε ενημερώσει τα κόμματα ότι στις προθέσεις του είναι να εφαρμόσει στην ακτοπλοΐα ένα σύστημα ανάλογο, με αυτό, που ισχύει στον τομέα της Ενέργειας.

Ρόλο- κλειδί για την εφαρμογή του συστήματος θα έχει μια ανεξάρτητη Αρχή, η οποία θα λειτουργεί στο πλαίσιο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, που πρόκειται να συσταθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, σύμφωνα και με τις υποχρεώσεις, που έχει αναλάβει η χώρα μας με το Μνημόνιο 2 στο πλαίσιο της αξιοποίησης των λιμανιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες για το «μοντέλο», που θα ακολουθηθεί σε σχέση με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα υπάρξει εντός του Σεπτεμβρίου δημόσια διαβούλευση, όπου θα παρουσιαστούν τα υφιστάμενα μοντέλα, της βόρειας Ευρώπης και της νότιας Ευρώπης.

Μέσα σε αυτή την Ρυθμιστική Αρχή θα λειτουργήσει υπό μορφή Διεύθυνσης ή Τμήματος η Ρυθμιστική Αρχή, που θα αποτελέσει μια μετεξέλιξη της παλαιάς Ρυθμιστικής Αρχής Θαλασσίων Ενδομεταφορών (ΡΑΘΕ) και θα έχει καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή του νέου ακτοπλοϊκού μοντέλου.

Πως θα λειτουργεί το νέο “μοντέλο” της ακτοπλοΐας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες στις προθέσεις του υπουργείου είναι να υπάρξει μια κατανομή του Αιγαίου και του Ιονίου σε ορισμένες ακτοπλοϊκές περιοχές.

Κάθε περιοχή θα δημοπρατείται και θα διατίθεται προς εξυπηρέτηση αφού θα τίθενται συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως συχνότητα δρομολογίων, τα διατιθέμενα ποσά για την κάλυψη των λεγόμενων άγονων νησιών ενώ μπορεί να προβλεφθούν και άλλες ενισχύσεις, όπως π.χ. η είσπραξη από τις εταιρείες του επίναυλου

Παράλληλα, όπως έλεγαν έγκυρες πηγές, θα υπάρχει δυνατότητα ελέγχου του ύψους των ναύλων.

Ακολούθως, θα διεξάγεται διαγωνισμός, στο οποίο θα μπορούν να πάρουν μέρος μεμονωμένες εταιρείες ή κοινοπρακτικά σχήματα καταθέτοντας τις προτάσεις τους και τις προσφορές τους.

Από εκεί και πέρα, οι ανάδοχοι θα έχουν την ευελιξία να επιλέγουν ποιο πλοίο τους θα εξυπηρετεί το κάθε νησί σε κάθε περίοδο, να κατανέμουν δρομολόγια αλλά και να μισθώνουν μικρότερα τμήματα.

Αυτό το «μοντέλο» θεωρείται ότι θα «ανακουφίσει» τον κρατικό προϋπολογισμό από το κόστος των επιδοτήσεων των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, τουλάχιστον ως ένα βαθμό.

Όμως, σε αυτή την φάση υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για την «παράδοση» σε μονοπώλια των ακτοπλοϊκών γραμμών.

Άμεσα μέτρα

Παράλληλα, όμως, με τον σχεδιασμό του νέου θεσμικού «μοντέλου» λειτουργίας της ακτοπλοΐας έχει αρχίσει επεξεργασία ορισμένων άμεσων μέτρων, με στόχο την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Όπως έχει ανακοινώσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης εξετάζεται η δυνατότητα μείωσης του ΦΠΑ στο εισιτήριο από το 23% στο 13% ή και λιγότερο, πράγμα, όμως, που θεωρείται δύσκολο να επιτευχθεί στην παρούσα συγκυρία.

Από εκεί και πέρα, έχει αρχίσει μια συζήτηση μεταξύ υπουργείου- ΕΛΠΕ και ακτοπλοϊκών εταιρειών για το θέμα των καυσίμων, που ως γνωστόν επιβαρύνουν το πλοίο έως και κατά 60% του συνολικού λειτουργικού του κόστους.

Μάλιστα, όπως έλεγαν έγκυρες πηγές, το επόμενο διάστημα η επιβάρυνση για τα πλοία θα είναι πολύ μεγαλύτερη αφού οι τιμές των καυσίμων με την εφαρμογή των ευρωπαϊκών Οδηγιών για «ποιοτικά καύσιμα» αναμένεται να είναι αυξημένες.

Τέλος, αναμένεται να συζητηθεί και το θέμα των συνθέσεων, με επίκεντρο το ξενοδοχειακό προσωπικό.

Pireas2day.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης