Του Θανάση Λαμπρόπουλου
ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ και κάτω υπό ποιες συνθήκες εκδηλώθηκε η φωτιά στο πρώην ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ πλοίο και νυν ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ-ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ Ιταλικό «NORMAN ATLANTIC”,το οποίο με μικτό πλήρωμα-Ιταλοί Έλληνες-έπλεε ανοιχτά των Ιταλικών και Αλβανικών ακτών φορτωμένο εκτός από εκατοντάδες επιβάτες που πήγαιναν για εορταστικές ολιγοήμερες διακοπές και με εκατοντάδες γιωταχή αλλά και με δεκάδες φορτηγά(βυτιοφόρα),και νταλίκες με διάφορα νωπά και κατεψυγμένα προϊόντα.
ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ, ουδείς μα ουδείς εκ των εχόντων των έλεγχο των επιβιβαζόμενων αυτοκίνητων(ανάμεσα τους τα φορτηγά, με τα χύδην και εύφλεκτα φορτία) στα ελληνικά λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας δεν έκανε τον κόπο να υπενθυμίσει σε κάποιον η κάποιους αξιωματικούς του ΕΓ/ΟΓ Ιταλικού πλοίου η σε κάποιον η κάποιους εκπροσώπους της ναυλώτριας εταιρίας  που ήταν η ΑΝΕΚ ότι τα βαρυφορτωμένα με ελαιόλαδο βυτιοφόρα αυτοκίνητα θα ήταν καλλίτερα να ταξιδέψουν με κάποιο ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ(RO-RO),αφού μάλιστα το λάδι συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στα εύφλεκτα μεταφερόμενα υλικά.
ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ, ουδείς μα ουδείς εκ των εχόντων τον έλεγχο στα δυο ελληνικά λιμάνια, τα οποία σημειωτέον και είναι και εθνικές πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, δεν μπήκε στον κόπο να ελέγξει αν οι παραλήψεις που είχαν καταγράφει από το κλιμάκιο των τεχνικών της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, στις 19 Δεκεμβρίου 2014,στο λιμάνι της Πάτρας, αποκαταστάθηκαν. Μήπως αυτοί οι ένστολοι η μη που ήταν εντεταλμένοι από το Ελληνικό Κράτος για το PORT CONTROL αρκέσθηκαν στις διαβεβαιώσεις τόσο των υπεύθυνων της ναυλώτριας εταιρίας, όσο και των υπεύθυνων του Ιταλικού Νηογνώμονα(RINA),ΟΤΙ ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΑ.
Και άφησαν το μετασκευασμένο σε επιβατηγό-οχηματαγωγο πλοίο πρώην οχηματαγωγό, δηλ. να «κουβαλήσει μόνο φορτηγά και νταλίκες» καθώς και μόνο 10 οδηγούς, και όχι μερικές εκατοντάδες η ακόμα και χιλιάδες επιβάτες να αποπλεύσει για την Αδριατική θάλασσα, και μάλιστα γνώριζαν εκ των προτέρων για τον άσχημο καιρό που επικρατούσε σε όλη την διαδρομή του μέχρι την γειτονική Ιταλία.
ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ, κάποιοι δεν είχαν ελέγξει αν το μεικτό πλήρωμα του NORMAN ATLANTIC ήταν εκπαιδευμένο σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, και αν μπορούσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους σε μια δύσκολη ενδεχομένως κατάσταση? Γιατί όπως απεδείχθητε το πλήρωμα ήταν ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ(Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν πολλοί εκ των διασωθέντων επιβατών).
ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ, κάποιοι εκ των ανωτάτων αξιωματικών του Λ.Σ αλλά και προσωπικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η οποία χωρίς φόβο και πάθος είχε μειώσει τις Οργανικές Συνθέσεις όσων ΕΓ/ΟΓ πλοίων εκτελούσαν πλόες στην Αδριατική ,δεν άκουσε τις έντονες διαμαρτυρίες τόσο των ναυτεργατικών σωματείων όσο και της Πανελληνίας Ναυτικής Ομοσπονδίας(ΠΝΟ),ότι η μείωση αποτελεί κίνδυνο για την ασφαλή ναυσιπλοΐα των πλοίων.
Και τώρα που χάθηκαν ανθρώπινες ζωές οι ίδιοι άνθρωποι , που όπως διαπιστώθηκε κατά πως λέει ο λαός δεν μπορούν να μοιράσουν «δυο γαϊδουριών άχυρα», αφού 6 μέρες μετά το τραγικό ναυτικό δυστύχημα όπου έχασαν την ζωή τους 10 άνθρωποι και αγνοούνται άγνωστος αριθμός ακόμα, δεν είναι σε θέση να δώσουν απαντήσεις στα τόσα ΓΙΑΤΙ, ενώ τα όσα βγαίνουν και επίσημα από τα χείλη τους προκαλούν ακόμα και στον πιο άσχετο με την θάλασσα ΓΕΛΙΑ, ενώ για όσους γνωρίζουν ΘΥΜΟ και ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ.
Όμως παρότι έχουν περάσει αρκετές μέρες ούτε και οι ΙΤΑΛΙΚΕΣ αρχές είναι σε θέση να πουν σε όσους θρηνούν θύματα ΓΙΑΤΙ ο ΔΙΚΟΣ τους Πλοίαρχος δεν εξέπεμψε έγκαιρα SOS,ΓΙΑΤΙ δεν λειτούργησε το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης(ειδικά στον χώρο του γκαράζ)αλλά και το αυτόματο σύστημα ανίχνευσης φωτιάς επί του πλοίου, κάτι που ίσως αν λειτουργούσε η φωτιά θα είχε σβήσει μόλις εκδηλώθηκε. Αλλά αυτό το σύστημα δεν λειτουργούσε αφού όπως όλα μέχρι στιγμής δείχνουν στην «γέφυρα», όπου έπρεπε λόγω καιρού να βρισκόταν τόσο ο καπετάνιος όσο και αξιωματικοί και οι ναύτες της «βάρδιας», δεν άναψε κανένα ΑLARM για την ένδειξη θερμότητας η καπνού σε κάποιο από τα γκαράζ του NORMAN ATLANTIC.
Aν τελικά λειτουργούσε και άναβε το «λαμπάκι» της γέφυρας, ο καπετάνιος η ο αξιωματικός ασφαλείας του πλοίου θα το έσβηνε και ταυτόχρονα θα έστελνε κάποιον από την βάρδια της γέφυρας να διαπιστώσει αν σε κάποιο από τα γκαράζ  υπήρχε «πηγή θερμότητας».
Επίσης την όποια «πηγή θερμότητας» σε κάποιο από τα γκαράζ του πλοίου , θα μπορούσε να είχε εντοπίσει και το μέλος του πληρώματος(PATROL CONTROL),το οποίο με ένα ειδικό ρολόι περιπολίας σε όλους τους χώρους του πλοίου και «κτυπάει» σε ένα ειδικό μηχάνημα τουλάχιστον κάθε μια ώρα, έτσι ώστε να παρακολουθείται η ασφάλεια του πλοίου.
Κάτι τέτοιο όμως για τον Ιταλό πλοίαρχο ήταν άγνωστο, αφού η φωτιά όχι μόνο δεν εντοπίστηκε από την γένεση της αλλά πάρα πολύ γρήγορα επεκτάθηκε και στους χώρους ενδιαίτησης(καμπίνες, σαλόνια, τραπεζαρίες),με αποτέλεσμα να μετράμε σήμερα νεκρούς και αγνοούμενους.
Επίσης ΑΓΝΩΣΤΗ για τον Ιταλό πλοίαρχο αλλά μάλλον και για τους υπόλοιπους αξιωματικούς της γέφυρας ήταν και η εν ισχύ διεθνής νομοθεσία SOLAS 74/78 αλλά και η Ευρωπαϊκή Οδηγία 1999/35/ΕΚ(ΠΔ 314/2001(Α 212),οι οποίες προβλέπουν την ΣΥΝΕΧΗ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΠΟΛΙΩΝ,Η ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ, με σκοπό τον εντοπισμό μετακίνησης οχημάτων σε κακές καιρικές συνθήκες, και μη ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ κατά του πλου του πλοίου.
Ακόμα ΑΓΝΩΣΤΗ για τον καπετάνιο του Ιταλικού ναυλωμένου από την ΑΝΕΚ, επιβατηγού-οχηματαγωγου πλοίου ,αλλά και για τους υπόλοιπους αξιωματικούς της «γέφυρας» και του καταστρώματος ήταν και η διεθνής και εν ισχύ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ που προβλέπει το αυτόματο «κλείδωμα» όλων των θυρών που οδηγούν στα γκαράζ, έτσι ώστε ΟΥΔΕΙΣ εκ των ΕΠΙΒΑΤΩΝ(ανάμεσα τους και οι οδηγοί των φορτηγών)να μην παραμένουν μέσα στα αυτοκίνητα τους.
Τέλος άμεσης διερεύνησης(όχι ασφαλώς από τις ελληνικές αρχές, αφού το εν λόγω πλοίο έφερε Ιταλική σημαία, και ως εκ τούτου υπεύθυνο για τέτοια θλιβερά περιστατικά είναι το ΚΡΑΤΟΣ ΣΗΜΑΙΑΣ),ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ ΑΛΛΟΣ, και η μεγάλη καθυστέρηση αποστολής σωστικών μέσων, τόσο πλωτών όσο και εναέριων, ενώ να επισημανθεί ότι ΕΡΕΥΝΑ θα πρέπει να ξεκινήσει και το ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπήρξε άμεση ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ κάποιων πλωτών μέσων που πήραν εντολή να πλεύσουν άμεσα προς το σημείο όπου καιγόταν το NORMAN ATLANTIC και τα όποια δήλωσαν ΑΔΥΝΑΜΙΑ λόγω καιρού και επέστρεψαν στην βάση τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης