Τρικυμία αναμένεται να πλήξει την ακτοπλοΐα το επόμενο διάστημα, με αφορμή τη διαφαινόμενη επιμονή της Minoan Lines να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή των Χανίων, παρά την αρνητική γνωμοδότηση που εξέδωσε κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στο αίτημα της εταιρείας για τη δρομολόγηση του «Ικαρος» από τις αρχές Ιουλίου.
Την ίδια στιγμή, η απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να σταματήσει τα πλοία όποιων εταιρειών οφείλουν δεδουλευμένα στους ναυτικούς τους, μπορεί, στο βαθμό που υλοποιηθεί, να διαμορφώσει νέα δεδομένα στον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Και για τις δύο περιπτώσεις κομβικός είναι ο ρόλος του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, ο οποίος βρίσκεται εν μέσω διασταυρούμενων επιχειρηματικών πυρών…
Η Minoan Lines, όπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη της στη «Ναυτεμπορική», είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τις προσπάθειες σε θεσμικό επίπεδο για τη δρομολόγηση πλοίου της στα Χανιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Υπενθύμιση

Δεδομένου ότι ο υπουργός Ναυτιλίας δεν υποχρεούται να συμφωνήσει στην αρνητική γνωμοδότηση του ΣΑΣ όπως εξηγούν από το γραφείο του, η διοίκηση της Minoan Lines εμφανίζεται αποφασισμένη να του «θυμίσει» την αίτηση της. Σε αυτή την περίπτωση, ο υπουργός θα «υποχρεωθεί» να πάρει μία θέση.
Παράλληλα, από τη Minoan Lines αναφέρουν ότι η απόφαση κατά πλειοψηφία του ΣΑΣ είναι έωλη, καθώς τουλάχιστον πέντε μέλη του οργάνου, συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με την ΑΝΕΚ, τα επιχειρηματικά συμφέροντα της οποίας θίγονται από τη δρομολόγηση πλοίου της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά. Ολα αυτά η Minoan Lines ενδέχεται να τα υποστηρίξει και σε προσφυγή που ετοιμάζει προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, αυτή της ΑΝΕΚ, επιμένουν ότι η απόφαση του ΣΑΣ είναι σύννομη, καθώς η Minoan κατέθεσε την αίτηση εκπρόθεσμα και ταυτόχρονα δεν υπάρχει ανάγκη κάλυψης έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών.

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι έκτακτες δρομολογήσεις ουσιαστικά απαγορεύονται και μπορεί να υλοποιηθούν μόνο έπειτα από απόφαση υπουργού, αφού διαπιστώσει έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες. Η Minoan Lines επικαλείται ανάλογες αποφάσεις στο παρελθόν μεταξύ των οποίων και τη δρομολόγηση του νεότευκτου Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.
Σε κάθε περίπτωση, στο βαθμό που η Minoan Lines, θυγατρική του Ομίλου Grimaldi, αποφασίσει τελικά να επιμείνει στο αίτημά της, τη λύση θα κληθεί να δώσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. Βέβαια, η πρόθεση της Minoan Lines να «χτυπήσει» τη ΑΝΕΚ μέσα στα Χανιά θα σημάνει «ολοκληρωτικό πόλεμο» μεταξύ του Ομίλου Grimaldi και της ΑΝΕΚ, ενός πολέμου που στοχεύει στην έξοδο της ΑΝΕΚ από τις γραμμές της Ιταλίας και είναι ήδη σε εξέλιξη μετά την εμπλοκή που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2010, στη συμφωνία πώλησης των μετοχών της Hellenic Seaways που κατείχε η Minoan Lines, στην ΑΝΕΚ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης