Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιου αξίας ενός δισ. ευρώ εξασφαλίζει δουλειά για τρία ακόμα χρόνια στους εργαζομένους.Το κόστος ναυπήγησης υπολογίζεται στο ένα δισ. ευρώ, το πλήρωμά του θα φτάνει τα 2.000 άτομα και οι επιβάτες που θα απολαμβάνουν τα υπερατλαντικά ταξίδια θα ξεπερνούν τους 6.000. Πρόκειται για ένα κρουαζιερόπλοιο της σειράς «Οασις» και θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο. Προς το παρόν βρίσκεται μόνο στα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας Royal Caribbean η οποία το παρήγγειλε από τα γαλλικά ναυπηγεία του Σεν Ναζέρ.
Η παραγγελία έγινε δεκτή με τυμπανοκρουσίες όχι μόνο από την ιδιοκτήτρια εταιρεία STX France αλλά και από τη γαλλική κυβέρνηση και τον Τύπο. Διότι αρκεί μόνο το κτίσιμο του συγκεκριμένου πλοίου για να ανασάνει η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, που πλήττεται από τον διεθνή ανταγωνισμό.
Ο Πρωθυπουργός Ζαν – Μαρκ Ερό έκανε λόγο για «ιστορική στιγμή καθώς το πλοίο που θα κατασκευαστεί θα δώσει 10 εκατ. ώρες εργασίας και σημαντική ελπίδα ανάκαμψης σε ολόκληρη την περιοχή». Πράγματι η ανακοίνωση της ανάθεσης του συμβολαίου ναυπήγησης αποτέλεσε το καλύτερο πρωτοχρονιάτικο δώρο για τους 2.000 εργαζομένους της STX, αλλά και για τους 4.000 εργαζομένους που απασχολούνται σε συναφείς δραστηριότητες και σε προμηθευτές των ναυπηγείων.
Η έναρξη των εργασιών αναμένεται τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ η νηολόγηση και το παρθενικό ταξίδι του νέου κρουαζιερόπλοιου προγραμματίζονται για το 2016. Τα γαλλικά ναυπηγεία όχι μόνο κέρδισαν στο νήμα τους Φινλανδούς ανταγωνιστές από το Ελσίνκι, αλλά έλαβαν και την υπόσχεση από τους αμερικανούς πελάτες για την πιθανότητα κατασκευής δεύτερου κρουαζιερόπλοιου εφόσον μείνουν ικανοποιημένοι από το έργο των Γάλλων.
Το 2013 δεν θα μπορούσε να είχε αρχίσει καλύτερα για τους γάλλους ναυτεργάτες, οι οποίοι γνώριζαν τη δεινή κατάσταση της εταιρείας τους. Το βιβλίο παραγγελιών ήταν πρακτικά άδειο από την περασμένη χρονιά. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Λοράν Καστέν είχε υιοθετήσει το μέτρο της «μερικής ανεργίας» (μείωση των εργάσιμων ωρών και «προσωρινές» απολύσεις) από τον περασμένο Απρίλιο για να αντιμετωπίσει την κάθετη πτώση της ζήτησης. Τώρα η διοίκηση προανήγγειλε προσλήψεις προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που προβλέπει το συμβόλαιο. Ασφαλώς η επιτυχία της ανάληψης του έργου πιστώνεται και στην κυβέρνηση καθώς το γαλλικό κράτος (ως ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος των ναυπηγείων Σεν Ναζέρ με ποσοστό 33%) «εργάστηκε επί μήνες» προκειμένου να διεκδικήσει τον διαγωνισμό, όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο Παρίσι.
Η μειοδοσία της γαλλικής εταιρείας αποτέλεσε σημαντικό δώρο και για τον Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος βλέπει τη δημοτικότητά του να κατρακυλά (πολύ προτού συμπληρώσει έναν χρόνο στην εξουσία) με ρυθμό ανάλογο της ανόδου της ανεργίας. Η αποβιομηχάνιση αλλά και η ύφεση έχουν βυθίσει τους τελευταίους μήνες τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης σε καθοδική πορεία. Επιπλέον το «φιάσκο του φόρου του 75%» αποδεικνύεται εξαιρετικά λανθασμένη επιλογή για τον Σοσιαλιστή Πρόεδρο. Διότι η θέσπιση ανώτατης φορολογικής κλίμακας για τα εισοδήματα άνω του ενός εκατ. ευρώ αναστέλλεται λόγω της ακυρωτικής απόφασης του Συνταγματικού Συμβουλίου (το ισοδύναμο του Συμβουλίου της Επικρατείας στη Γαλλία). Ακόμα όμως και αν εφαρμοζόταν, το δημοσιονομικό όφελος θα ήταν μηδαμινό για το γαλλικό κράτος (210 εκατ. ευρώ ετησίως).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΝΕΑ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης