ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Οι «πρωταγωνιστές» των ναυπηγήσεων στις ασιατικές γιάρδες και η προτίμησή τους για τα τάνκερ

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις ναυπηγικές εσχάρες των ασιατικών γιάρδων οι εργασίες έχουν πάρει… φωτιά. Οι Έλληνες εφοπλιστές έκαναν «γούρικο ποδαρικό» τους πρώτους δύο μήνες του 2015, τοποθετώντας 21 νέες παραγγελίες πλοίων με option για τη ναυπήγηση τουλάχιστον άλλων 6 για τρεις από αυτούς, συνολικής αξίας πάνω από 1 δισ. δολ.

 

Το orderbook των μεγαλύτερων ναυπηγείων του κόσμου αριθμεί συνολικές παραγγελίες 502 πλοίων, χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων μέχρι το 2017, με τους Greeks των θαλασσών να ξοδεύουν περισσότερα από 25 δισ. δολ., κάνοντας επίδειξη ισχύος στους μεγάλους ανταγωνιστές της, Ιάπωνες και Κινέζους.

 

Αλλά και αυξάνοντας τη δύναμη και την αξία του στόλου τους πέρα από τα 105,6 δισ. δολ. (που ήταν το 2014) και ανοίγοντας την «ψαλίδα» της διαφοράς από τους αντιπάλους τους (89,7 δισ. δολ. η Ιαπωνία και 70,7 δισ. δολ. η Κίνα).

 

Μόνο στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες, το ποσοστό των Ελλήνων πλοιοκτητών- πελατών, φτάνει σχεδόν το 25% του συνολικού πελατολογίου τους, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του γραφείου της Hyundai Heavy Industries στην Αθήνα. JH Kang. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν στα suezmax τάνκερ, εξαιτίας του ότι η προσφορά σε αυτού του είδους τα πλοία είναι μικρότερη, ενώ έντονο είναι και το ενδιαφέρον για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCC).

 

Η κατακόρυφη πτώση του δείκτη BDI στο ξηρό φορτίο, αλλά και οι ευκαιρίες που έχουν δημιουργηθεί μετά το “oil boom” το οποίο έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες έχει στρέψει το «τιμόνι» και τη ρότα τους προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Όπως μάλιστα, αποκάλυψε ο JH Kang στην Tradewinds, «οι άνθρωποι της Hyundai βρισκόμαστε σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τους Έλληνες εφοπλιστές, με τους οποίους συζητάμε και για καινούρια συμβόλαια ναυπήγησης πλοίων». Ωστόσο, δεν προχώρησε σε περαιτέρω αποκαλύψεις σχετικά με τα ονόματα αυτών.

 

Οι νέες επενδύσεις των “Greeks” έρχονται πάντως, σε μία χρονική περίοδο που και οι τιμές στα ασιατικά ναυπηγεία είναι προσιτές, καθώς οι ασιατικές γιάρδες διαγκωνίζονται μεταξύ τους για την προσέλκυση περισσότερων πελατών.

 

Η Κίνα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, συνεχίζει να κρατά τα ηνία ως προς τις ελληνικές ναυπηγήσεις πλοίων λόγω και των ελκυστικών όρων χρηματοδότησης που προσφέρουν οι τράπεζές τους προκειμένου να ενισχύουν τα ναυπηγεία τους. Δεν είναι τυχαίο ότι 100 ελληνικά πλοία επισκευάζονται ετησίως εκεί, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 500 πλοία ελληνικών συμφερόντων.

 

ΤΑ ORDERBOOKS

 

Μεταξύ εκείνων που έδωσαν νέες παραγγελίες το προηγούμενο διάστημα στα ναυπηγεία της Hyundai, είναι η Metrostar του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

 

Παρήγγειλε πιο συγκεκριμένα δύο τάνκερ, χωρητικότητας 319.000 dwt, με option για δύο επιπλέον. Η τιμή για τα δύο πλοία ανέρχεται στα 99 εκατ. δολ. έκαστο.

 

Από τα γραφεία της Hyundai επιβεβαίωσαν την παραγγελία δύο suezmaxes με δικαίωμα αγοράς και ενός τρίτου από τη ναυτιλιακή εταιρία Pantheon Tankers της οικογένειας Κανελλάκη.

 

Συμβόλαιο για την κατασκευή δύο τάνκερ, χωρητικότητας 159.000 dwt έχει υπογράψει και ο όμιλος Λιβανού. Αυτά τα νεότευκτα είναι προγραμματισμένο να τα παραλάβει στο τέλος του 2016 ή στις αρχές του 2017.

 

Τα ναυπηγεία της Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering επέλεξε η Kyklades Maritime του ομίλου Αλαφούζου για να «χτίσει» τρία suezmax τάνκερ και δύο επιπλέον μελλοντικά, με τη συνολική αξία τους να ανέρχεται στα 330 εκατ. δολ. Η πεντάδα των πλοίων αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρία το 2017, ενώ η συγκεκριμένη παραγγελία ακολουθεί εκείνη που είχε γίνει τον περασμένο Ιούνιο για δύο τάνκερ των 158.000 dwt με χρονικό ορίζοντα παραλαβής την επόμενη χρονιά.

 

Υπάρχουν μάλιστα, κάποιες πληροφορίες ότι η Kyklades Maritime συζητά επίσης με την Sungdong για 4 LR2 τάνκερ με option για δύο ακόμη. Αλλά πηγές από την Sungdong υποστηρίζουν πως η ελληνική ναυτιλιακή έχει υπογράψει μία επιστολή πρόθεσης και όχι κάποιο δεσμευτικό συμβόλαιο μέχρι στιγμής.

 

Τρία τάνκερ (ένα shuttle tanker και δύο products tanker) έχει βάλει στο orderbook των συγκεκριμένων ναυπηγείων και ο όμιλος Τσάκου, ενώ η Lyras Maritime έχει παραγγείλει τρία aframax τάνκερ και η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου 4 του ίδιου μεγέθους.

 

Η DSME έχει κλείσει τέλος, νέα ναυπηγικά συμβόλαια για δύο τάνκερ των 319.000 dwt με τη Maran Tankers Management του Γιάννη Αγγελικούση με το κόστος τους να αγγίζει τα 99 εκατ. δολ. το καθένα.

 

Κυρίαρχοι και στις εξαγορές μεταχειρισμένων

 

Με προσεκτικά βήματα κινούνται οι Έλληνες εφοπλιστές φέτος στην αγορά των second hand πλοίων, αναζητώντας ευκαιρίες σε όλες τις κατηγορίες καραβιών. Σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny, μέσα στην τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου αγοράστηκαν από ελληνικές εταιρίες πέντε συνολικά «σκαριά».

 

Στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων- που και στον κλάδο των μεταχειρισμένων σκαριών παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση σε σύγκριση με τα υπόλοιπα- τα “STI Heritage” και “STI Harmony”, χωρητικότητας κοντά στους 73.956 τόνους το καθένα και κατασκευής 2008 και 2007 αντίστοιχα πουλήθηκαν σε ελληνική ναυτιλιακή. Τα δύο πλοία, που έχουν δυνατότητα πλεύσης σε παγωμένες θάλασσες (ICE CLASS 1A), αγοράστηκαν «en bloc» αντί 30 εκατ. δολαρίων.

 

Στην κατηγορία των φορτηγών πλοίων το bulk carrier “Flora Island” πέρασε επίσης, σε ελληνικά χέρια με το τίμημά του να φτάνει τα 18,4 εκατ. δολάρια, ενώ στα conteinerships το πλοίο μεταφοράς κοντέϊνερ “Conti Daphne” χωρητικότητας 2.127 TEU, κατασκευής 2008, αγοράστηκε σε άγνωστη τιμή από Έλληνες πλοιοκτήτες, αν και το όνομά τους δεν έχει γίνει γνωστό μέχρι τώρα.

 

Οι εξαγορές αυτές σε συνδυασμό με το ότι και πέρυσι οι ελληνικές ναυτιλιακές αγόρασαν second hand σκαριά, επενδύοντας 7,3 δισ. δολ. για 309 πλοία, τους καθιστά πρωταγωνιστές και στο συγκεκριμένο «κομμάτι».

dealnews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης