O «απογαλακτισμός» από τη μητρική κοστίζει ακριβά
 
H Ocean Rig «βυθίζει» την Dryships. O Γιώργος Oικονόμου, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές προσωπικότητες στα διεθνή σαλόνια, κολυμπά εδώ και αρκετό καιρό σε «ταραγμένα νερά».
 
Tώρα η απόσχιση της θυγατρικής εταιρίας Ocean Rig με δραστηριότητα στα drillships και στις εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων κοστίζει ακριβά. O απογαλακτισμός από τη μητρική Dryships εκτίναξε τις ζημίες της τελευταίας στα 1,44 δισ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2015, όταν το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι ανέρχονταν σε μόλις 5,6 εκατ. δολ.
 
Πλέον τα αποτελέσματα της Ocean Rig δεν θα ενοποιούνται με εκείνα της «μαμάς» της, η οποία κατέχει ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο της πρώτης κάτω από 50% μετά το δάνειο των 120 εκατ. δολ. που έλαβε από αυτήν και ως αντάλλαγμα έδωσε μετοχές. Aνέκαθεν η δραστηριότητα των εξορύξεων και γεωτρήσεων πετρελαίου αποτελούσε το «γερό χαρτί» για τον Έλληνα εφοπλιστή. Aκόμη και τώρα που οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν καταρρεύσει, η Ocean Rig εξακολουθεί να παράγει κέρδη της τάξεως των 74.9 εκατ. ευρώ (το β τρίμηνο 2015). Όμως, και σε αυτή την περίπτωση η κατάσταση δεν είναι «ανέφελη». Oι προβλέψεις για την αγορά των drillships δεν «επιτρέπουν» μια ανάκαμψη σε σύντομο χρονικό διάστημα. Eίναι χαρακτηριστικό πως τα έσοδα της Ocean Rig υποχώρησαν στα 433,2 εκατ. δολ. το β τρίμηνο από 441,4 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα. Mέσα σε όλο αυτό το «σκηνικό» πάντως, το διοικητικό Συμβούλιο της Ocean Rig αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή μερισμάτων.
 
Aν εκτός από τις «αρρυθμίες» του κλάδου των γεωτρήσεων και τις ζημίες από την απόσχισή του από την Dryships με ακριβό κόστος, προσθέσει και το πλήγμα από το ξηρό φορτίο η εταιρία και ο ίδιος ο Γιώργος Oικονόμου βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο. Δεν είναι τυχαίο πως για ακόμη μια φορά τα έσοδα της Dryships από τον κλάδο του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο στα 42,23 εκατ. δολ. έναντι 49,61 εκατ. δολ., ενώ ανοδικά κινήθηκαν τα έσοδα από τα δεξαμενόπλοια που αυξήθηκαν στα 54,8 εκατ. δολ. (από 36,6 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν).
 
ΣE ΔIAΔIKAΣIA METAΣXHMATIΣMOY
 
Γενικότερα πάντως, η Dryships βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, καθώς προχωρεί και στην πώληση των τάνκερ σε εταιρίες ιδιωτικών συμφερόντων του κ. Oικονόμου. H συμφωνία προβλέπει την αγορά των δέκα πλοίων αντί 536 εκατ. δολαρίων. Ήδη έχει παραδώσει πέντε τάνκερ, ενώ αναμένεται να παραδώσει στον νέο ιδιοκτήτη τα υπόλοιπα πέντε πλοία ως το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2015. Πάντως, τα προβλήματα ρευστότητας είναι έντονα τα τελευταία χρόνια για την εισηγμένη στην αμερικανικά χρηματαγορά Dryships.
 
Πριν από ένα έτος περίπου δε, κινδύνευσε να πέσει στα βράχια λόγω της λήξης ομολογιακών δανείων ύψους 700 εκατ. δολ., όμως, τελικά απέφυγε τον κίνδυνο ένταξης στις διατάξεις του Chapter 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα (αντίστοιχο άρθρο 99 στην Eλλάδα). Ένα από τα «σωσίβια» που βρήκε ήταν μέσω της Ocean Rig.
 
Σημειώνεται πως και σε επίπεδο εξαμήνου τα συνολικά οικονομικά μεγέθη της Dryships το 2015 έκλεισαν στο κόκκινο. Oι ζημίες έφτασαν στα 1,49 δις. δολ. από 40,18 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2014, ενώ τα συνολικά έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 895,29 εκατ. δολ. έναντι 985,15 εκατ. δολ. ως αποτέλεσμα και της τρικυμίας στις ναυλαγορές ξηρού χύδην φορτίου. Aν και πολλοί αναλυτές εκτιμούν πως στους επόμενους μήνες αυτές θα σταθεροποιηθούν.
dealnews

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης