Πρόσκληση στους Ελληνες πλοιοκτήτες ξηρού χύδην φορτίου να ενισχύσουν την παρουσία τους στη διεθνή ένωση πλοιοκτητών ξηρού φορτίου, Intercargo, απηύθυνε ο νέος της πρόεδρος, Γιάννης Πλατσιδάκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Πλατσιδάκης, γενικός διευθυντής της Anangel Maritime Services Inc., εταιρείας του Ομίλου Αγγελικούση, ανοίγει για πρώτη φορά τα χαρτιά του και, μιλώντας στη «Ν», επισημαίνει ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες αποτελούν περίπου το 50% των μελών της Intercargo, ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλος αριθμός Ελλήνων πλοιοκτητών που «απέχουν» από μία οργάνωση η οποία μοναδικό λόγο ύπαρξης έχει να υποστηρίξει στα διεθνή forum τα συμφέροντα της πλοιοκτησίας ξηρού φορτίου.

Επισημαίνεται ότι ο στόλος των πλοίων ξηρού φορτίου είναι ο πολυπληθέστερος μεταξύ των διαφόρων κλάδων της ναυτιλίας με περισσότερα από 8.100 πλοία μεταφορικής ικανότητας 10.000 dwt και άνω και με τους Ελληνες πλοιοκτήτες να ελέγχουν το 24% του στόλου αυτού.

Οπως τονίζει ο κ. Πλατσιδάκης, ο δυναμισμός του ελληνικού εφοπλισμού στο συγκεκριμένο κλάδο θα πρέπει να εκπροσωπηθεί και με την ενδυνάμωση της Intercargo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα ο πρόεδρος της οργάνωσης στέλνει μέσω της «Ν» και ένα μήνυμα προς όλους τους πλοιοκτήτες ξηρού φορτίου, υπογραμμίζοντας ότι η παγκόσμια ναυτιλία καλείται να λειτουργήσει σε ένα συνεχώς αυξανόμενο ρυθμιστικό περιβάλλον και ως εκ τούτου υπάρχει ανάγκη για πιο ισχυρή εκπροσώπηση των φορέων της.

Αναφερόμενος στα σπουδαιότερα θέματα που απασχολούν αυτή την περίοδο την Intercargo, o κ. Πλατσιδάκης ξεχωρίζει τα θέματα των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τα πλοία, την πειρατεία, την ποινικοποίηση της ναυτικής εργασίας, την ταχύτητα φόρτωσης των πλοίων και το θέμα της ασφαλούς φόρτωσης φορτίων νικελίου (Nickel Ore).

Εδικά σε ό,τι αφορά το τελευταίο, η οργάνωση έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προκειμένου να βελτιωθεί η διαδικασία φόρτωσης, έτσι ώστε να αποφευχθούν άλλα ατυχήματα στη θάλασσα.

Επισημαίνεται ότι είναι περισσότεροι από 65 οι ναυτικοί που έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια τη ζωή τους από τη βύθιση πλοίων φορτωμένων με nickel ore, λόγω υγροποίησης του φορτίου η οποία επηρεάζει την ευστάθεια του πλοίου.

Η υγροποίηση του φορτίου ήταν και παραμένει ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να εξετασθεί σοβαρά από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οπως σημειώνει ο κ. Πλατσιδάκης, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών για τα οποία δεν ευθύνονται οι πλοιοκτήτες και οι ναυτικοί, αλλά οι συνθήκες φόρτωσης η Intercargo, δημιούργησε ένα οδηγό για την ασφαλή φόρτωση μεταλλεύματος νικελίου, ο οποίος δόθηκε σε εκατοντάδες πλοιοκτήτες και άλλους εμπλεκόμενους. Επίσης έχει εργαστεί πολύ στενά με τους ασφαλιστές (P&I Clubs, IUMI) για να εξετάσει τρόπους και μέσα ώστε οι υφιστάμενες υποχρεωτικές απαιτήσεις του Κώδικα IMSBC του ΙΜΟ να γίνουν πιο αποτελεσματικές.

Εχουμε συνεργαστεί με κυβερνητικούς φορείς και ειδικούς και εξηγήσαμε σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ότι η υγροποίηση μπορεί να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά μέσω της καλύτερης διαχείρισης των αποθεμάτων στις χώρες εξαγωγής, τονίζει ο πρόεδρος της Intercargo. Αναφερόμενος στο πρόβλημα της φόρτωσης και της πίεσης που δέχονται τα πληρώματα από τους φορτωτές, ο κ. Πλατσιδάκης σημειώνει ότι η Intercargo συνεργάζεται με πλοιοκτήτες, φορτωτές, λιμάνια, ασφαλιστές, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι τα πλοία φορτώνονται με ασφάλεια.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την πειρατεία, η Intercargo παρακολουθεί τις προσπάθειες αντιμετώπισης της και ενθαρρύνει τα μέλη της να εφαρμόζουν τις Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης (Best Management Practices- BMP) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Oργανισμού (ΙΜΟ). Επισημαίνεται ότι από το 2008 μέχρι σήμερα σχεδόν 40 Bulk Carriers και 890 ναυτικοί έχουν κρατηθεί από τους πειρατές.

Αντίθετοι

Σε ό,τι αφορά το θέμα των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, η Ιntercargo ως μέλος του Round Table of Ιnternational Shipping Associations (RT) εκφράζει την αντίθεσή της στην ένταξη της ναυτιλίας στο διεθνές σύστημα εμπορίας ρύπων. Το RT απαρτίζουν οι ενώσεις πλοιοκτητών Bimco, Intercargo, International Chamber of Shipping, και Intertanko, οι οποίες αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα του παγκόσμιου στόλου πλοίων ξηρού φορτίου, πετρελαίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου.

naftemporiki

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης