Δεν τους έφταναν οι «πονοκέφαλοι» με τα σούπερ «κοντεϊνεράδικα» που όλο και μεγαλώνουν. Δεν τους έφταναν τα εξοπλιστικά προγράμματα και το κόστος τους ήρθε και η «περιβαλλοντική» διάσταση από «καραμπόλα».

Ο λόγος για τα λιμάνια της ΕΕ που βλέπουν τις διαθέσεις των Βρυξελλών να επιβάλλουν ένα συγκεκριμένο «χάρτη λιμένων» με υποδομές παροχής LNG αλλά και «ηλεκτρικού ρεύματος» κάτω από τον «περιβαλλοντικό μανδύα» και εξ αφορμής της ναυπήγησης πλοίων με καύσιμο πρόωσης αέρια «φιλικότερα» προς το περιβάλλον. Αν και ο ορίζοντας έχει προσδιοριστεί κάπου στο 2020 το «κουβάρι» των εξελίξεων φαίνεται να προσπαθεί να ξεμπερδέψει ο ESPO που χθες τοποθετήθηκε ανοικτά επί του πλαισίου που διαμορφώνεται στις Βρυξέλλες όσον αφορά στην συγκεκριμένη πτυχή της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής. Παρασκηνιακά, όπως σημειώνει το Theseanation.gr, δεν είναι και λίγοι οι αναλυτές που διαβλέπουν μία νέα μορφή στρέβλωσης στο λιμενικό ανταγωνισμό οι οποίοι και συνεπικουρούνται από «συναδέλφους τους» που εστιάζουν στις «κατά συνήθεια» πρακτικές της ΕΕ για λήψη «μονομερών μέτρων». Αν σε όλα αυτά προστεθεί και το γεγονός ότι λίαν μελλοντικά θα αυξηθεί η ζήτηση για υγροποιημένα αέρια τότε είναι προφανές ότι θα απαιτηθούν και εγκαταστάσεις στα λιμάνια για την φορτοεκφόρτωση των συγκεκριμένων αερίων από ένα στόλο πλοίων που διαρκώς αυξάνεται καθώς υπάρχει σημαντικός αριθμός παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις. Πρόκειται για επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σημειώνουν με νόημα αναλυτές οι οποίες θα πρέπει να συντελεστούν σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα προκειμένου να εξυπηρετήσουν τόσο το στόλο των πλοίων που μεταφέρουν και θα μεταφέρουν υγροποιημένα αέρια όσο και εκείνων που θα κινούνται με αυτά.
Οι συζητήσεις πάντως σε επίπεδο Βρυξελλών είναι σε εξέλιξη με τον ESPO να έχει ήδη τοποθετηθεί ανοικτά σε μία υπόθεση που είναι σίγουρο ότι δεν απασχολεί μόνο τα λιμάνια αλλά και την ναυτιλιακή κοινότητα που έχει επενδύσει σε αυτούς τους τομείς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης