Η κατρακύλα της ναυλαγοράς στις 1.484 μονάδες μέσα σε λίγες ημέρες έκανε πολλούς να πιστεύουν ότι διορθώνει προς τα κάτω και η άνοδος της πάνω από τις 2.000 μονάδες ήταν περιστασιακή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως ο Jeff Pribor της Jefferies & Company, συνεχίζει να εκτιμά πως η ανάκαμψη του κλάδου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι πραγματική και έχει βάσεις χρησιμοποιώντας ως
επιχειρηματολογία το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτών για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Χαρακτηριστικά ανάφερε πως το τελευταίο διάστημα οι πιο δημοφιλείς τομείς για επένδυση μεταξύ του κοινού της Wall Street είναι ο κλάδος των LPG, του Dry Bulk και των Product Tankers. Την ίδια περίπου άποψη ενστερνίζεται και ο John Wobensmith, CFO της Baltic Trading Company, ο οποίος πιστεύει πως η ανάκαμψη της αγοράς είναι γεγονός καθώς παρατηρείται μεγάλη μείωση στο βιβλίο παραγγελιών (Orderbook), μειωμένο πρόγραμμα παραδόσεων και ενίσχυση της μεταφοράς φορτίων Iron Ore.

Στον αντίποδα, η Arlie Sterling, οικονομολόγος της Marsoft Inc. διατηρεί επιφυλάξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Όπως υποστηρίζει η οποιαδήποτε επένδυση στον συγκεκριμένο κλάδο θα πρέπει να
γίνει με ορίζοντα όχι πάνω από 2 χρόνια καθώς η άνοδος του δείκτη σαν αυτή του τελευταίου διαστήματος, ενθαρρύνει την αύξηση των νέων παραγγελιών των οποίων οι παραδόσεις θα αρχίσουν τα επόμενα 2 χρόνια και θα επηρεάσουν αρνητικά την προσφορά (Supply) και κατά επέκταση και τα έσοδα των πλοίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η πραγματικότητα είναι πως για τον κλάδος μεταφοράς ξηρού φορτίου, το τελευταίο ανοδικό διάστημα βασίστηκε στην άνοδο των εξαγόμενων φορτίων Iron Ore από την Αυστραλία και την Βραζιλία. Παρά το γεγονός ότι η προσφορά των πλοίων Panamax που αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη προσφορά (Supply), η άνοδος των εσόδων των Capes παρέσυρε και αυτή των Panamax καθώς το κόστος μεταφοράς ήτανε χαμηλότερο και αυξήθηκε η ζήτηση Demand)» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:

«Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη επισκόπηση μετά την επιστροφή της Κίνας από την εβδομάδα αργιών η ναυλαγορά άρχισε να παρουσιάζει πτώση καθώς αυξήθηκε η προσφορά πλοίων ιδιαίτερα από τις αρχές Οκτωβρίου λόγω ότι αυξήθηκε και η ταχύτητα των πλοίων μειώνοντας έτσι το Slow Steaming το οποίο εκτός από την μείωση των εξόδων λειτουργεί και σαν ένα «τεχνητό» μέσο ανόδου της αγοράς» και προσθέτει:

«Στο θέμα πάντως της ζήτησης, οι 3 μεταλλευτικοί κολοσσοί, Rio Tinto, BHP Billiton και Vale, αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή Iron Ore για το υπόλοιπο του 2013 και για το 2014 το οποίο θα έχει πτωτικές τάσεις στην τιμή του μεταλλεύματος. Η πτώση των τιμών θα οδηγήσει στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα για να καλύψει τις εσωτερικές της ανάγκες και το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα και την αύξηση των ημερησίων εσόδων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαιτέρα στα Capes και τα Panamax. Εν κατακλείδι, αναμένεται να δούμε για άλλη μία φορά αν η Κίνα θα καταφέρει να συντηρήσει ρυθμούς ανάπτυξης οι οποίοι με τη σειρά τους θα επηρεάσουν θετικά και την ναυλαγορά».

Newmoney.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης