Νέες ευκαιρίες για τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν αυξημένη ρευστότητα παρουσιάζει η αγορά των resale πλοίων, των πλοίων που είναι υπό ναυπήγηση, αλλά οι ναυτιλιακές εταιρείες που τα είχαν παραγγείλει στα ναυπηγεία τα εγκαταλείπουν.

Οι τιμές των εν λόγω πλοίων κατρακυλούν κάθε ημέρα σχεδόν, λόγω αφενός δυσκολιών χρηματοδότησης και αφετέρου της κακής εικόνας της αγοράς και της υπερπροσφοράς πλοίων. Τις ευκαιρίες αυτές είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν οι Ελληνες εφοπλιστές που έχουν μεγάλη ρευστότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυο Ελληνες εφοπλιστές «χτύπησαν» τις τελευταίες ημέρες αποκτώντας υπό ναυπήγηση πλοία σε αρκετά δελεαστικές τιμές.

Η μεγαλύτερη κίνηση στην παρούσα φάση ήρθε από τον κ. Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος απέκτησε πέντε υπό ναυπήγηση πλοία ξηρού φορτίου από τα ναυπηγεία New Century Shipbuilding Group αντί 140 εκατ. δολ.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking, τρία από τα πλοία είναι panamax (81.500 dwt), ένα post panamax (115.000 dwt) και ένα capes (176.000 dwt). Ο Ελληνας εφοπλιστής, όπως αναφέρουν κύκλοι προσκείμενοι στον κ. Προκοπίου, διατηρεί πολύ στενή σχέση με τα συγκεκριμένα ναυπηγεία, καθώς έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 20 πλοία, τα τελευταία χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από τον κ. Προκοπίου, και ο κ. Συμεών Παληός ανακοίνωσε χθες μία ακόμη αγορά υπό ναυπήγηση πλοίου, μέσω της Diana Shipping, από τα ναυπηγεία ιαπωνικών συμφερόντων Tsuneishi Group (Zhoushan) που βρίσκονται στην Κίνα, αντί 24,6 εκατ. δολ. Πρόκειται για ένα πλοίο μεταφορικής ικανότητας 98.704 dwt, το οποίο είχε παραγγελθεί από γιαπωνέζικη εταιρεία, και θα ονομασθεί «Polymnia». Αναμένεται να παραδοθεί στην Diana Shipping από το ναυπηγείο στα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου.

Σημειώνεται ότι πριν από τρεις περίπου μήνες (στα τέλη Ιουλίου) η Diana Shipping απέκτησε το αδελφό του «Polymnia», «Amphitrite» (98.697 dwt), αντί 25 εκατ. δολ., τιμή που και τότε θεωρούνταν η χαμηλότερη της αγοράς για τα πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ωστόσο στο διάστημα αυτό η αξία των resale πλοίων μειώθηκε ακόμη περισσότερο όπως προκύπτει από την αγορά του «Polymnia». Πλοία αυτού του τύπου στις καλές εποχές της ναυτιλίας θα κόστιζαν ίσως και 60 εκατ. δολ.

Η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει τη σταδιακή απόκτηση πλοίων για τα επόμενα δύο χρόνια. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι από τις αρχές του χρόνου η Diana Shipping έχει αποκτήσει πέντε πλοία ξηρού χύδην φορτίου, ανεβάζοντας τον συνολικό της στόλο στα 30 πλοία ξηρού χύδην φορτίου.


Οι αναλυτές

Η έντονη κινητικότητα στις αγορές πλοίων από Ελληνες εφοπλιστές παρατηρείται σε μία περίοδο που οι δείκτες της ναυλαγοράς κινούνται σε χαμηλές πτήσεις, παρά την ανοδική αντίδραση τις τελευταίες ημέρες του βασικού δείκτη της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index (ΒDΙ).

Η άνοδος του BDI τις τελευταίες ημέρες δεν βασίζεται στα θετικά θεμελιώδη μακροοικονομικά στοιχεία, τα οποία είναι όλα αρνητικά, αλλά στις ενέσεις τόνωσης της οικονομίας, όπως τα μέτρα που ανακοινώθηκαν τελευταία από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία. Και αυτές οι ενέσεις, ναι μεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα, αλλά στην παρούσα φάση στόχο έχουν να αποτρέψουν τις οικονομίες των χωρών αυτών από το να βυθιστούν σε ύφεση ή ακόμη να συμβάλουν στη μείωση του ρυθμού επιβράδυνσης, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Η ανάκαμψη στην παγκόσμια ναυτιλία θα καθυστερήσει κατά ένα έτος και αναμένεται από το 2014 λόγω της μειωμένης ζήτησης, εκτιμά από την πλευρά του ο RS Platou Markets. Ο Platou βλέπει ως θετική εξέλιξη, ωστόσο, ότι η αυξητική τάση του στόλου έχει κορυφωθεί και για τα επόμενα χρόνια αναμένεται σημαντική επιβράδυνση. Η τάση αυτή, σύμφωνα με τον Platou, αναμένεται να συμβάλει στην ανάκαμψη των ναυλαγορών.


Καθημερινή πρακτική

Οι αγορές resale τείνουν να γίνουν καθημερινή πρακτική για όλους σχεδόν τους Ελληνες εφοπλιστές. Σε ανάλογη κίνηση προέβη πρόσφατα και ο όμιλος Λασκαρίδη, ο οποίος επέκτεινε την παρουσία του στην αγορά ξηρού φορτίου με την αγορά δύο υπό ναυπήγηση πλοίων.

Με την προσθήκη αυτών των πλοίων o στόλος της Laskaridis Shipping θα φθάσει τα 16 πλοία ξηρού φορτίου, μέσα σε διάστημα πέντε χρόνων. Επίσης, και η Golden Union, του κ. Θεόδωρου Βενιάμη, απέκτησε πρόσφατα δύο υπό ναυπήγηση πλοία τύπου capesize.

Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης