Ανάσα στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία δίνει ο όμιλος Cocso, αφού η θυγατρική της Dalian Ocean Shipping Company, προχώρησε σε παραγγελία 30 VLCC δεξαμενόπλοιων, υπολογιζόμενης αξίας 90 εκατ. δολαρίων το ένα (2,7 δισ. δολαρίων συνολικά).

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, τα πρώτα πέντε από αυτά θα κατασκευασθούν σε τρία ναυπηγεία, και συγκεκριμένα στα COSCO Dalian Shipyard, Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS) και CSSC Guangzhou Longxue Shipbuilding.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, ένα μέρος του κόστους ναυπήγησης των πλοίων θα καλυφθεί από την κινεζική κυβέρνηση.

Την ίδια ώρα οι ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με τους Clarksons, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε VLCC δεξαμενόπλοια, ναυπηγημένα μέσα στη δεκαετία του ’90.

«Η αξία των πλοίων αυτών έχει πέσει σε τέτοια επίπεδα που έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον όσων ναυτιλιακών εταιρειών έχουν μετρητά να επενδύσουν», αναφέρουν οι Clarksons και προσθέτουν: «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, ενώ παραδοσιακά θα περιμέναμε περισσότερο ενδιαφέρον στα σύγχρονα πλοία, η έλλειψη διαθέσιμης χρηματοδότησης είχε ως αποτέλεσμα ορισμένοι επενδυτές να αναγκαστούν να επαναπροσδιορίσουν τις προσδοκίες τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, πρόσφατα, το 300.000 dwt «La Madrina» ναυπήγησης 1993 πουλήθηκε στην Southernpec έναντι 21 εκατ. δολαρίων.

Το επτάμηνο

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson Research, στο επτάμηνο του 2012 έχουν κατατεθεί 577 νέες παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 24,6 εκατ. dwt, σημειώνοντας πτώση κατά 46% στο tonnage σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό επτάμηνο.

Επίσης και οι τιμές για τις νέες ναυπηγήσεις συνεχίζουν την καθοδική πορεία τους. Για τα δεξαμενόπλοια οι τιμές έχουν πέσει από 0,5% μέχρι 1% μέσα σε έναν μήνα, ενώ για τα bulkers η πτώση ήταν μεγαλύτερη και κινήθηκε από 1,7% μέχρι και 1,9%, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου.

Naftemporiki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης