Με επιφυλάξεις η δανειοδότηση ελληνικών επιχείρησεων από κινεζικές τράπεζες

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στις ναυτιλιακές εταιρείες από τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις οι οποίες έχουν ήδη βγάλει από τα συρτάρια τους το εναλλακτικό σχέδιο που αφορά την μετακόμιση τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και κρατίδια όπως Μονακό, Κύπρο, Μάλτα, Αγγλία κ.α. κάτι που θα σημάνει και απώλεια θέσεων εργασίας υπαλλήλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα ξένα νέα ναυτιλιακά κέντρα που αναπτύσσονται σε Σαγκάη, Ντουμπάι, Άμπου Ντάμπι, Κατάρ έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν έλληνες, στελέχη σε θέσεις – κλειδιά, προτείνοντας τους θέσεις εργασίας με εγγυημένο εισόδημα.

Οι έλληνες εφοπλιστές από την πλευρά τους, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένουν να δουν τα ακριβή σχέδια της κυβέρνησης για τη φορολόγηση, εάν δηλαδή θα είναι επί της χωρητικότητας των πλοίων ή/και επί των κερδών τους κ.α. και αναλόγως θα λάβουν τις όποιες αποφάσεις τους σημειώνοντας πως θα πρέπει να επιβιώσουν σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον την ίδια στιγμή που δεν υπάρχει φορολογία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία.

Υπενθυμίζεται πως σε ομιλίες του στις αρχές του έτους ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης είχε σημειώσει με νόημα μεταξύ άλλων ότι «η διαχρονική οικονομική συνεισφορά του κλάδου μας στην ελληνική οικονομία είναι ιστορικά αποδεδειγμένη. Τα οφέλη της πατρίδας μας από την ναυτιλία περιγράφονται σε τρεις λέξεις: εισροή συναλλάγματος, θέσεις εργασίας και κύρος στη διεθνή πολιτική και οικονομική σκηνή. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια γινόμαστε καθημερινά στόχος δελεαστικών προτάσεων από τρίτες χώρες, κοινοτικές και μη, για να μετεγκατασταθούμε σε εκείνες, προκειμένου να καρπωθούν οι  εθνικές τους οικονομίες τα οφέλη από την παρουσία μιας δυνατής ναυτιλιακής κοινότητας. Η ελληνική πλοιοκτησία όμως έχει επιλέξει να είναι συνδεδεμένη με τον τόπο της και την ελληνική κοινωνία».  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται επίσης ότι στο εισαγωγικό σημείωμα του στην ετήσια έκθεση της ΕΕΕ για το 2014 είχε πει σχετικά με την εθελοντική συνεισφορά της ναυτιλίας στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας ότι «ο καθολικός και άμεσος τρόπος με τον οποίο ανταποκρίθηκε το συντριπτικό ποσοστό της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, καλύπτοντας πλήρως τους εισπρακτικούς στόχους για το πρώτο φορολογικό έτος, απέδειξε έμπρακτα την αποφασιστικότητα του κλάδου να στηρίξει την πατρίδα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει αλλά και τη σύμπνοια και τη συλλογικότητα των αποφάσεων που τον χαρακτηρίζουν».

Και πρόσθεσε: «Παράλληλα έχουμε καταθέσει στην Πολιτεία την επιθυμία μας αλλά και το όραμα να συμβάλλουμε ως εθνικός στρατηγικός και παραγωγικός πυλώνας στην αναπτυξιακή πορεία που χρειάζεται ο τόπος. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι, όπως κάθε επιχειρηματική επένδυση που υπάγεται σε συνθήκες σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού, έτσι και η ναυτιλία έχει απόλυτη ανάγκη από σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, νομική βεβαιότητα και ασφάλεια επενδύσεων».

Επιφυλάξεις κινεζικών τραπεζών για δανειοδότηση

Με έντονο ενδιαφέρον παρακολουθούν και στη Κίνα τις εξελίξεις στην Ελλάδα. Όπως λέει ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας XRTC, «δεν θα υπάρξουν περαιτέρω επενδύσεις από τους Κινέζους εάν δεν υπάρξει σταθερό περιβάλλον στη χώρα μας ενώ σε περίπτωση εξόδου από την ευρωζώνη τότε θα φύγουν από την Ελλάδα όσοι επένδυσαν».

Αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις και το κλίμα αβεβαιότητας που έχει διαμορφωθεί ο κ. Ξηραδάκης σημειώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί η ναυπήγηση νέων πλοίων αλλά η χρηματοδότηση των κινεζικών τραπεζών προς τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Παράλληλα υπάρχει μεγάλη επιφύλαξη σχετικά με τη χορήγηση νέων δανείων προς ελληνικές επιχειρήσεις εκτός και εάν τα τραπεζικά στελέχη γνωρίζουν καλά τον πελάτη τους και θέλουν να τον διευκολύνουν.
tovima.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης