Bάζει στο χρηματιστήριο της N. Yόρκης μία ακόμη εταιρία, τη Navios Midstream με σκοπό να αντλήσει $100 εκ.
 
 
Πέρυσι και μέχρι τον φετινό Ιούλιο η Αγγελική Φράγκου άντλησε το ποσό- ρεκόρ των 2,4 δισ. δολ. από τις χρηματαγορές. Τώρα «χτυπά» και πάλι την πόρτα των επενδυτών για να αντλήσει «φρέσκα» κεφάλαια.
 
Η Χιώτισσα εφοπλίστρια ετοιμάζεται να εισάγει και τέταρτη εταιρία στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE), μετά τη Navios Holdings, τη Navios Maritime Partners και τη Navios Maritime Acquisition με στόχο να «σηκώσει» 100 εκατ. δολ. από την δημόσια εγγραφή.
 
Το νέο της βήμα στην αμερικανική χρηματαγορά θα το κάνει με «όχημα» την Navios Maritime Midstream Partners, την οποία ίδρυσε πριν από ένα έτος περίπου και με την οποία στοχεύει να παράγει κέρδος 40 εκατ. δολάρια σε ετήσια βάση, όπως φαίνεται και από το ενημερωτικό σημείωμα που υπέβαλε ο όμιλος προς την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
 
Η καινούρια «ένεση» ρευστότητας που επιδιώκει η σιδηρά κυρία της ναυτιλίας σχετίζεται τόσο με το «πλούσιο» επενδυτικό της πρόγραμμα που έχει στα… σκαριά, όσο και με την ανάγκη αποπληρωμής χρεών που απορρέουν από την έντονη επενδυτική κινητικότητά της.
 
Όπως άλλωστε, έχουν επισημάνει και χρηματιστηριακοί αναλυτές, παρακολουθώντας συνολικά τη μέχρι τώρα πορεία του ομίλου Navios, η αναλογία του υψηλού χρέους προς τα ίδια κεφάλαια καταδεικνύει μία επιθετική πολιτική ως προς την χρηματοδότηση της ανάπτυξης του ομίλου με δανεικά. Κάτι το οποίο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα πιο «αδύναμα» κέρδη.
 
Μπορεί το μεγαλύτερο μέρος των δανειακών υποχρεώσεων της Navios Maritime Holdings να «ωριμάζει» το 2019 και το 2022, όμως, δεν παύουν να εξυπηρετούνται στο ενδιάμεσο διάστημα οι δόσεις των δανείων. Ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της ναυαρχίδας του ομίλου το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο του 2014 ανήλθε στα 1,6 δισ. δολ., ωστόσο η κεφαλαιακή της θέση παραμένει ισχυρή, φτάνοντας το ίδιο χρονικό διάστημα στα 1,074 δισ. δολ.
 
Και για λογαριασμό του νέου επιχειρηματικού της «τέκνου», της Navios Maritime Midstream Partners η Αγγελική Φράγκου έχει εξασφαλίσει πιστωτική διευκόλυνση της τάξεως των 126 εκατ. δολ. προκειμένου να χρηματοδοτηθούν τα πρώτα πλοία του στόλου της, καθώς παρά την διστακτικότητα των τραπεζών διεθνώς να ανοίγουν νέες γραμμές πίστωσης, η Ελληνίδα εφοπλίστρια είναι γνωστό πως διατηρεί εδώ και χρόνια καλές σχέσεις συνεργασίας με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
 
ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ
 
Το επενδυτικό πλάνο της Αγγελικής Φράγκου για τη Navios Maritime Midstream Partners, όπως αποκαλύπτεται στο ενημερωτικό σημείωμα προς την SEC, περιλαμβάνει αρχικά την εξαγορά 4 πλοίων VLCCs από την «συγγενή» ναυτιλιακή Navios Maritime Acquisition.
 
Η νέα εταιρία που ετοιμάζεται να χτυπήσει το κουδούνι του NYSE και η οποία στο πρώτο 12μηνο «ζωής» της παρουσίασε απώλειες ύψους 26,98 εκ. δολ. (Ιούνιος 2014), θα διαθέτει στον στόλο της τα εξής πλοία: το «Shinyo Ocean» (χωρητικότητας 281.000 dwt) το οποίο είναι ναυλωμένο έναντι 38.400 δολ. την ημέρα μέχρι και τον Ιανουάριο του 2017, το «Shinyo Kannika» το οποίο έχει ναυλωθεί ως τον Φλεβάρη του 2017 αντί 38.025 δολ. ημερησίως με ένα ποσοστό κέρδους πάνω από 44.000 δολ. ημερησίως.
 
Επίσης, το «Shinyo Saowalak» που έχει ναυλοσύμφωνο έως τον Μάιο του 2025 με ναύλα 48.153 δολ. την ημέρα και το «Shinyo Kieran» (χωρητικότητας 297.066 dwt) το οποίο είναι ναυλωμένο ως τον Ιούνιο του 2026 με ναύλα της τάξεως των 48.153 δολ. την ημέρα. Και τα δύο έχουν ρήτρες περιθωρίων κέρδους.
 
Η νέα εταιρία, με έδρα το Μόντε Κάρλο, θα έχει επίσης το δικαίωμα εξαγοράς και 7 ακόμη VLCCs που ανήκουν στην Navios Maritime Acquisition με αντάλλαγμα μετρητά και μετοχές.
 
Στόχος της Αγγελικής Φράγκου, η οποία, σύμφωνα με την Tradewinds, από τον Αύγουστο ακόμη είχε ετοιμάσει υπό άκρα μυστικότητα τα προσχέδια μαζί με τους στενούς της συνεργάτες για την επικείμενη δημόσια προσφορά, είναι μέχρι τον Ιούνιο του 2015 η εταιρία να παράξει κέρδη της τάξεως των 21,975 εκατ. δολάρια, κάτι το οποίο θα συμβάλλει και στην παραγωγή ταμειακών διαθεσίμων ύψους 34,7 εκατ. δολαρίων για διανομή στους επενδυτές.
 
Παρά το γεγονός ότι η νέα εταιρία, η οποία είχε έσοδα 31,35 εκ. δολ. και υποχρεώσεις 13,05 εκ. δολ. ως τον περασμένο Ιούνιο, θα επικεντρωθεί κυρίως στο «κομμάτι» των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου που παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση από μεγάλους πετρελαϊκούς κολοσσούς, ωστόσο, θα «χτυπά» και σε πλοία μεταφοράς προϊόντων, χημικών ή LPG ανάλογα με τις ευκαιρίες που θα παρουσιάζονται στην αγορά.
 
NAVIOS MARITIME HOLDINGS
 
Στον αστερισμό ζημιών $34,6 εκ. η «ναυαρχίδα»
 
Στον… αστερισμό απωλειών κινείται η «ναυαρχίδα» της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας της Φράγκου, Navios Maritime Holdings, όμως εξακολουθεί να διαθέτει ισχυρό ταμείο. Η εταιρία με στόλο 63 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 6,3 εκατ. dwt, παρουσίασε καθαρές ζημίες ύψους 34,6 εκατ. δολ. (από 26,036 εκατ. δολ.) το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, όμως, το ίδιο χρονικό διάστημα είχε 235 εκατ. δολ. σε μετρητά. Τα έσοδά της μάλιστα, αυξήθηκαν στα 267,5 εκατ. δολ. από 259,4 έναν χρόνο νωρίτερα ως αποτέλεσμα των μακροπρόθεσμων συμβολαίων ναύλωσης που έχει για τα πλοία της.
 
Αυτή την στιγμή, σημαντική «ανάσα» αποτελεί για τον εισηγμένο όμιλο το γεγονός ότι τα δάνειά του «ωριμάζουν» το 2019 και το 2022. Σε πέντε χρόνια ωριμάζουν δάνεια, 369,4 εκατ. δολ., το 2020 49 εκατ. δολ., το 2021 μόλις 8 εκατ. δολ., ενώ το 2022 θα πρέπει να αποπληρωθούν χρέη της τάξεως 664,7 εκατ. δολ.
dealnews

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης