Η διαφήμιση από «στόμα σε στόμα» και τα διαδικτυακά sites κριτικών είναι τα βασικά κανάλια διαφήμισης του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας, όπως προκύπτει από έρευνα ικανοποίησης των χρηστών του προγράμματος This Is MY Athens. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα εκτελείται εδώ και ένα χρόνο από την Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) με εθελοντές – κατοίκους της Αθήνας που λειτουργούν ως «ξεναγοί» για τους τουρίστες. Σήμερα η κοινότητα του This Is MY Athens αριθμεί περίπου 400 μέλη, τα οποία έχουν ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 100 περιηγήσεις στην πόλη με επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη και με εξαιρετικά θετικά σχόλια στα ερωτηματολόγια ικανοποίησης επισκεπτών.

Βασικές πηγές πληροφόρησης και ενίσχυσης της επιθυμίας για να επισκεφθεί κάποιος την Αθήνα αναδεικνύονται με σειρά επιλογής: α) φίλοι και συγγενείς, β) προσωπική επιθυμία, γ) online review sites (π.χ. Trip Αdvisor). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παραδοσιακά κανάλια όπως τα περιοδικά, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και η τηλεόραση συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στοιχεία από την έρευνα ικανοποίησης των τουριστών του προγράμματος:

•    74% επισκέφθηκαν την Αθήνα για αναψυχή και 28% για επαγγελματικούς λόγους

•    50% των τουριστών έμειναν στην Αθήνα για 4-6 ημέρες και 33% των τουριστών έμειναν στην Αθήνα για 2-3 ημέρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

•    60% των τουριστών επισκέφθηκαν τις παραδοσιακές γειτονιές της Αθήνας για shopping και διασκέδαση ενώ 40% επέλεξε τον Πειραιά και 30% την παραλιακή ζώνη.

•    100% των ερωτηθέντων επέλεξαν ως πιο συναρπαστική δραστηριότητα την επίσκεψη σε ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους ενώ η επιλογή food & drinks ακολουθεί σε ποσοστό 60%.

Με υψηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τη συνολική εμπειρία βαθμολογήθηκαν οι τομείς: α) διαθεσιμότητα πληροφορίας σχετικά με τον προορισμό πριν από το ταξίδι, β) ποιότητα υπηρεσιών-εξυπηρέτηση, γ) κανάλια διαδικτυακών κρατήσεων, ενώ επισημάνθηκαν ως αρνητικοί παράγοντες: α) η έλλειψη σε ψηφιακές εφαρμογές για smart phones και β) οι περιορισμένες επιλογές θεματικών διαδρομών και δραστηριοτήτων.

 

Σε ερώτηση σχετικά με τη μοναδικότητα του αθηναϊκού τουριστικού προϊόντος συγκριτικά με άλλους προορισμούς, υψηλή βαθμολογία συγκεντρώνουν ως στοιχεία μοναδικότητας: α) ιστορικοί-αρχαιολογικοί χώροι, β) κουλτούρα-τοπική κοινότητα, γ) αστικό τοπίο της Αθήνας, ενώ με χαμηλή βαθμολογία αξιολογούνται τα πολιτιστικά γεγονότα-εκδηλώσεις για τουριστικό-ξενόγλωσσο κοινό.

Σχετικά με την εμπειρία τους μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, οι επισκέπτες αξιολόγησαν με υψηλό βαθμό τους Athens Locals σε όλες τις κατηγορίες και πιο συγκεκριμένα:

– Έλαβαν γνώση σχετικά με το πολιτισμικό προϊόν της Αθήνας: 81%

– Επισκέφθηκαν περιοχές και σημεία της πόλης τα οποία δεν θα είχαν επισκεφθεί σε άλλη περίπτωση:  81%

– Έλαβαν πληροφορίες σχετικά την παραμονή τους στην Αθήνα τις οποίες δεν έλαβαν από άλλες πηγές: 75%.

Το 61,9% των επισκεπτών που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα ανήκει στο ηλικιακό group 35-54, το 33,3% στο 18-34 ενώ το 71,4% ανήκει σε υψηλό μορφωτικό επίπεδο.                                                                                                       

Dopios: online  τουριστική κοινότητα

Την ίδια στιγμή, το ξεκίνημά της έχει κάνει η ιστοσελίδα dopios.com, μια κοινότητα χρηστών από όλο τον κόσμο που συνδέει ταξιδιώτες με ντόπιους. Δημιουργήθηκε από μια ομάδα Ελλήνων και μη που ζουν και εργάζονται στην Καλιφόρνια, η οποία επέλεξε την Αθήνα ως πρώτο προορισμό για την έναρξη των υπηρεσιών της. Ο κάθε «dopios» έχει ένα προφίλ στη σελίδα και παρουσιάζει τις «εμπειρίες» που προσφέρει στον ενδιαφερόμενο τουρίστα.

Ενδεικτικά κάποιες από αυτές μπορεί να είναι «Σπιτικό παραδοσιακό γεύμα με την παρέα/οικογένειά μου», «Μονοήμερη εκδρομή με ιστιοφόρο στην Ύδρα», «Μάζεμα ελιάς» κ.ά. Περίπου 48 ντόπιοι έχουν προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες σε πάνω από 100 τουρίστες, με στόχο ο ταξιδιώτης να απολαύσει μοναδικές εμπειρίες στον προορισμό που επισκέπτεται. Οι δημιουργοί της ιστοσελίδας και ιδρυτές της επιχείρησης φιλοδοξούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους σε διεθνές επίπεδο

 

Πηγή: Express.gr             

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης