Ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη των περιφερειακών λιμανιών σχεδιάζει να δώσει η κυβέρνηση με στόχο την περαιτέρω αξιοποίησή τους. 
Τα έργα και οι δράσεις έχουν δρομολογηθεί από τα προηγούμενα χρόνια και βρίσκονται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν στο ΤΑΙΠΕΔ το 2014 τα έσοδα των 10 περιφερειακών λιμανιών ανήλθαν στα 38,4 εκατομμύρια ευρώ αυξημένα κατά 1,4% σε σύγκριση με το 2013. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 11,6 εκατομμύρια ευρώ αυξημένα κατά 31,5% σε σύγκριση με το 2013 και κατά 353,9% με το 2012.
Αναλυτικά τα στοιχεία που υπάρχουν για τα λιμάνια είναι:
1. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΑΤΡΩΝ:
-Κατασκευή πύλης ελέγχου πεζών και εξωτερική περίφραξη Νότιου Λιμένα Πατρών –ΕΣΠΑ ΔΕ
-Ολοκλήρωση Ανισόπεδου κόμβου σύνδεσης Νοτίου Λιμένα Πατρών με Εθνική οδό Πατρών-Αθηνών – Δημόσιες Επενδύσεις
-Δημιουργία Μαρίνας εξυπηρέτησης Mega Yachts στο Βόρειο Λιμένα Πατρών.
2. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ:
-Από το 2012 μέχρι σήμερα το λιμάνι του Ηρακλείου έχει αύξηση αποτελεσμάτων (δείκτης ΕΒΤ) 103% και εσόδων πάνω από 12%.
-Έχει αναπτύξει σύστημα για τη διαχείριση των επισκεπτών (πρότυπο μοντέλο 5-αισθήσεων) που έχει κερδίσει 7 βραβεία διεθνώς.
-Είναι 12μηνος προορισμός με τεράστια πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα με αύξηση του Home Port και γενικά έσοδα μόνο από την κρουαζιέρα πάνω από τα €60 εκ. τα τελευταία 3 χρόνια.
-Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη Ν. Ανατολική Μεσόγειο και τον κόσμο χτίζοντας σταθερές βάσεις συνεργασίας με όλους τους τοπικούς και διεθνείς φορείς.
3. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
– Παρουσίασε θετικό ισοζύγιο €1.500.000 εκ. περίπου σε σχέση με το στόχο των €100.000 (15 φορές πάνω)
– Εναρμονίστηκε με τις απαιτήσεις του Διεθνή κώδικα ISPS για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Απόρροια αυτού ήταν και η εφαρμογή
πρόσθετων μέτρων ασφαλείας για τον έλεγχο και δραστικό περιορισμό των φαινομένων διακίνησης λαθρομεταναστών.
– Συμμετείχε στην υλοποίηση 12 ευρωπαϊκών προγραμμάτων συνολικού προϋπολογισμού €5,5 εκ. περίπου με πραγματοποιημένη απορρόφηση εντός του €2014
1,6 εκ. περίπου.
– Υλοποιήθηκαν (στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ADRIAMOS) οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στη Θεσπρωτία
για τη διακίνηση εμπορευμάτων και η Εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία οργάνωσης όλων των απαιτούμενων ενεργειών για την έναρξη υλοποίησης του έργου.
4. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Μέσα από την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου διοίκησης με έμφαση στην εξωστρέφεια και έμφαση στην υλοποίησης δράσεων για αύξηση εσόδων, εξορθολογισμό κόστους
μέσω της μείωσης ή συγκράτησης λειτουργικών δαπανών και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, επετεύχθη εντός του 2014 αύξηση της κερδοφορίας σε ποσοστό 50%.
5. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, μετά από πολλά χρόνια εμφανίζει κέρδη τα δύο τελευταία έτη, προχωρώντας συγχρόνως στον εκσυγχρονισμό των λιμένων αρμοδιότητας του,
στην εκτέλεση έργων υποδομής και στο εναρμονισμό της λειτουργίας των λιμένων με την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο αυτό έχει προβεί στην εκπόνηση Προγραμματικών σχεδίων (master plan) των λιμένων αρμοδιότητας του, την εκπόνηση σχεδίου περισυλλογής αποβλήτων πλοίων και την κατασκευή έργων υποδομών, με στόχο να καταστεί το Λιμενικό Σύστημα Καβάλας πόλος ανάπτυξης στον τομέα των μεταφορών .
6. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
– Ανάκαμψη των Οικονομικών του: Βάσει της εμπειρίας, της γνώσης και της επιτυχημένης διαχείρισης, με τις κατάλληλες κινήσεις και παρά την υπάρχουσα ύφεση, σήμερα ο ΟΛΕ ΑΕ έχει πλεόνασμα που ανέρχεται στο ποσόν των €712.000 εκ., αποδεικνύοντας έτσι την αποτελεσματικότητα και το έργο που συντελέστηκε προς όφελος του Οργανισμού και κατ’ επέκταση του Ελληνικού Δημοσίου.
– Μεταφορά του Λιμένα έξω από τον ιστό της πόλης, έργο πνοής και ανάσας για την Ελευσίνα καθώς και αξιοποίηση του υπάρχοντος λιμανιού με τη δημιουργία πρασίνου και χώρων αναψυχής.
– Καθαρισμός του κόλπου της Ελευσίνας από τα βυθισμένα και ημιβυθισμένα πλοία (20 ναυάγια)
– Διενεργήθηκαν σχετικές διαδικασίες για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων και επιχωματώσεων στη Ζώνη Λιμένα.
7. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ Α.Ε.
– Έναρξη τον Αύγουστο του 2014 δρομολογίων νέας γραμμής πλοίων Ro-Ro (Τεργέστη-Λαυριο-Κων/πολη), με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων στον εν λόγω τομέα κατά 15%περ.
– Αύξηση επιβατών Κρουαζιέρας κατά 561% (από 4.608 το 2013 σε 30.493 το 2014), με αντίστοιχη αύξηση εσόδων κατά 160% περίπου.
– Αύξηση κερδών (καθαρά προ φόρων) για τη χρήση 2014 σε σχέση με το 2013 κατά 80%, η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση εσόδων από δρομολόγια Ro-Ro, Κρουαζιέρα, Τομέα Σκαφών Αναψυχής, Λοιπά Εμπορικά Πλοία)
9. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ Α.Ε.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έτους 2014 παρατηρήθηκε αύξηση των συνολικών εσόδων του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνα Α.Ε. 4,5% σε σύγκριση με τα προϋπολογισθέντα στοιχεία και αντίστοιχη θετική απόκλιση του Ισοζυγίου κατά 21,39%.

10. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Α.Ε.
– ΜΟΛΟΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ – Ολοκλήρωση εργασιών φυσικού αντικείμενου νέου µόλου κρουαζιερόπλοιων κόστους 19 εκ. µήκους 430 µ. σε συμπλήρωση του υφιστάμενου µόλου µήκους340µ.(έργο το οποίο εκκρεμεί από το 2006, µελέτη έργου από το 1998 – 16 έτη). Πλήρης κάλυψη πλέον όλων των κρουαζιερόπλοιων. Κανένα πλοίο δεν θα παραµένει αγκυροβοληµένο εκτός λιµένα και οι επιβάτες θα αποφύγουν την ταλαιπωρία της µεταφοράς τους µε πλοιάρια.
– ΟΡΦΑΝΑ ΛΙΜΑΝΙΑ – Διοικητική τακτοποίηση και παρεµβάσεις στα λιµάνια που µας δόθηκαν τον Μάιο 2014 και ο Οργανισµός Λιµένος Κέρκυρας ΑΕ έχει γίνει πλέον Φορέας Διαχείρισης και Δικαιοδοτικό Όργανο των πρώην ορφανών λιµένων, 33 στο σύνολο.
– ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ – Παρέµεινε στα επίπεδα του 2013 παρά την αρνητική γεωπολιτική και οικονοµική συγκυρία. Σημειώθηκαν 400 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2014 µε περίπου 700.000 επιβάτες µε ανάλογες προσδοκίες για το 2015.
– ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ – 1.5 εκ. επιβάτες το 2014 . Συµφωνία µε όµιλο Grimaldi για επανέναρξη λειτουργίας της γραµµής Κέρκυρα – Μπρίντιζι που παρέµενε ανενεργή τα τελευταία 15 χρόνια. Από αυτή την εξέλιξη αναµένεται θεαµατική αύξηση Ιταλών και Βορειοευρωπαίων τουριστών για το 2015. Το 2014 κατεγράφησαν 10.500 επιβάτες από Ιταλία και αναµένεται ο τριπλασιασµός τους μέσα στο 2015.
Newmoney.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης