Στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή θα απολογηθεί σήμερα Δευτέρα 27 Μαρτίου ο συμβασιούχος σταθμάρχης που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας, την 28η Φεβρουαρίου, όταν συνέβη αργότερα το βράδυ η πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Ο έτερος σταθμάρχης, ο οποίος είναι και μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, πρόκειται να εμφανιστεί ενώπιον του ανακριτή την Τρίτη 28 Μαρτίου. Παράλληλα την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να απολογηθεί και ο επιθεωρητής Κυκλοφορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άπαντες οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Οι υπερασπιστικές γραμμές των κατηγορουμένων

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο συμβασιούχος σταθμάρχης αναμένεται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ότι ο ίδιος έφυγε στις 10:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την Τρίτη 28 Μαρτίου, την πόρτα το ειδικού εφέτη-ανακριτή θα περάσει ο παλαιότερος σταθμάρχης εκείνος του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα. Ο ίδιος αναμένεται να ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε στις 11 το βράδυ αλλά ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι τη λήξη της, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.

Ακολουθεί την ερχόμενη Πέμπτη, 30 Μαρτίου η απολογία του επιθεωρητή, ο οποίος αναμένεται να ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στη βάρδια, ως τις 11 το βράδυ, να υπάρχουν δύο άτομα. Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων.

Τι αποκαλύπτει η έρευνα της Αρχής Διαφάνειας για την σύμβαση 717

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ότι αφορά τη δικογραφία, νέα στοιχεία έχουν προστεθεί τα οποία προέκυψαν μετά τις καταθέσεις των  συνδικαλιστών της Hellenic Train και του ΟΣΕ, όπως και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της Αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717, το οποίο υπογράφεται από δύο ελεγκτές και συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2021.

Η υπογραφή σύμβασης ήταν στις 26/9/2014 και όριζε: ολοκλήρωση μέσα 2 χρόνια -24 μήνες-, μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2016.

7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου. Εδώ υπάρχουν και 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.

Συμπέρασμα επιθεωρητών: Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.

Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών

Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.

Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Παράλληλα, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Για την ΟΣΕ ΑΕ:

-να μεριμνά για την έγκαιρη έκδοση των αδειών εργασίας προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη υλοποίηση των εκτελούμενων έργων σιδηροδρομικού δικτύου αρμόδιότητας του.

– να μεριμνά για την επαρκή στελέχωση σε προσωπικό των σταθμών της (όπως σταθμάρχες , κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής), προκειμένου να λειτουργεί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών της.

Πρότεινε μάλιστα ότι το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση τους.

Τέμπη: Το μπάχαλο με τις βάρδιες των σταθμαρχών – Ντοκουμέντα από τα ωράρια

«Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;». Αυτή ήταν η απάντηση του σταθμάρχη Κώστα Παυλόπουλου στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, Γιώργο Ζήντρο, στις 22:45 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όταν τον κάλεσε στο τηλέφωνο και ανακάλυψε έκπληκτος ότι είχε αποχωρήσει νωρίτερα από τη βάρδια του, αφήνοντας πίσω έναν άπειρο σταθμάρχη να κουμαντάρει δρομολόγια με εκατοντάδες επιβάτες.

Η τραγωδία στα Τέμπη, με 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες, ανέδειξε και το μπάχαλο που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας, με σταθμάρχες να κάνουν… κοπάνα, αφήνοντας πίσω -όπως αποδείχθηκε- άπειρους συναδέλφους τους.

Η «Ζούγκλα» σας παρουσιάζει τα ντοκουμέντα των βαρδιών του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου 2023, οι οποίες είχαν εγκριθεί από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας.

Το ωράριο για όλους είναι εννιάωρο και χωρίζεται σε τρεις βάρδιες:

06.00 – 15:00

14:00 – 23:00

22:00 – 07:00

Σε καμία ημέρα δεν αναγράφεται ότι οι συμβασιούχοι κάνουν οκτάωρο, όπως είναι ο ισχυρισμός του Παναγιώτη Χαμηλού, ότι τη μοιραία ημέρα το ωράριο του ήταν 14:00 – 22:00 γιατί δεν πληρώνεται υπερωρία. Στην απολογία του στον Εφέτη Ανακριτή το πρωί της Δευτέρας θα πρέπει να αποδείξει με συμβάσεις και έγγραφα τους ισχυρισμούς του.

 

 

 

 

«Την κρίσιμη ώρα είχα τοποθετήσει τρεις σταθμάρχες»

Ο Επιθεωρητής Λάρισας Δημήτρης Νικολάου στις καταθέσεις του τόσο στην αστυνομία, όσο και στην ανακρίτρια που χειριζόταν την υπόθεση στην αρχή, πριν περάσει στα χέρια του Εφέτη Ανακριτή, αναφέρει:

«Θέλω να αναφέρω ότι το πρόγραμμα των Σταθμαρχών του μήνα Φεβρουαρίου 2023, προγραμματίστηκε από 25-27 Ιανουαρίου, στάλθηκε στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας προς γνώση του Διευθυντή σε περίπτωση που θέλει να κάνει κάποια αλλαγή και ανακοινώθηκε στο προσωπικό.

Τα ωράρια του σταθμού Λάρισας είναι: από 06:00 – 15:00 ο πρωινός σταθμάρχης, από 14:00 – 23:00 ο απογευματινός και ο βραδινός από 22:00 – 07:00.

Ο ΟΣΕ τον Ιούλιο του 2022 προσέλαβε 80 σταθμάρχες. Αυτοί από 02-08-2022 μέχρι και 23-10-2022 εκπαιδεύτηκαν θεωρητικά και 14 σταθμάρχες (13 προσλήφθηκαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών και ένας, ο Σαμαράς Βασίλειος, που επέστρεψε από μετάταξη, ορίστηκε σταθμάρχης από το γραφείο προσωπικού) τοποθετήθηκαν στη Λάρισα.

Έκαναν πρακτική εκπαίδευση έως τις 23-01-2023 και o Σαμαράς ως επί το πλείστον εκπαιδεύτηκε στον σταθμό της Λάρισας και τους γύρω περιφερειακούς σταθμούς. Πιστοποιήθηκε με εξετάσεις ικανός ως σταθμάρχης και από τις 26-01-2023 έως 31-01-2023 εργαζόταν νυχτερινός ως ενισχυτικός στο σταθμό της Λάρισας (μαθητεία δίπλα στους σταθμάρχες).

Από 01-02-2023 ανέλαβε καθήκοντα ως πιστοποιημένος και ικανός από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ανέλαβε κανονικά τα καθήκοντά του.

Στις 26-01-2023 ως προϊστάμενος επιθεώρησης κάλεσα όλους τους νέους σταθμάρχες να τους ενημερώσω εκ νέου για τα καθήκοντά τους και τους τόνισα ότι ιεραρχικά θα είναι πάντα ενισχυτικοί όταν εργάζονται με παλαιότερο σταθμάρχη.

Στις 28-02-2023 σταθμάρχης υπηρεσίας 14:00 – 23:00 ήταν ο Παυλόπουλος Κωνσταντίνος, με ενισχυτικό τον Παναγιώτη Χαμηλό. Ο Σαμαράς Βασίλης είχε ωράριο 22:00 – 07:00 και ήταν ο μοναδικός σταθμάρχης στη βραδινή βάρδια. Μεταξύ 22:00 – 23:00 υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον Παυλόπουλο ως αρχαιότερο στην υπηρεσία.

Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του, ώρα 22:00, ήταν μόνος του, διότι ούτε ο Παυλόπουλος, ούτε ο Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη».

Οι βάρδιες του Σαμαρά

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι βάρδιες που έχουν ανατεθεί στον Βασίλη Σαμαρά.

Στις βάρδιες του Ιανουαρίου οι σταθμάρχες είναι 10, ανάμεσά τους και ο προφυλακισμένος σταθμάρχης. Σύμφωνα με τις βάρδιες, μέχρι τις 21 Ιανουαρίου βρίσκεται σε μαθητεία, ακολουθεί μία ημέρα ανάπαυσης και τις επόμενες τρεις ημέρες βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη όπου και δίνει εξετάσεις για να πάρει την πιστοποίηση. Μόλις του δίνουν το “οκ”, με πέντε μήνες μόλις εμπειρία, μπαίνει νυχτερινή βάρδια στο σταθμό Λάρισας δίπλα σε αρχαιότερο σταθμάρχη.

Τον Φεβρουάριο είχε κριθεί ικανός για βάρδιες και στις 24 Φεβρουαρίου κάνει την πρώτη του βάρδια στο σταθμό Λάρισας ως νυχτερινός, αλλά αυτή τη φορά μόνος του.

Το ερώτημα είναι ποιος έκανε την αξιολόγηση και τοποθέτησε τον 59χρονο σταθμάρχη σε βάρδια μόνο του ακριβώς έναν μήνα μετά από την ημέρα που πήρε την πιστοποίηση.

Ο σταθμάρχης δεν σημείωνε ούτε τα δρομολόγια των τρένων στο βιβλίο κυκλοφορίας

Φύλλο και φτερό έκαναν οι ανακριτικές αρχές όλα τα έγγραφα που έχουν κατασχεθεί από το σταθμαρχείο της Λάρισας, όχι μόνο της 28ης Φεβρουαρίου, αλλά και των προηγούμενων μηνών.

Αυτό που προκύπτει είναι ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, Βασίλης Σαμαράς, το βράδυ της τραγωδίας παρέλειπε να εκφωνήσει σε μηχανοδηγούς, αλλά και να γράψει στο βιβλίο κυκλοφορίας, τις σωστές γραμμές στις οποίες πρέπει να κινούνται τα τρένα.

Το ντοκουμέντο που αποκαλύπτει το zougla.gr από το συγκεκριμένο βιβλίο αποδεικνύει, ότι ενώ οι άλλοι σταθμάρχες γράφουν τις γραμμές, εκείνος τις… ξεχνά, οδηγώντας έτσι στο θάνατο 57 ανθρώπους. Ξέχασε να εκφωνήσει, αλλά και να γράψει, ότι το τρένο έπρεπε να κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου.

Στην απολογία του μάλιστα επικαλείται αυτό το έγγραφο και επιμένει ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να τον ρωτήσει:

«Διώχνοντας εγώ την αμαξοστοιχία από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, δεν έδωσα γραπτή ειδοποίηση, υποδείγματος 1001, δηλαδή γραπτό τηλεγράφημα κυκλοφορίας στο μηχανοδηγό και στον προϊστάμενο της υπ’ αριθμό 62 1C αμαξοστοιχίας, με το οποίο τον πληροφορώ για τη διπλή γραμμή ανόδου στην οποία θα κυκλοφορούσε έως τον σταθμό Νέων Πόρων που ήταν εν λειτουργία, καθώς το φωτόσημο εξόδου σε σχέση με την πορεία της αμαξοστοιχίας, δεν λειτουργούσε και ήταν κόκκινο.

»Του έδωσα τηλεγράφημα προφορικό μέσω ασυρμάτου (ΡΠ) με το οποίο τον ενημέρωνα να περάσει φωτόσημο εξόδου Λάρισας έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων, χωρίς να του αναφέρω ότι κυκλοφορεί σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο μηχανοδηγός αρχικά μου είπε “εντάξει” στο νούμερο που του διαβίβασα με τον φορητό ασύρματοι δηλαδή το νούμερο 47, το οποίο αφορούσε το προφορικό τηλεγράφημά μου, όπως αυτό είναι καταχωρημένο στο βιβλίο κυκλοφορίας, αλλά δεν μου διαβίβασε ο ίδιος, δηλαδή ο μηχανοδηγός το νούμερο του δικού του τηλεγραφήματος επιβεβαίωσης όπως όφειλε προς επιβεβαίωση.

»Το δικό μου προφορικό τηλεγράφημα προς το μηχανοδηγό της υπ’ αριθμό 62 1C αμαξοστοιχίας ήτανε το εξής: “Περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων” όπως αναγράφεται στο βιβλίο κυκλοφορίας, παραλείποντας να του αναφέρω, ότι θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου. Μετά την έλευση της υπ’ αριθμό 2597 αμαξοστοιχίας στο σταθμό της Λάρισας, δηλαδή του προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, από τη γραμμή καθόδου και μέσω διαγωνίων στην τρίτη γραμμή και μέσω διαγωνίου στη γραμμή προαστιακού, γύρισα τα ηλεκτρονικά κλειδιά από παρακαμπτήριο σε κύρια γραμμή, επειδή θα έφευγε η υπ’ αριθμό 62 αμαξοστοιχία.

»Εδώ θέλω να επισημάνω ότι τα υπ’ αριθμό 115 και 116 ηλεκτρονικά κλειδιά, ενώ μου έδειχναν στον πίνακα πως ήταν κανονικά, κατάλαβα πως ήταν αντίθετα. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μου το επισήμανε και τότε εγώ του είπα να κάνει πίσω την αμαξοστοιχία, ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή και στην συνέχεια να μπει στη θέση του. Μετά τη στάθμευση της υπ’ αριθμό 2597 αμαξοστοιχίας, επανέφερα τα κλειδιά στην κύρια γραμμή ανόδου και καθόδου έτσι ώστε από την άνοδο να φύγει η υπ’ αριθμό 62 αμαξοστοιχία και από την κάθοδο να περάσει η εμπορική αμαξοστοιχία 63503. Όταν έδωσα το σινιάλο αναχώρησης στο μηχανοδηγό της υπ’ αριθμό 62 αμαξοστοιχίας, ενημέρωσα το σιδηροδρομικό σταθμό Νέων Πόρων και συγκεκριμένα τη σταθμάρχη Ελένη Ζαρκάδη, ότι αναχώρησε η υπ’ αριθμό 62 αμαξοστοιχία.

»Δεν ξέρω πως έγινε και μπήκε στη γραμμή καθόδου, ούτε με ενημέρωσε σχετικά ο μηχανοδηγός της υπ’ αριθμό 62 αμαξοστοιχίας ότι κινούνταν στη γραμμή καθόδου και όχι ανόδου προς Θεσσαλονίκη, ενώ στον πίνακα έβλεπα ότι οι λυχνίες ήταν στις κύριες γραμμές χωρίς να αναβοσβήνουν, γεγονός που υποδηλώνει ότι η κίνηση του τρένου γίνεται κανονικά στην άνοδο, διότι είναι κλειδωμένες οι γραμμές από το ηλεκτρονικό σύστημα.

»Θεωρώ ότι είναι πιθανόν να μην κούμπωσε κανονικά το κλειδί, ενώ αντιθέτως η ένδειξη έδειχνε πως ήταν κανονικά στη κύρια γραμμή, γεγονός που κατά το παρελθόν είχε συμβεί λόγω βλάβης του παλαιωμένου ηλεκτρονικού συστήματος και σε άλλα κλειδιά. Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο. Ο μηχανοδηγός δεν μου ανέφερε ότι από την άνοδο πήγε στην κάθοδο και έγινε ότι έγινε».

 

«Αδειάζει» τον Σαμαρά ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων για τον πίνακα κυκλοφορίας

Ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας και σταθμάρχης στα Παλαιοφάρσαλα εκείνο το βράδυ, Γιώργος Ζήντρος, «αδειάζει» στην κατάθεσή του τον Βασίλη Σαμαρά υποστηρίζοντας ότι αν υπήρχε βλάβη θα φαινόταν. Οι απαντήσεις του στην ανακρίτρια δείχνουν πώς λειτουργεί ο πίνακας κυκλοφορίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Όταν μία αμαξοστοιχία εισέρχεται είτε αναχωρεί από τον σταθμό της Λάρισας, υπάρχει φωτεινή ένδειξη στον πίνακα ελέγχου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, υπάρχει φωτεινή ένδειξη. Οι σιδηροδρομικές γραμμές έχουν κάποιο σύστημα και όταν περνάει το τρένο από εκεί ανάβει αντίστοιχη κόκκινη λυχνία στον πίνακα ελέγχου. Οι λυχνίες ανάβουν διαδοχικά μέσα στο όρια της εμβέλειας του πίνακα ελέγχου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι η εμβέλεια του πίνακα ελέγχου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η εμβέλεια του πίνακα ελέγχου είναι 10 χιλιόμετρα εκατέρωθεν, δηλαδή 5 χιλιόμετρα βόρεια και 5 χιλιόμετρα νότια από το γραφείο του σταθμάρχη. Άρα όταν ένα τρένο αναχωρεί από τον σταθμό το αποτύπωμά του φαίνεται στον πίνακα ελέγχου για 5 χιλιόμετρα, καθώς στον πίνακα ανάβουν οι αντίστοιχες κόκκινες λυχνίες.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ξέρετε περίπου σε τι απόσταση βρίσκεται το κλειδί 118 από τον σταθμό Λαρίσης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εκτιμώ ότι είναι γύρω στα 500 μέτρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η εμβέλεια του πίνακα ελέγχου μετά την αιχμή 118 πόση είναι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εκτιμώ ότι είναι περίπου στα δύο χιλιόμετρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτή η απόσταση από τρένο που κινήθηκε όπως η αμαξοστοιχία 62, δηλαδή ανάποδα στην γραμμή καθόδου, πόσο χρόνο χρειάζεται για να διανυθεί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Περίπου 5 λεπτά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας 62 από τον σταθμό της Λάρισας, για πόσο χρόνο φαινόταν η πορεία της στον ηλεκτρικό πίνακα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Περίπου 5 λεπτά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εάν o σταθμάρχης κοιτούσε τον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι το τρένο κινούνταν αντίθετα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, θα μπορούσε.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γνωρίζετε εάν υπήρξε βλάβη στον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου στις 28-02-2023;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι, δεν γνωρίζω, Σε κάθε περίπτωση, η όποια βλάβη μπορεί να συμβεί, δεν αφορά όλο τον πίνακα και δεν μπορούν να επηρεαστούν ταυτόχρονα όλες οι λυχνίες που αποτελούν το αποτύπωμα του τρένου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης