Έκτακτη Ιερά Σύναξη και Γενική Συνέλευση στις 7 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε, προς τους μαινόμενους σχεδόν εκτός εαυτού Μοναχούς οι οποίοι με τις κινήσεις τους τον εξανάγκασαν να επιστρέψει στην Αίγυπτο προ 24ωρου , ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός. Τίποτα δεν αποκλείει η Ιερά Σύναξη αν δεν υπάρξει θετική έκβαση να λάβει χώρα και νωρίτερα από την ημερομηνία για την οποία δεσμεύτηκε ο κ. Δαμιανός.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της Ζ με την δημοσιοποίηση του θέματος των αντιδράσεων των Μοναχών αμέσως μετέβη στην Αίγυπτο και ήδη βρίσκεται για διαβουλεύσεις με τους Μοναχούς στο Σινά και εντός της Ιεράς Μονής τις οποίες θα δούμε στην συνέχεια του κειμένου που διαβάζετε.
Ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός ο οποίος φέρεται να προσήλθε εσπευσμένα, σε ένα ταξίδι αστραπή στην Αίγυπτο μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις της Ζ που εν τέλεια μάλλον λειτούργησαν ως θρυαλίδα στην ήδη σωβούσα από πολλών ετών έκρυθμη εσωτερική κατάσταση.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν το ΠΔ που κατέθεσε η Ελληνική κυβέρνηση δια του Υπ. Παιδείας για την σύσταση νέου νομικού προσώπου, χωρίς την σύμφωνη γνώμη και διαγνώμη της Σιναίτικης Αδελφότητας.
Ο Αρχιεπίσκοπος. Δαμιανός σύμφωνα και με τις τελευταίες πληροφορίες μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές -Σάββατο 26 Ιουλίου 2025 23:00- φέρεται να ικανοποιεί σχεδόν όλα τα αιτήματα της Αδελφότητας. Ωστόσο φαίνεται να προσκρούει σε τοίχος καθώς βρίσκεται αντιμέτωπος πίσω από το τελεσίγραφο της απαίτησης των Μοναχών για «άμεση παραίτηση εδώ και τώρα» -τουλάχιστον της μέχρι τώρα διαμορφωθείσας πλειοψηφίας των 18 μοναχών σε σύνολο 22 εγγεγραμμένων μοναχών και χωρίς να αποκλείει τίποτα , λόγω της ρευστότητας της κατάστασης , να αλλάξουν όλα σε μια στιγμή…
Η κατάσταση εντός της Ιεράς Μονής, αρχικά με την άφιξη του Αρχ. Δαμιανού περιγράφεται ως «πολεμική», με τις δυο πλευρές να εκτοξεύουν απειλές η μια έναντι της άλλης….
Ωστόσο όσο περνούσαν οι ώρες και το κλίμα άρχισε να παίρνει θετική έκβαση με τον διάλογο. Επικράτησαν οι ψυχραιμότεροι. Οι τόνοι έπεσαν, όσο περνούσαν οι ώρες και εξελίσσονταν οι εσωτερικές ζυμώσεις μεταξύ του Αρχ. Δαμιανού και των Μοναχών και από τις δυο πλευρές.
Προς το απόγευμα του Σαββάτου πριν τον Εσπερινό αλλά και μετά κατά την διάρκεια των μοναστικών ακολουθιών η κατάσταση φαίνεται πως άρχισε να εξομαλύνεται όταν ο Αρχ. Δαμιανός φέρεται να υποσχέθηκε ότι και οι βίζες όλων των μοναχών θα ανανεωθούν και τα αιτήματα τους σχεδόν όλα θα ικανοποιηθούν αρκεί να υπάρξει ηρεμία. Καταλλαγή. Διάλογος. Συνεννόηση και συνεργασία.
Αργά το βράδυ του Σαββάτου (26 Ιουλίου) ο Αρχ. Δαμιανός, και αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των συνομιλιών μεταξύ του ιδίου και της πλειοψηφίας της μοναστικής κοινότητας αποφάσισε την επιστροφή του στην Αθήνα και πάλι εντός των προσεχών ημερών.
Όλα ξεκίνησαν όταν πριν από λίγα 24ωρα η Ζ αποκάλυψε, δυο επιστολές της Σιναϊτικης Αδελφότητας αρχικά με έντεκα υπογραφές , οποίες όμως όπως μας πληροφορούν πηγές – από το ευρύτερο περιβάλλον της Σιναίϊτικης Αδελφότητας ξεπέρασαν τις 18 σε σύνολο 22 εγγεγραμένων στο μοναχολόγιο της Ιεράς Μονής με χαρακτήρα διαμαρτυρίας η πρώτη απευθύνεται :
Α) προς την υπουργό παιδείας κ. Ζαχαράκη με την οποία εκφράζεται εντονότατα όχι απλά η ένσταση αλλά η Καθ ολοκληρία αντίθεση της αδελφότητας προς το νομοσχέδιο σύμφωνα με το οποίο η Ιερά Μονή αποκτά -κατά την κυβέρνηση – νομική υπόσταση με την σύσταση νέου οργανισμού στην Ελλάδα και
Β) Προς τον Αρχιεπίσκοπο Σινά κ. Δαμιανό με την οποία διαμαρτύρονται για την μη ανανέωση της βίζας δυο Ιερομόναχων . Ουσιαστικά το καθεστώς αβεβαιότητας παραμονής των δυο ιερομόναχων συνιστά και άμεσο κίνδυνο απέλασης των δυο Ιερομόναχων και όλα κρέμονται σε μια κλωστή αφήνοντας την τύχη των δυο μοναχών έρμαιους στις διαθέσεις της Αιγυπτιακής Κυβέρνησης.
Και Γ) δυστυχώς οι επιστολές κοινοποιήθηκαν προς όλες τις αυτοκέφαλες Εκκλησίες τα Πατριαρχεία την Ελληνική κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Εξέλιξη που κάνει ακόμα πιο περίπλοκη της κατάσταση … ενέργεια που πυροδότησε τις εξελίξεις.
Η κρίση όμως υπέβοσκε εδώ και αρκετά χρόνια. .. Ο Αρχ. Δαμιανός μακράν της Μονής προσπαθούσε να διοικήσει δια αντιπροσώπων αφού οι εκκρεμότητες της καθημερινής πραγματικότητας και τριβής με τις αιγυπτιακές αρχές οδήγησαν στο γνωστό αποτέλεσμα του περασμένου Μαίου…
Τώρα τα προβλήματα μεταξύ των δυο πλευρών -Αρχιεπισκόπου και Αδελφότητας – δημιούργησαν μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση που μόνον ως δυστοπική μπορεί να αντιμετωπίζεται με την Ελληνική και Αιγυπτιακή, δηλαδή και οι δυο κυβερνήσεις, προς το παρόν να μένουν αμέτοχες…
Η κάθε μια κυβέρνηση από τις δυο Ελλάδος και Αιγύπτου τοποθετημένες πίσω από τετελεσμένα…
Προετοιμάζοντας την επόμενη κίνηση στην γεωπολιτική σκακιέρα καθώς η υπόθεση του Σινά αφορά και το Ισραήλ το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις ευρισκόμενο πίσω από καλά κρυμμένες κινήσεις … Υπενθυμίζεται ότι το Θεοβάδιστο Όρος Σινά στην πραγματικότητα είναι υπόθεση και των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών ( Χριστιανισμού Ιουδαϊσμού και Ισλαμισμού )…
Μετά την δημοσιοποίηση των δυο επιστολών , που έπεσαν ως κεραυνός εν αίθρια στους κύκλους της κυβέρνησης προκαλώντας αναταραχή στις σχέσεις Αρχ. Δαμιανού και κυβέρνησης αφού η κυβέρνηση όπως φαίνεται αγνοεί πλήρως το μεγάλο εσωτερικό πρόβλημα που φαίνεται να αντιμετωπίζει ο ίδιος ο Αρχ. Δαμιανός με την μεγάλη πλειοψηφία της Σιναϊτικης Αδελφότητας να βρίσκεται απέναντι του, η ελληνική κυβέρνηση παρόλο που προχωρά τις νομικές διαδικασίες για την σύσταση νέου νομικού προσώπου στην Ελλάδα , δεν κρύβει τον προβληματισμό της για αυτές τις δυσάρεστες εξελίξεις για τις οποίες και τίποτα περισσότερο δεν μπορεί να κάνει και εκτεθημένη βρίσκεται ενώπιον της Σιναϊτικης Αδελφότητας αλλά και ενώπιον της Αιγυπτιακής Κυβέρνησης…
Το κλίμα εντός της αδελφότητας χαρακτηρίζεται ως εκρηκτικό μεταξύ της πλειοψηφίας των Μοναχών και του ιδίου του Αρχ. Δαμιανού, παρά τις διαβουλεύσεις και τίποτα δεν αποκλείει να αλλάξουν όλα από στιγμή σε στιγμή. Μάλιστα οι μοναχοί έχουν σφραγίσει τις πόρτες της Ιεράς Μονής και διαμηνύουν προς τον Αρχ. Δαμιανό ότι «δεν θα φύγει (ς) από την Ιερά Μονή αν α) δεν οριστεί νέα διοίκηση β) και αν δεν πληρωθούν όλες οι κενές θέσεις Σκευοφύλακα, Οικονόμου και δυο ακόμα εξίσου σημαντικές θέσεις για την βιωσιμότητα την συνέχεια και την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη και διοικητική λειτουργία της Ιεράς Μονής» και γ) αν δεν υπάρξει ιατρική διάγνωση ότι μπορεί να ασκεί πλήρως τα Ποιμαντικά διοικητικά και λειτουργικά καθήκοντα του»
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ και τις πληροφορίες οι Μοναχοί φέρονται αποφασισμένοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν νέα τετελεσμένα εντός και εκτός της Ιεράς Μονής αλλά και στα κατά τόπους Ιερά Μετόχια. Μάλιστα το κλίμα στην άτυπη συνεδρίαση που έλαβε χώρα στην Ιερά Μονή του Σινά Παρασκευή 25 και Σάββατο 26 Ιουλίου οι μοναχοί απαίτησαν να φύγει από την αίθουσα της συνάντησης ο νομικός σύμβουλος του κ. Δαμιανού , αίτημα που προσχώρησε και ο ίδιος ο Δαμιανός καλώντας τον συνεργάτη του να αποχωρήσει αλλά εκείνος φέρεται να αγνόησε το αίτημα για αποχώρηση του από την αίθουσα και το κλίμα εντάθηκε ακόμα περισσότερο…
Αν και από το περιβάλλον του Αρχ. Σινά στην Αθήνα διαβεβαίωναν μέχρι και την άφιξη του στην Ιερά μονή, την Παρασκευή. 25 Ιουλ. ότι ο Αρχ. Μεταβαίνει εσπευσμένα και «όλα θα λυθούν εν Αγάπη και εν ομονοία», εν τούτοις οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κατάσταση παραμένει τεταμένη και πως σε σύνολο 22 εγγεγραμμένων στο μοναχολόγιο της Ιεράς Μονής μοναχών οι 18 έχουν υπογράψει και τις δυο επιστολές που είδαν το φως της δημοσιότητας στις 23 Ιουλίου από την Ζ ενώ ετοιμάζεται και νέα τρίτη επιστολή προς άπαντες τους προκαθημένους της Ορθόδοξης Εκκλησίας ανά την Οικουμένη με ανακοινώσεις που δημιουργούν νέα τετελεσμένα και για την εσωτερική ιεραρχία εντός της αδελφότητας αλλά και προς την Ελληνική κυβέρνηση από την οποία αρχικά θα ζητείται να παγώσει το υπό κοινοβουλευτική έγκριση και επικύρωση νέο νομικό πρόσωπο της Ιεράς Μονής στην Αθήνα.
Κύκλοι προσκείμενοι στην Σιναϊτικη αδελφότητα δεν αποκλείουν την προσφυγή και σε πιο ακραίες επιλογές… Χωρίς αυτές να προσδιορίζονται με σαφήνεια . Πάντως ο μόνος που έχει την ιδιότητα του Αιγύπτιου Πολίτη είναι μόνον ο Αρχ. Δαμιανός και αυτό μάλλον περιπλέκει τα πράγματα ακόμα περισσότερο αν υπάρξουν ακραίες επιλογές τότε εκ των πραγμάτων η Αιγυπτιακή κυβέρνηση θα αναγκασθεί να προτεραιοποιήσει με βάση το δικά της νομικά και εθνικά (κυβερνητικά πολιτειακά ) συμφέροντα… Τούτο μόνο ως θετικό στοιχεία δεν μπορεί να εκληφθεί αφού αν υποτεθεί ότι υποβληθούν νομικές διαδικασίες εκατέρωθεν τότε τον πρώτο λόγο έναντι των Αιγυπτιακών Αρχών φέρεται να έχει μόνον ο Αρχ. Δαμιανός…. Εξελίξη που κάνει ακόμα πιο εκρηκτική την κατάσταση.
Επιλογές που δημιουργούν αφενός , εντονότατη αναταραχή και ακόμα μεγαλύτερη εσωτερική κρίση εντός της Αδελφότητας, ενδεχομένως και νέα τετελεσμένα και σε εκκλησιολογική , πολιτική και νομική βάση δεδομένου ότι, και το μέχρι πρότινος «νομικό» και ιδιοκτησιακό καθεστώς μέχρι πρόσφατα υφίστατο «ελέω Μωάμεθ» από το 623μχ με τον Αχτιναμέ (ιερό διάταγμα κατά το ισλαμικό δίκαιο) ο οποίος φέρει και την υπογραφή (δια της Παλάμης του Μωάμεθ) για αυτό και ουδείς επί 15 αιώνες δεν τολμούσε να αμφισβητήσει ένα τέτοιο διάταγμα, και έτσι η Σιναϊτικη Αδελφότητα επιβίωνε, ανά τους αιώνες πραγματικά ως «εκ θαύματος» στην καρδιά ενός Μουσουλμανικού κράτους επί αιώνες… Αξίζει να σημειωθεί ότι και όταν ξεκίνησε αυτή η δικαστική Διαμάχη στην Αίγυπτο επί διοικήσεως της Μουσουλμανικής Αδελφότητας αλλά και το διάστημα που το ISIS σάρωνε όλα κυριολεκτικά αυτό που κρατούσε τον φανατισμό των Μουσουλμάνων και των ακραίων της πάλαι ποτέ πανίσχυρης -προ κυβέρνησης Αλλά Σίσι- Μουλουλμανικής Αδελφότητας ήταν το ιερό διάταγμα του Αχτιναμέ.
Σύμφωνα με πληροφορίες και το ρεπορτάζ στην Ιερά μονή -την στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο επικρατεί «ιερά ησυχία» αλλά η λάβα που σιγοκαίει στα σπλάχνα της Αδελφότητας αν βρει διέξοδο διαφυγής προς τα έξω τότε κινδυνεύουν όλες οι πλευρές , εκτεθειμένες…
ένθεν και οι ελάχιστη μειοψηφία που έχει απομείνει στο πλευρό του Αρχιεπισκόπου Δαμιανού, κακείθεν και απέναντι στον Αρχ. Δαμιανό η απόλυτη πλειοψηφία με φαντάσματα και σκελετούς από το πρόσφατο έως το απώτατο… παρελθόν… με «έργα… ημέρας… βίο… και πολιτεία…» όταν ο Αρχ. Δαμιανός και το άμεσο στενό και πλήρως εκκοσμικευμένο, ενίοτε και «θολό» περιβάλλον του(…), όταν ήταν πανίσχυρος και «όλα τα έσκιζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά» και αποφάσιζε με σιδηρά πυγμή η «ενός ανδρός Αρχή» κατά παράβαση όλων των τελευταίων καταστατικών… Και ειδικά από τότε που η Αίγυπτος άλλαξε ρότα και άφησε πίσω της το προηγούμενο θεοκρατικό καθεστώς τις απαρχές του 20ου αιώνος(το 1904-1906) επί Πορφυρίου του Β’ .
Στην Αθήνα τώρα. Η κυβέρνηση από την πλευρά της φαίνεται μουδιασμένη, παρά τα περί του αντιθέτου και δια διαρροών μέσα από φίλια και πλήρως ελεγχόμενα ΜΜΕ επιχειρεί να αμβλύνει τις αρνητικές εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν από τις αποκαλύψεις της Ζ που έγιναν στις 23 Ιουλίου 2025 με μπαράζ δημοσιευμάτων που παρουσιάζουν ως θετική εξέλιξη την σύσταση νέου ιδρύματος στην Ελλάδα υπό νέα νομική υπόσταση καταργώντας το προηγούμενο ίδρυμα επίσης στην Ελλάδα με επίσης μεγάλη και ακαθόριστη περιουσία άγνωστες δωρεές και πολλά κληροδοτήματα η τύχη των οποίων φαίνεται πλέον να αγνοείται μετά την προσπάθεια της κυβέρνησης ουσιαστικά να φτιάξει μια «εικονική νομική πραγματικότητα» έωλη και μετέωρη στην Ελλάδα αποδεχόμενη κατά ουσίαν τα τετελεσμένα της Αιγυπτιακής Ισμαηλίας της 29ης Μαϊου.
Έμπειροι διπλωμάτες έλεγαν πως αυτή η εξέλιξη στην Αθήνα νομιμοποιεί από την πίσω πόρτα τις τελευταίες της Αιγυπτιακής Ισμαηλίας (Υπ. Δικαιοσύνης της Αιγύπτου) και βάζει ταφόπλακα στο όλο ζήτημα αμφισβήτησης όχι μόνον του, αδιατάρακτου και αδιασάλευτης επί αιώνες «ιδιοκτησιακού καθεστώς» Ελέω Μωάμεθ κατά το Ισλαμικό Δίκαιο. Απόφαση της Αιγύπτου που ούτως ή άλλως πάσχει νομικά και θεολογικά κατά το ισλαμικό δίκαιο αφού αμφισβητείται για πρώτη φορά σε ολόκληρο τον Μουσουλμανικό κόσμο ο ίδιος ο Μωάμεθ! Κάτι που άφησε ανεκμετάλλευτο η ελληνική κυβέρνηση. Και αντί άλλων γεωπολιτικών διεθνών δράσεων και διπλωματικών κινήσεων επέλεξε την πλάγια οδό διαφυγής δημιουργώντας μια virtual ανυπόστατη νομική κατάσταση αφού στην πραγματικότητα όλα όσα έχει να διαχειριστεί το νέο υπό σύσταση ίδρυμα ουσιαστικά βρίσκονται σε Αιγυπτιακή Εθνικό έδαφος (!) . Κοντολογίς αναγνωρίζει την ήττα της σε διπλωματικό επίπεδο και χάριν εντυπώσεων και προς εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων -και πάντως όχι ελληνικών – επιλέγει έναν ακόμα πιο επικίνδυνο ολισθηρό διάδρομο διπλωματικής αφού βάζει βούτυρο στο ψωμί της Αιγυπτιακής κυβέρνησης με αυτή την κυβερνητική ρύθμιση που τάχα ταχτοποιεί μια ιστορική εκκρεμότητα δεκαπέντε αιώνων λες και η Ιερά Μονή Σινά βρίσκεται σε Ελληνικό έδαφος. (Sic)…
Από την άλλη με τις εώς τώρα κινήσεις της, η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να αγνοεί πλήρως τι συμβαίνει στο εσωτερικό της Σιναϊτικής Αδελφότητας, με ότι συνεπάγεται αυτή η παντελής άγνοια… Πρόκειται για άγνοια κινδύνου και ενέργειες που ελήφθησαν κυριολεκτικά εκ του προχείρου και στο γόνατο ως συνήθως στην Ελλάδα , αφετέρου φέρεται να συνομιλεί μόνον με τον 91χρονο γηραιό και ανήμπορο Αρχ. Δαμιανό -και το άμεσα στενό και πλήρως εκκοσμικευμένο και ξένο προς τα μοναχικά ήθη περιβάλλον του (..)- αγνοώντας πλήρως τα «ιερά θέσμια» της Ορθοδοξίας συνομιλώντας μόνον με έναν και αγνοώντας πλήρως όπως φάνηκε ολόκληρη την αδελφότητα. Πόσο μάλλον όταν έκπληκτη πληροφορείται ότι η αδελφότητα δεν έχει δώσει την έκκριση της για μια τέτοια κυβερνητική ενέργεια .
Η ελληνική κυβέρνηση η οποία βρίσκεται προ των πυλών ενός εδώ και χρόνια ιερού εμφύλιου αλληλοσπαραγμού, που φαίνεται να υποβόσκει τουλάχιστον μια τετραετία που δεν έχει συγκληθεί ούτε η Ιερά Σύναξη ούτε το ανώτατο διοικητικό όργανο (δηλ η Γενική Συνέλευση των Μοναχών ).
Ενός ιερού εμφύλιου και μάλιστα από ανθρώπους που σχεδόν όλοι αποτελούν αυτό που λέμε στην ορθόδοξη πνευματική διάλεκτο «πνευματικά παιδιά» κουρές και χειροτονίες του ιδίου του Αρχ. Δαμιανού (!).
Ενός πρωτόγνωρου εμφύλιου «ιερού πολέμου» στα ορθόδοξα ιστορικά δεδομένα ακριβώς λόγω του ιδιαίτερου και «άτακτου» και «άναρχου» εκκλησιολογικού καθεστώτος καθώς αυτό που δεν είναι γνωστό όχι μόνον στο αρμόδιο ΥΠΕΞ και το Υπ. Παιδείας αλλά και ευρέως στην Ελληνική Ορθόδοξη παγκόσμια κοινότητα είναι ότι :
– Η Σιναϊτικη Αδελφότητα δεν ανήκει σε κανένα Πατριαρχείο. Δεν ανήκει σε καμία αυτοκέφαλη Εκκλησία. Δεν υπόκειται σε καμία Σύνοδο. Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων απλά επικυρώνει την εκλογή του εκάστοτε ηγουμένου και αναβιβάζει Αυτόν σε Αρχιεπίσκοπο Σινά Ρειθώ και Φαράν αποδίδοντας τον επισκοπικό βαθμό ως τίτλο τιμής. Κοντολογίς σε εκκλησιολογική βάση ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος Σινά είναι τιτουλάριος επίσκοπος αφού δεν έχει ποίμνιο να διαποιμάνει παρά μόνον να ασκεί τα διοικητικά και λειτουργικά του καθήκοντα. Και όπως προκύπτει από όλα τα καταστατικά τα οποία σήμερα για πρώτη φορά βλέπουν το φως της ευρύτερης δημοσιότητας.
Μια εκκλησιολογικά και θεολογικά «άναρχη» κατάσταση που λόγω της ιδιαιτερότητας που βρίσκεται η Ιερά μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Θεοβάδιστο όρος Σινά με τα κατά τόπους μετόχια Αυτής, δηλαδή στην καρδιά ενός βαθέως ισλαμικού κράτος, τουλάχιστον μέχρι την αποκατάσταση το 1904 της Αιγυπτιακής Δημοκρατίας. Μια «κατάσταση» που άφηνε στον χρόνο, επί 15 αιώνες και τον «καιρό» -κατά την Θεολογική και πνευματική Αγιοπατερική Ορθοδόξη ερμηνεία- να συντελείται το μοναδικό ίσως «θαύμα» επί αιώνες να παραμείνει απείραχτο και απαρασάλευτο ένα τέτοιο καθεστώς ως απόδοση ύψιστης Τιμής εξ ου και Θεοβάδιστο Όρος , με ελάχιστες βιβλικές διάσπαρτες αναφορές και ακόμα πιο δυσεύρετες Αγιοπατερικές αναφορές . Μια υπέρ αιωνόβια κατάσταση , πέραν των δέκα πέντε αιώνων «νομιμοποιώντας» μια φύση και θέση, έκνομη εκκλησιολογικά και θεολογικά κατάσταση έχοντας αφήσει κυριολεκτικά στα χέρια Του Θεού Ελέω Μωάμεθ την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης και των Μετοχίων ανά τον κόσμο. Αν και τα περισσότερα μετόχια της σε διάφορα σημεία του πλανήτη ήδη εδώ και αιώνες τα έχει απολέσει κρατώντας ελάχιστα μόνον στην Ελλαδική και Κυπριακή Εθνική επικράτεια.
Το πρόβλημα αυτό , που προέκυψε ως μη όφειλε μετά την δικαστική απόφαση της Αιγυπτιακής Ισμαηλίας τον περασμένο Μάϊο δεν είναι απλά δύσκολο , είναι και δυσεπίλυτο καθώς και η μια πλευρά , εκείνη του Αρχ. Δαμιανού και αυτή των Μοναχών της Σιναϊτικης Αδελφότητας το «μέτωπο», της οποίας φέρεται αρραγές και ενιαίο , δηλαδή η ισχύς και η δύναμη της πλειοψηφίας αλλά για πόσο ακόμα ; Οι ημέρες τρέχουν και τα προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και η τριβή με τις Αιγυπτιακές Αρχές που παρακολουθούν τα γεγονότα εντός και εκτός της Ιεράς Μονής στο Σινά της Αιγύπτου , καθιστούν όλο και πιο ευάλωτη και την αδελφότητα και ολόκληρο το ιστορικό οικοδόμημα καθώς κάποια στιγμή , αργά η γρήγορα , η ίδια η Αιγυπτιακή κυβέρνηση θα κληθεί να υλοποιήσει την δικαστική απόφαση της 15ετούς δικαστικής διαμάχης μεταξύ Ιεράς Μονής και συμφερόντων των Αιγυπτιακών Αρχών.
Οι ραγδαίες εξελίξεις πυροδοτήθηκαν αφενός από την εντονότατη σφοδρή αντίδραση της Σιναϊτικης Αδελφότητας ως προς την σύσταση νέου νομικού προσώπου στην Ελλάδα υπό τον διακριτικό επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα», αφετέρου, από το γεγονός ότι η κυβέρνηση έκπληκτη πληροφορείται από το δημοσίευμα της Ζ ότι ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός δεν έχει την συγκατάθεση της πλειοψηφίας της Αδελφότητας για τις εν αγνοία της αδελφότητας συνομιλιών του κ. Δαμιανού και του άμεσου στενού με έντονα στοιχεία προσωποπαγών επιλογών άσχετων προς την αδελφότητα και πολύ περισσότερο ως προς το μοναχικό βίο, με την ελληνική κυβέρνηση.
Εν τω μεταξύ όλες τις εξελίξεις παρακολουθεί πρωτίστως το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων αλλά και όλες οι ορθόδοξες εκκλησίες που έλαβαν τις δυο επιστολές ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μοναχοί έχουν ανοίξει διαύλους επικοινωνίας και με άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες προκειμένου να αντλήσουν υποστήριξη αλλά και να ετοιμάσουν τις επόμενες κινήσεις τους…
Την ανησυχία τους δεν έκρυβαν και κύκλοι από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο θα αναγκασθεί να τοποθετηθεί και να αναλάβει αν τυχόν χρειαστεί, προκειμένου να λειτουργήσει ως συνεκτικός κρίκος ενότητας και ομόνοιας ολόκληρης της Ορθοδοξίας ή οποία έτσι κι αλλιώς, μετά από 1700 χρόνια από την σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου το 325 μ.χ. βρίσκεται και πάλι σε ένα κρίσιμο ιστορικό σταυροδρόμι δεδομένου ότι ήδη από το 2016 βρίσκεται στην δίνη και εσωτερική περιδίνηση και μπροστά σε ένα μεγάλο σχίσμα αλλά και σε βαθύ χάσμα μεταξύ αμφοτέρων των Εκκλησιών…
Όμως επειδή σύντομα θα έχουμε εξελίξεις στο θέμα, θα επανέλθουμε με νεότερο άρθρο.
