Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα τελευταία χρόνια καθημερινά αναφερόμαστε στην αυτόνομη οδήγηση, μία έννοια που πλέον έχει γίνει γνωστή και σχεδόν όλα τα νέα μοντέλα τη διαφημίζουν στο βαθμό που την κατέχουν.  Η αυτόνομη οδήγηση διαθέτει 5 διαφορετικά επίπεδα και αυτές είναι οι μεταξύ τους διαφορές από το επίπεδο 0 μέχρι την απόλυτα αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 (η οποία ακόμα δεν έχει κατακτηθεί από κανέναν).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίπεδο 0

Σε αυτό το βαθμό, δεν υπάρχει καμία λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Ο οδηγός αναλαμβάνει τα πάντα. Σε αυτή τη κατηγορία ανήκουν σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα 20ετίας και πίσω, όπου ο οδηγός είναι υπεύθυνος για κάθε κίνηση του οχήματος

Επίπεδο 1

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αυτό το επίπεδο υπάρχει το Adaptive Cruise Control το οποίο μπορεί να διατηρεί σταθερή ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και το Lane Assist, το οποίο βοηθάει το όχημα να παραμένει εντός των λωρίδων. Ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα τα χέρια του στο τιμόνι, κάτι που του το υπενθυμίζουν αρκετές ηχητικές ενδείξεις.

Επίπεδο 2

Σε αυτό το επίπεδο το αυτοκίνητο αναλαμβάνει αυτόματα γκάζι- φρένο αλλά και  τιμόνι. Παρόλα αυτά ο οδηγός οφείλει να έχει την προσοχή του στο δρόμο και ανά πάσα στιγμή να επέμβει σε πεντάλ και τιμόνι. Σε αυτό το επίπεδο ανήκει και η αυτόνομη οδήγηση της Tesla.

Επίπεδο 3

Στο επίπεδο 3, μπορείτε να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι και τα μάτια σας από το δρόμο, ενώ το αυτοκίνητο χειρίζεται τα πάντα – αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις (μέχρι κάποιο όριο ταχύτητας, σε συγκεκριμένους δρόμους).Το όχημά σας μπορεί να διαχειριστεί τις περισσότερες εργασίες οδήγησης, αλλά μπορεί να χρειαστεί να παρέμβετε μόλις κριθεί απαραίτητο.

Επίπεδο 4

Σε αυτό το επίπεδο το αυτοκίνητο τα αναλαμβάνει όλα, ανεξαρτήτως συνθηκών (καιρού, κίνησης). Όμως είναι εφικτή σε συγκεκριμένες (προκαθορισμένες) περιοχές. Αν και τα αυτοκινούμενα ταξί χωρίς οδηγό των Waymo και Cruise διαθέτουν αυτονομία επιπέδου 4, δεν υπάρχουν προς το παρόν αυτοκίνητα προς πώληση στο ευρύ κοινό. Το FSD Beta της Tesla δεν πληροί τις προϋποθέσεις, επειδή εξακολουθεί να χρειάζεται ο οδηγός να είναι έτοιμος να αναλάβει δράση κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Επίπεδο 5

Σε αυτό το επίπεδο, δεν υπάρχει τιμόνι, δεν υπάρχουν πεντάλ, δεν υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση. Μπορείτε να καθίσετε αναπαυτικά, να χαλαρώσετε και να απολαύσετε τη διαδρομή, ενώ το αυτοκίνητό σας φροντίζει για όλα. Φανταστείτε το όχημά σας ως τον προσωπικό σας βοηθό, πάντα έτοιμο να σας μεταφέρει όπου θέλετε να πάτε. Πιθανότατα, δεν θα δούμε αυτοκίνητο με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 τα επόμενα 15 χρόνια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης