Η Giulietta θα αποτελέσει το... βαρύ χαρτι της Alfa Romeo στην Γενεύη

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010, 09:52
Νίκος Κορόβηλας
Η Giulietta θα αποτελέσει το... βαρύ χαρτι της Alfa Romeo στην Γενεύη
Η Giulietta είναι η αδιαφιλονίκητη σταρ του περίπτερου χώρου και της εκατονταετηρίδας της Alfa Romeo. Με το νέο μοντέλο - ικανό να εκφράζει ταυτόχρονα κορυφαία ευελιξία ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές και άνεση στους καθημερινούς δρόμους- η φίρμα συνεχίζει την παράδοση της παρουσίασης όλων των νέων προϊόντων και καινοτομιών σε παγκόσμια πρώτη με την ευκαιρία του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πράγματι, μετά την Alfa 159 και την Alfa Brera το 2005, την Alfa 159 Sportwagon και την Alfa Spider το 2006 και την Alfa 8C Spider το 2008, σήμερα έφτασε ο χρόνος για την παρουσίαση της Alfa Romeo Giulietta.

Η Giulietta είναι ένα πεντάθυρο hatchback, με χαρακτηριστική εμφάνιση Alfa Romeo, και είναι ικανή να προσφέρει ταυτόχρονα κορυφαία ευελιξία στις πιο απαιτητικές διαδρομές αλλά και άνεση στους καθημερινούς δρόμους. Αυτό οφείλεται στη νέα πλατφόρμα "Compact", η οποία χάρη στις προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που υιοθετεί στην ανάρτηση και το ενεργό σύστημα διεύθυνσης, αλλά και στα προηγμένα υλικά και τις εξελιγμένες τεχνολογίες κατασκευής που χρησιμοποιούνται, επιτρέπει στη Giulietta να επιτυγχάνει κορυφαία επίπεδα, τόσο στην άνεση, όσο και στα δυναμικά χαρακτηριστικά και τα στοιχεία ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής). Από τον προσεχή Μάιο, η Giulietta θα είναι διαθέσιμη προς πώληση σε όλες τις σημαντικές αγορές.

Oι επισκέπτες του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης θα είναι σε θέση να θαυμάσουν 5 διαφορετικά μοντέλα: δύο στην έκδοση Quadrifoglio Verde με τον κινητήρα 1750 TΒi απόδοσης 235 ίππων, δύο στην έκδοση Distinctive με τον κινητήρα 2.0 JTDM απόδοσης 170 ίππων και μία στην έκδοση Distinctive με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.4 MultiAir Turbo, απόδοσης 170 ίππων. Το όνομα του νέου αυτοκινήτου είναι ένας φόρος τιμής στη μυθική Giulietta, η οποία τη δεκαετία του '50, αιχμαλώτισε τη φαντασία μιας ολόκληρης γενιάς ενθουσιωδών οδηγών, κάνοντας για πρώτη φορά προσιτό το όνειρο της απόκτησης μιας Alfa Romeo και της απόλαυσης του υψηλού επιπέδου άνεσης και τεχνολογικής αρτιότητας που αυτή προσφέρει. Στο χώρο της φίρμας θα υπάρχει επίσης ένα γοητευτικό ιστορικό μοντέλο προς τιμή της παράδοσης της Alfa Romeo: η 24 ΗP, το πρώτο όχημα της φίρμας, που παράχθηκε στο διάστημα 1910-1920 και το οποίο ήταν εξαιρετικά δημοφιλές χάρη στις τεχνολογικές του καινοτομίες, τις επιδόσεις και την άνεση στην οδήγηση.

Τα φώτα θα πέσουν επίσης και στην Alfa Romeo MiTo, που θα επιδείξει στη Γενεύη δύο, υψηλού ενδιαφέροντος, τεχνολογικά στοιχεία: το Alfa TCT (Twin Clutch Technology) και το «Blue&Me - TomTom». Το πρώτο είναι ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου, που εγγυάται άνεση στην οδήγηση και σπορτίφ αίσθηση πολύ πάνω από τα επίπεδα ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου, καθώς και βελτιωμένη απόδοση και χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης. Στην Alfa MiTo, το νέο σύστημα μετάδοσης συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop με σκοπό την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Επιπροσθέτως, το τεχνολογικό προφίλ της Alfa Romeo MiTo ενισχύεται και από την δεύτερη καινοτομία που παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης: το «Blue&Me - TomTom», την πιο πρόσφατη εκδοχή του συστήματος Blue&Me. Πρόκειται για ένα πλήρως ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων, με πρακτική έγχρωμη οθόνη αφής που επιτρέπει στον οδηγό να διαχειρίζεται τις τηλεφωνικές κλήσεις, το σύστημα πλοήγησης και όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται στην οδήγηση. Η συσκευή ενσωματώνεται στα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου χάρη στο σύστημα Blue&Me, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli.

Η MiTo παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου σε δύο εκδόσεις: μία Distinctive με κινητήρα βενζίνης 1.4 MultiAir Turbo απόδοσης 135 ίππων (εξοπλισμένη με τα Alfa TCT και «Blue&Me - TomTom») και μια ξεχωριστή MiTo Quadrifoglio Verde εφοδιασμένη με τον πανίσχυρο βενζινοκινητήρα 1.4 MultiAir Turbo 170 ίππων. Η Quadrifoglio Verde είναι ένα ιστορικό σύμβολο της φίρμας, που πλέον αντικατοπτρίζει ένα νέο είδος σπορ αίσθησης, που συνδυάζει μέγιστη οδηγική απόλαυση και βελτιωμένες περιβαλλοντικές αξίες. Επιπλέον, η παρουσία στο Σαλόνι δε θα μπορούσε να θεωρηθεί ολοκληρωμένη χωρίς μια περιοχή αφιερωμένη στη γοητευτική Alfa 8C Spider, το supercar που σχεδιάστηκε στο Κέντρο Σχεδιασμού της Alfa Romeo και παράχθηκε σε περιορισμένο αριθμό (μόλις 500 συλλεκτικά κομμάτια).

Τα νέα στοιχεία της Alfa Romeo MiTo - Alfa TCT (Twin Clutch Technology)
Η επιθυμία να προηγείται της εποχής της είναι κωδικοποιημένη στο DNA της Αlfa Romeo ΜiTo. Αφού έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε τον επαναστατικό κινητήρα MultiAir, είναι πάλι σήμερα το πρώτο αυτοκίνητο που προσφέρει σύστημα αυτόματης μετάδοσης με διπλό συμπλέκτη ξηρού τύπου (Alfa TCT) συνδυασμένο με Start&Stop, το σύστημα που προσωρινά σβήνει τον κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση. Ετσι η Alfa MiTo γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που συνδυάζει τις τρεις αυτές εξελιγμένες τεχνολογίες (TCT, Start&Stop, MultiΑir). Η πρωτοποριακή Alfa TCT (Τwin Clutch Technology) -η πιο πρόσφατη αυτόματη μετάδοση με διπλό συμπλέκτη ξηρού τύπου- κάνει το ντεμπούτο της στη Γενεύη στη MiTo και θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη άνοιξη σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Εξελιγμένη και κατασκευασμένη από την FPT (Fiat Powertrain Technologies), αυτή η νέα μονάδα είναι μέλος μιας σύγχρονης οικογένειας 6τάχυτων κιβωτίων (C635), που λανσαρίστηκε -στη μηχανική εκδοχή της- με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 MultiAir Turbo, απόδοσης 170 ίππων. Τώρα είναι η σειρά του Alfa TCT να συνδυαστεί με κινητήρες MultiAir και σύστημα Start&Stop (στο βασικό εξοπλισμό). Οι επισκέπτες του Σαλονιού θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν μια MiTo με κινητήρα βενζίνης 1.4 MultiAir Turbo 135 ίππων, με Alfa TCT και paddles ενσωματωμένα στο τιμόνι για αλλαγές σχέσεων.

Κατά μία έννοια το νέο σύστημα αποτελείται από δύο παράλληλα κιβώτια, το καθένα από τα οποία έχει το δικό του συμπλέκτη, γεγονός που επιτρέπει την επιλογή της επόμενης σχέσης τη στιγμή που η προηγούμενη είναι ακόμη σε εμπλοκή. Στη συνέχεια η αλλαγή της σχέσης είναι μια απλή εναλλαγή των σχετικών συμπλεκτών, εξασφαλίζοντας συνεχή παροχή ροπής. Το αποτέλεσμα είναι άνεση οδήγησης και σπορ αίσθηση, πολύ πιο πάνω από τα επίπεδα που προσφέρουν τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια (με μετατροπέα ροπής), όπως αποδεικνύεται από τη μεγαλύτερη ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, τη δυνατότητα επιλογής χειροκίνητης ή εντελώς αυτόματης λειτουργίας και τη σχεδόν μηδενική απώλεια ισχύος κατά τη διάρκεια της εναλλαγής σχέσεων. Επιπροσθέτως τα κόστη αγοράς, συντήρησης και χρήσης περιορίζονται, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου (χάρη και στο σύστημα Start&Stop) είναι μειωμένη μέχρι και 10% σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο υδραυλικό σύστημα μετάδοσης με μετατροπέα ροπής.

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Alfa TCT είναι η στενή συνεργασία του με τα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου. Πράγματι, η λειτουργία του αλληλεπιδρά με το σύστημα διεύθυνσης, τα πεντάλ φρένου και γκαζιού, τον επιλογέα του Alfa DNA, το σύστημα Start&Stop, το ABS, τον κινητήρα και τον αισθητήρα κλίσης (που φροντίζει για την λειτουργία του Hill Holder και την απενεργοποίηση του Start&Stop στις ανηφόρες).

Άλλα ειδικά χαρακτηριστικά του νέου Alfa TCT είναι η εύκολη εφαρμογή του σε διαφορετικά οχήματα χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις των μερών του και το γεγονός πως είναι διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου (το είδος συμπλέκτη που εγγυάται τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου ανάμεσα σε όλα τα αυτόματα κιβώτια). Αν συγκρίνουμε τους συμπλέκτες «ξηρού τύπου» και αυτούς που είναι «υγρού τύπου» (εμβαπτισμένοι σε λάδι), μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως οι πρώτοι έχουν απώλειες ενέργειας μόνο κατά τη διάρκεια της αλλαγής σχέσης, ενώ οι υγρού τύπου εμφανίζουν απώλειες λόγω αδράνειας του λαδιού ακόμα και όταν δεν είναι σε λειτουργία. Επιπλέον, απαιτούν ψύξη με λάδι και κατά συνέπεια συνεχή κατανάλωση ενέργειας για την κίνηση της ειδικής αντλίας λαδιού (που δεν υφίσταται στους συμπλέκτες «ξηρού» τύπου). Μια υγρού τύπου αυτόματη μετάδοση απαιτεί περίπου 4,8 λίτρα περισσότερο λάδι από μια «ξηρή» εκδοχή, για λόγους που έχουν να κάνουν και πάλι με την ψύξη (έτσι προστίθεται βάρος και αυξάνονται οι απώλειες).

Όταν όλα αυτά τα στοιχεία προστεθούν, τότε το Alfa TCT αποδεικνύεται περίπου 6% πιο αποδοτικό στην κατανάλωση σε σχέση με ένα υγρού τύπου σύστημα. Επίσης στα πλεονεκτήματα του συμπλέκτη «ξηρού» τύπου συμπεριλαμβάνονται το χαμηλότερο κόστος και η ευκολία εγκατάστασης. Τέλος, ενδιαφέρον είναι πως για το νέο Alfa TCT καταχωρήθηκαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 23 πατέντες χωρισμένες σε τρεις τομείς: έλεγχος κιβωτίου, μηχανικά στοιχεία κιβωτίου και ενεργοποιητής αλλαγών σχέσεων.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010, 10:03