Το υβριδικό Honda Insight πραγματοποιεί το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής στο Ντιτρόιτ. Το μοντέλο ενσωματώνει πλήρως τη σύγχρονη εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας, αξιοποιώντας μία πιο οικονομική έκδοση της τεχνολογίας Integrated Motor Assist (IMA) της Honda και αποτελεί μία πιο προσιτή πρόταση για τους πελάτες των υβριδικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

Η σχεδίαση του πεντάθυρου hatchback δανείζεται μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία και το αεροδυναμικό προφίλ του πρωτότυπου Honda FCX Clarity. Έχει χαμηλό κέντρο βάρους και ευρύχωρη καμπίνα πέντε επιβατών, προσφέροντας ένα συνδυασμό καλής οδικής συμπεριφοράς και ευέλικτου εσωτερικού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να μπορούν οι ιδιοκτήτες του Insight να απολαμβάνουν καλύτερα τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας Honda, είναι εφοδιασμένο με μία νέα διαδραστική τεχνολογία βελτίωσης της οικονομίας του καυσίμου, επικεντρωμένης στον οδηγό, με την ονομασία Ecological Drive Assist System (Eco Assist).

Στα πλαίσια της ασφαλείας, το μοντέλο διαθέτει το σύστημα Advanced Compatibility Engineering (ACE), που παρέχει καλύτερη προστασία στους επιβάτες και περιορίζει τις ζημιές σε άλλα οχήματα. Παράλληλα έξι αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, τύπου κουρτίνας) και η ειδική σχεδίαση του εμπρός τμήματος του αμαξώματος για μικρότερο τραυματισμό των πεζών εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Άλλα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού είναι οι διαιρούμενες (60/40) και αναδιπλούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων, το διζωνικό ταμπλό οργάνων, ο αυτόματος κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το Vehicle Stability Assist (VSA), η τηλεσκοπική κολόνα τιμονιού με ρύθμιση κλίσης και ένα ηχοσύστημα συμβατό με ΜΡ3, με είσοδο AUX και έλεγχο έντασης του ήχου ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ανώτερες εκδόσεις φέρουν επιπλέον cruise control, ηχοσύστημα 6-ηχείων, είσοδο USB, μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης με φωνητική αναγνώριση.

Όλα τα Insight εφοδιάζονται με κινητήρα κράματος αλουμινίου 1.3 SOHC i-VTEC σε συνδυασμό με κιβώτιο Continuously Variable Transmission (CVT). Ο συμβατικός κινητήρας υποστηρίζεται από μία νέα γενιά του υβριδικού συστήματος της Honda, Integrated Motor Assist (IMA) για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου (4.4 λίτρα/100 χλμ.) και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το «ΙΜΑ» περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων, μπαταρία και μία συμπαγή μονάδα διαχείρισης ισχύος Intelligent Power Unit (IPU) –που ανακτά κινητική ενέργεια από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση του οχήματος και παρέχει πρόσθετη ισχύ για επιτάχυνση όταν χρειάζεται. Το «IMA» μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης με μικρές και μεσαίες ταχύτητες. Επίσης, διακόπτει πλήρως την παροχή καυσίμου στο βενζινοκινητήρα κατά την επιβράδυνση και σβήνει τον κινητήρα, όταν το όχημα είναι σταματημένο.

Η Honda έχει παίξει μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη μοντέλων με πιο καθαρές και αποδοτικές τεχνολογίες, αφού το πρώτο Honda Insight, το οποίο λανσαρίστηκε το 1999 ήταν και το πρώτο βενζινοηλεκτροκίνητο υβριδικό όχημα παραγωγής σε Ευρώπη και Αμερική. Η Honda έχει ανακοινώσει σχέδια για αύξηση των παγκόσμιων υβριδικών της πωλήσεων με περισσότερες από 500.000 μονάδες ετησίως, ενώ μετά το Insight, αναμένεται ένα όχημα βασισμένο στο πρωτότυπο CR-Z και μία υβριδική έκδοση του Jazz. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης