Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να αναβάλει την βασική ψηφοφορία για την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λόγω της έντονης αντίδρασης της Γερμανίας.  

Πιο συγκεκριμένα, η χώρα με την μεγαλύτερη βαριά βιομηχανία της Ευρώπης, εξέφρασε δημόσια τις ανησυχίες της για το αυστηρό πλάνο της πλήρης απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων και της αποκλειστικής παρουσίας ηλεκτροκίνησης από το 2035.

«Θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα χαθεί μαζί τους και η πιθανή χρήση καθαρών συνθετικών καυσίμων που μπορεί να είναι μία σωστή εναλλακτική στην ηλεκτροκίνηση». Στην παραπάνω φράση θα μπορούσε να συσσωρευτεί η φιλοσοφία αντίδρασης της Γερμανίας στα τετελεσμένα σχέδια της Ε.Ε. η οποία θέλοντας να μειώσει κατά 55% τα αέρια του θερμοκηπίου, είναι αποφασισμένη να επιτρέψει την αποκλειστική χρήση EV οχημάτων από το 2035.

Ξεκάθαρα υπάρχουν πλέον απτές ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς μεταβαίνει στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές οι ανησυχίες έγιναν αντιληπτές τον περασμένο μήνα, όταν η Ford ανακοίνωσε ότι περικόπτει περίπου 3.800 θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη λόγω της στροφής στην ηλεκτροκίνηση.

Εάν η κυβέρνηση συνασπισμού της Γερμανίας δεν καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία για μια σαφή θέση, θα μπορούσε να απέχει από την ψηφοφορία. Σε παρόμοιες σκέψεις βρίσκονται χώρες όπως η Ιταλία, η Ουγγαρία και η Πολωνία, και πλέον δεν είναι σαφές εάν η ψηφοφορία θα περάσει τελικά.

Βέβαια, ακόμα και στην ίδια την Γερμανία δεν υπάρχει σύμπτυξη απόψεων καθώς π.χ. ο CEO της Audi δήλωσε ««Η Audi έχει λάβει μια σαφή απόφαση: Καταργούμε σταδιακά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2033, επειδή το ηλεκτρικό όχημα είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για ατομική κινητικότητα».