Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα ηλεκτρικά έχουν ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην αυτοκίνητο. Μέχρι πριν 10 χρόνια, ένα mainstream βενζινοκίνητο μοντέλο απέδιδε 100 άλογα, εύκολα διαχειρίσιμα, είτε ατμοσφαιρικά είτε τουρμπάτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον, τα EV έχουν φέρει τα πάνω κάτω. Υπάρχουν μοντέλα που αποδίδουν 400 άλογα, ένα νούμερο που αρχίζει να γίνεται συνηθισμένο, έχοντας μάλιστα όλη την ροπή ακαριαία. Μπορεί ένας άπειρος οδηγός να διαχειριστεί τέτοιες ταχύτητες; Μπορεί ένας νέος οδηγός να κυκλοφορήσει με ασφάλεια ένα ηλεκτρικό που μπορεί να κάνει το 0-100 σε 3 δευτ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Top Gera, o CEO της Stellantis, o Carlos Tavares θεωρεί πως η ταχύτατη αυτή επιτάχυνση που προσφέρουν τα ηλεκτρικά μοντέλα, όχι μόνο είναι επιθυμητή, αλλά είναι και χαρακτηριστικό ασφαλείας.

Μιλώντας για τη νέα STLA Large πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, η οποία θα προσφέρει επιταχύνσεις 0-100χλμ./ώρα σε κάτω από 2 δευτ. ο Carlos Tavares δήλωσε: «Ζω σε ένα αγρόκτημα στη βαθιά ύπαιθρο της Πορτογαλίας και οδηγώ συχνά στους μικρούς δρόμους της περιοχής. Η ισχύς επιτάχυνσης είναι πρώτα απ’ όλα θέμα ασφάλειας. Είναι πρώτα θέμα προσπέρασης σε ασφαλείς συνθήκες, διασφαλίζοντας ότι μπορείτε να αλλάξετε λωρίδα, ότι μπορείτε να προσπεράσετε ένα φορτηγό σε δρόμο δύο λωρίδων. Έτσι, δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την ταχύτητα. Έχει να κάνει με την ισχύ επιτάχυνσης για προσπέραση σε ασφαλείς συνθήκες, και είμαστε πολύ χαρούμενοι που τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν αυτού του είδους τη δυνατότητα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκολο από το να ξεκινάς να προσπεράσεις ένα φορτηγό και μετά να πρέπει να πατήσεις φρένο επειδή μόλις ανακάλυψες ότι η επιτάχυνση του αυτοκινήτου που οδηγείς δεν είναι αρκετά καλή για να προσπεράσεις σε ασφαλείς συνθήκες. Οπότε, ξαναπατάς φρένο και επιστρέφεις πίσω από το φορτηγό. Η ικανότητα επιτάχυνσης για εμάς είναι πρώτα ένα μέτρο ασφαλείας. Όσο μεγαλύτερη επιτάχυνση έχετε, τόσο ασφαλέστερες είναι οι συνθήκες υπό τις οποίες μπορείτε να προσπεράσετε, και από αυτή την άποψη, η τεχνολογία BEV είναι εξαιρετική, όπως όλοι γνωρίζουμε».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης