Του Περικλή Χαλάτση

Οι δημοσιογράφοι του Ανεξάρτητου Ευρωπαϊκού Δημοσιογραφικού Οργανισμού AutoBest άρχισαν από χθες να συγκεντρώνονται στη  Βαρκελώνη όπου γίνεται το Eco Challenge 2021. Όλα τα μέλη του θεσμού σήμερα θα οδηγήσουν τα 15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι υποψήφια για το βραβείο, σε κανονικές συνθήκες τόσο μέσα στην πόλη στη Βαρκελώνη όσο και στην εθνική οδό προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο τα νούμερα της αυτονομίας που αναφέρουν τα εργοστάσια κατασκευής συγκλίνουν στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Γιατί εκτός από τις τιμές, τους χώρους, τη διάρκεια φόρτισης η  αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία. Και εκεί θα κριθούν όλα. Ένα ακόμη σημαντικό κριτήριο είναι ότι η τιμή των αυτοκινήτων που θα δοκιμασθούν δεν θα ξεπερνάει τα 32.000 ευρώ.

Κάθε 25 χλμ. οι οδηγοί-δημοσιογράφοι  θα εναλλάσσονται στη θέση του οδηγού. Θα καλύπτουν το 30% της διαδρομής  εντός του αστικού ιστού, 20% σε επαρχιακούς δρόμους και το 50% σε αυτοκινητόδρομους. Ακόμη όλα τα αυτοκίνητα θα οδηγηθούν με ανοικτό τον κλιματισμό και το ραδιόφωνο. Στα αποτελέσματα των δοκιμών  θα περιλαμβάνονται η πραγματική χωρητικότητα μπαταριών και τα δεδομένα από τη διαδικασία επαναφόρτισης.

Η επιλογή των αυτοκινήτων έγινε με μοντέλα που μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να αποκτήσει άμεσα, όχι στο μέλλον, όπως Citroen C4, Dacia Spring, Fiat 500e, Honda e, Hyundai Kona e, Kia e-Niro, Nissan Leaf, mazda MX-30, Opel Corsa-e, Opel Mokka-e, Peugeot e-208, Peugeot e-2008, Renault Zoe, Volkswagen ID3.
Φέτος το AutoBest Eco Challenge 2021 θα γίνει στη Βαρκελώνη.

Για να φορτιστούν όλα τα αυτοκίνητα πριν από τη δοκιμασία και να μετρηθεί η διαδικασία επαναφόρτισης, ο οργανισμός AutoBest θα έχει το τεχνική συμβολή της Circutor. Tης κορυφαίας ισπανικής εταιρείας που ειδικεύεται στην κατασκευή οικιακών αλλά και δημόσιων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην έδρα της στο Viladecavalls (Βαρκελώνη), η Circutor έχει αρκετά σημεία για να φιλοξενήσει την όλη διαδικασία καθώς και τη φόρτισης του κάθε αυτοκινήτου.Συνεργάτης σε όλη αυτή τη διαδικασία θα είναι η VinFast, η αυτοκινητοβιομηχανία από το Βιετνάμ που το 2022 εισέρχεται στην αγορά της Ευρώπης με δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αρχικά σε Γερμανία, Γαλλία και Δανία.   

Σκοπός αυτής της δοκιμής είναι να διαπιστωθούν οι διαφορές στις τιμές ανάμεσα σε αυτές που δίνουν τα εργοστάσια αλλά και στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης.Γιατί μια εργοστασιακή τιμή, με αυτονομία 500 χιλιόμετρα είναι εντυπωσιακή.Όταν όμως ο κάτοχος του αυτοκινήτου κάνει μόνο 300 χιλιόμετρα τότε οι υπεύθυνοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες για τη διαφορά των 200 χιλιομέτρων αυτονομίας λένε τα δικά τους:

1.Πάταγε πολύ γκάζι
2.Είχε ανοικτό το αιρκοντίσιον
3. Άκουγε μουσική
4. Φόρτιζε το κινητό σου
5. Δεν οδηγούσε στην πόλη αλλά στην εθνική οδό.

Μα όταν κάποιος αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν κάνει τα 500 χιλιόμετρα γύρω γύρω από την συνοικία που μένει. Θέλει να κάνει και το ταξιδάκι του. Όπως θα το έκανε όταν είχε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Αυτές τις διαφορές θα σημειώσουν στην Ισπανία οι δημοσιογράφοι του θεσμού AutoBest.
Τα μοντέλα που είδατε είναι αυτά που θα οδηγήσουν οι δημοσιογράφοι. Θα συγκρίνουν κυρίως  τις εργοστασιακές αυτονομίες με τις πραγματικές αυτονομίες σε κανονικές συνθήκες ζωής καθώς επίσης και τη χωρητικότητα στις μπαταρίες. Στις φωτογραφίες αναφέρονται και οι τιμές των μοντέλων στην Ισπανία.