Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μία απίστευτη ιστορία με ελληνικό άρωμα, γίνεται ήδη viral σε όλη την Ευρώπη. Ο λόγος για το πιο καλοσυντηρημένο Skoda Favorit του κόσμου, το οποίο αγόρασε Ελληνίδα πριν από 30 χρόνια, το οδήγησε μόλις 34χλμ. και τελικά το πούλησε φέτος για 24.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιστορία ενός αυτοκινήτου που έχει 30 χρόνια μετά, τις ζελατίνες του
Σχεδιασμένο από τον οίκο Bertone, το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας με κίνηση στους εμπρός τροχούς ήταν ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες για το ενδιαφέρον του ομίλου Volkswagen για την τσεχική μάρκα. Το μοντέλο προέκυψε ύστερα από απόφαση που έλαβε η κυβέρνηση της Τσεχοσλοβακίας τον Δεκέμβριο του 1982 να έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του αυτοκινήτου μέχρι τον Ιούνιο του 1985 και να ξεκινήσει η παραγωγή του μέσα σε πέντε χρόνια.

Παρουσιάστηκε τελικά τον Ιούλιο του 1987 στην Έκθεση Μηχανικής του Μπρνο και δέχθηκε μερικές αναβαθμίσεις στο δεύτερο μισό του κύκλου ζωής του, μετά την εξαγορά από τη VW το 1991. Το hatchback αποσύρθηκε το 1994 για να δώσει τη θέση του στη Felicia, η οποία στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από τη Fabia που όλοι γνωρίζουμε. Αυτό το facelifted Favorit του 1993 είναι μια πραγματική χρονοκάψουλα.

Η Ελληνίδα ιδιοκτήτρια του, το αγόρασε από την αντιπροσωπεία της Skoda στην Αθήνα πριν 30 χρόνια, το οδήγησε μέχρι το γκαράζ της, και από τότε δεν το ξαναέβαλε ποτέ μπροστά. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το όχημα βρέθηκε το φθινόπωρο του 2022 και βγήκε σε δημοπρασία. Ο οδηγός αγώνων Jiří Mičánek Junior αγόρασε το hatchback για το απίθανο ποσό των 24.000 ευρώ, με το οποίο στις μέρες μας αγοράζεις μία πληρέστατη νέα Fabia.

Ο νέος ιδιοκτήτης παρέλαβε το αυτοκίνητο από τη Φρανκφούρτη και όπως λέει, δεν σκοπεύει να το οδηγήσει πολύ. Εκτός από μερικές γρατζουνιές, είναι σε εργοστασιακή κατάσταση και έχει μέχρι και το αρχικό προστατευτικό πλαστικό κάλυμμα στα καθίσματα. Αυτό το Favorit είναι η έκδοση LX με επένδυση από ψεύτικο ξύλο που τοποθέτησε ο αντιπρόσωπος και έξυπνα γραφικά που τρέχουν κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου.

Όντας μια μικρότερη έκδοση, δεν έχει καν στροφόμετρο, καθώς το μόνο που διαθέτει είναι ένα τεράστιο ρολόι. Καθώς πρόκειται για μεταγενέστερο μοντέλο που επωφελήθηκε από την τεχνογνωσία της VW, ο κινητήρας των 1,3 λίτρων, αποδίδει 54 ίππους (40 κιλοβάτ) και έχει τελική ταχύτητα στα 137 km/h. 

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ακριβά, περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητα να κλειδώνονται για χρόνια, αλλά αυτό το Favorit είναι ένα ταπεινό hatchback που θα ήταν ιδανικό για το Μουσείο Skoda στο Mladá Boleslav.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης