Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι τεχνολογίες στα αυτοκίνητα προχωρούν με τέτοιους ρυθμούς, που εάν κάποιος πάρει σήμερα καινούργιο αυτοκίνητο, αφήνοντας το 17 ετών όχημα του (τόσος είναι ο μέσος όρος ηλικίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα), θα νιώθει πως μπήκε σε διαστημόπλοιο.  Αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, φωτεινή ένδειξη «νεκρής» γωνίας, κάμερες οπισθοπορείας και φυσικά στην κορυφή η αυτόνομη οδήγηση. Μήπως «πέσανε» πολλά μαζεμένα για τον μέσο οδηγό;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τί πραγματικά όμως ζητάει ο κόσμος από όλο αυτό τον ωκεανό νέων τεχνολογιών ασφαλείας και άνεσης;

Μία νέα έρευνα της S&P Global Mobility έρχεται να αποτυπώσει τί πραγματικά ζητάνε οι αγοραστές από ένα νέο αυτοκίνητο και τελικά η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι καν στην πρώτη τριάδα.

Στην πρώτη θέση ζήτησης (82.5% )είναι το σύστημα προειδοποίησης του οδηγού πως υπάρχει αντικείμενο στην «νεκρή» γωνία από την εικόνα του καθρέφτη. Πρόκειται για μία φωτεινή ένδειξη που ανάβει πάνω στον καθρέφτη όταν στο πλάι του οχήματος υπάρχει εμπόδιο, ακόμα κι αν δεν φαίνεται από την οπτική γωνία του οδηγού. Ένα σύστημα σωτήριο για μηχανές και μεγάλα φορτηγά. Στην 2η θέση είναι η κάμερα οπισθοπορείας που με τα μεγάλα και ογκώδη SUV, πλέον είναι καίριας σημασίας. Την τριάδα κλείνει το σύστημα προειδοποίησης για εμπρόσθια σύγκρουση, το οποίο (στην 4η θέση) συνδυάζεται και με αυτόματο φρενάρισμα, χωρίς τη συμβολή του οδηγού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην 10η θέση με ποσοστό 61% είναι η αυτόνομη οδήγηση,  δείχνοντας πως ο κόσμος νιώθει πολύ πιο άνετα να ελέγχει το τιμόνι και να έχει μία βοήθεια ασφαλείας, παρά να δίνει τον πλήρη έλεγχο στο όχημα. Μάλιστα μόλις το 47% των καταναλωτών δήλωσαν ότι θα οδηγούσαν ή αγόραζαν ένα αυτοκίνητο με ικανότητες αυτόματης οδήγησης.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα διέφεραν ανάλογα με τη γεωγραφική τοποθεσία. Οι καταναλωτές στην Κίνα, για παράδειγμα, ήταν πολύ πιο δεκτικοί στην ιδέα των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων από ότι στην Γερμανία. 
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως το 50% των ερωτηθέντων θεωρούν πως τα παραπάνω συστήματα ασφαλείας θα πρέπει να είναι στην βασική έκδοση των νέων και ακριβότερων μοντέλων και να μην χρεώνονται επιπλέον. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης