Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη δείχνει ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει ήδη θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα στην περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο.
Παρ’ όλες τις υποσχέσεις ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα εκπέμπουν λιγότερες εκπομπές και θα βοηθήσουν τον πλανήτη στο μέλλον, η υιοθέτησή τους βρίσκεται σε τόσο πρώιμο στάδιο που δεν έχουν υπάρξει πολλές πραγματικές αποδείξεις για το πώς αποδίδουν.
Τώρα, έρευνα του πανεπιστημίου του Berkeley που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Environmental Sciences & Technology δείχνει ότι οι εκπομπές CO2 μειώνονται σταθερά κατά 1,8% ετησίως μεταξύ 2018 και 2022 (πάντα για την περιοχή του Σαν Φρανσίσκο όπου και έγινε η έρευνα).
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπομπές των οχημάτων συνολικά (Ι.Χ. – φορτηγά – λεωφορεία – αστικά κτλ.) έχουν μειωθεί κατά 2,6 τοις εκατό ετησίως στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ο Ρόναλντ Κοέν, καθηγητής χημείας στο Μπέρκλεϊ, ο οποίος άρχισε να εγκαθιστά τους αισθητήρες CO2 που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή την έρευνα από το 2012, δήλωσε στη Fast Company ότι τα ευρήματα αυτά αποτελούν άμεση ένδειξη ότι έχουμε κάνει μια θετική αλλαγή αλλά υπάρχει ακόμα μεγάλος δρόμος.
Οφείλουμε να αναφέρουμε πως η περιοχή του Σαν Φρανσίσκο έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Αμερική ενώ δίνονται και bonus για την αγορά πληθώρας ηλεκτρικών οχημάτων, όχι μόνο αυτοκινήτων.
Για να επιτευχθεί ομαλά ο στόχος της πολιτείας της Καλιφόρνια για καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2045, ο Κοέν λέει ότι οι εκπομπές πρέπει να μειώνονται κατά 3,7 τοις εκατό ετησίως, οπότε το 1,8 τοις εκατό δεν αρκεί. Πρόκειται όμως για την αρχή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία σε συνδυασμό με βελτιώσεις στις εκπομπές της κατοικίας και της βιομηχανίας θα μπορούσαν να βοηθήσουν την πολιτεία να επιτύχει τον στόχο της.