Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Η TOYOTA GAZOO Racing θα αγωνιστεί στο Ράλι Ντακάρ του 2023 με την ομάδα της να αποτελείται από τρία αυτοκίνητα στις αρχές Ιανουαρίου. Ο Nasser Al-Attiyah και ο συνοδηγός Mathieu Baumel, θα επιστρέψουν για να πρωτοστατήσουν μαζί με τον νεοστεμμένο πρωταθλητή Rally-Raid της Νότιας Αφρικής Giniel de Villiers και τον συνοδηγό του Dennis Murphy, καθώς και τους Henk Lategan και Brett Cummings.
Το δίδυμο Nasser Al-Attiyah -Mathieu Baumel ,θα αγωνιστεί και στους πέντε γύρους του W2RC της FIA το 2023. Το πρωτάθλημα ξεκινά με το Ράλι Ντακάρ τον Ιανουάριο και θα ακολουθήσει το Abu Dhabi Desert Challenge στα τέλη Φεβρουαρίου. Το ράλι Sonora θα γίνει στο Μεξικό τον Απρίλιο και το Desafio Ruta 40 στην Αργεντινή στα τέλη Αυγούστου. Η σεζόν θα κλείσει με το Ράλι του Μαρόκου, που είναι και πάλι προγραμματισμένο για τα μέσα Οκτωβρίου.
Τα δύο εναπομείναντα πληρώματα θα αγωνιστούν το υπόλοιπο της σεζόν στο πρωτάθλημα Rally-Raid Νότιας Αφρικής (SARRC) ως μέρος του TOYOTA GAZOO Racing South Africa (TGRSA), το οποίο επίσης χρησιμεύει ως βασικό συστατικό στις συνεχιζόμενες δοκιμές και ανάπτυξη του GR DKR Hilux T1+.
Η δύσκολη αγωνιστική σεζόν του 2022 πρόσφερε στην TGR ολοκληρωμένες ευκαιρίες για τη βελτίωση του βραβευμένου GR DKR Hilux T1+ όσον αφορά την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία. Σύμφωνα με το ήθος της Toyota για το «Making Ever-Better Cars», η ομάδα αξιοποίησε περισσότερα από 25.000 χιλιόμετρα αγώνων και δοκιμών που ολοκληρώθηκαν από τα πληρώματά της τόσο στο W2RC όσο και στο SARRC.
Για τη σεζόν του 2023, η FIA έχει βελτιώσει τα κριτήριά της με στόχο την εξισορρόπηση της απόδοσης μεταξύ των οχημάτων της κατηγορίας T1+ και των αντίστοιχων στην κατηγορία T1U. Ο πρωταρχικός στόχος των επικαιροποιημένων κανόνων είναι να μειώσουν την απόσταση, καθιστώντας τον ανταγωνισμό ακόμη πιο σκληρό. Για παράδειγμα, τόσο τα αυτοκίνητα της κατηγορίας T1+ όσο και τα αυτοκίνητα T1U είχαν μειωμένη μέγιστη ισχύ εξόδου τους κατά 30 kW. Οι καμπύλες ισχύος έχουν προσαρμοστεί για να συνδυάζουν την αλλαγή αναλογικά ενω η αντιστάθμιση υψομέτρου για αυτοκίνητα T1+ με turbo κινητήρα έχει αφαιρεθεί.
Ταυτόχρονα, η TGR αναβαθμίζει συνεχώς το GR DKR Hilux T1+, με στόχο να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία του, διασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο είναι πλήρως προετοιμασμένο για το σκληρό Ράλι Dakar, του W2RC και του SARRC. Έχουν γίνει βελτιώσεις στα διαφορικά, στα μέρη της ανάρτησης και στα ψαλίδια του αυτοκινήτου, τα οποία έχουν ενισχυθεί.
Alain Dujardyn, TGR W2RC Team Principal:
«Η φετινή χρονιά ήταν φανταστική για εμάς. Ξεκινήσαμε κερδίζοντας το Ντακάρ 2022, πριν προσθέσουμε τον εναρκτήριο τίτλο του W2RC στη λίστα των επιτευγμάτων μας. Ο Giniel κέρδισε επίσης το SARRC φέτος και θα ήθελα να ευχαριστήσω και τα τρία πληρώματά μας για τα αντίστοιχα επιτεύγματά τους τόσο στο W2RC όσο και στο SARRC. Συνεχώς πίεζαν τα όρια προς το καλύτερο και ο τεχνικός εγκέφαλος του Glyn Hall εργάστηκε ακούραστα για να βελτιώνει συνεχώς το νικηφόρο αγωνιστικό μας αυτοκίνητο, κάνοντάς το όλο και καλύτερο στην προετοιμασία για το Ντακάρ 2023.»