Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το όνειρο του Ταγίπ Ερντογάν και του κόμματος του έγινε πραγματικότητα. Στο ολοκαίνουργιο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Προύσα, η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία TOGG ξεκίνησε και επίσημα την κατασκευή του ηλεκτρικού SUV.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συνολικές κρατικές επενδύσεις έχουν ξεπεράσει τα 3.2 δις. ευρώ και ο στόχος του εργοστασίου είναι να κατασκευάσει 17.000 μονάδες το 2023, ενώ αναμένεται να παρουσιάσει και δεύτερο (φθηνότερο) μοντέλο στα επόμενα τρία χρόνια. Για την ώρα απασχολούνται 4.000 εργάτες ενώ τα μοντέλα της εταιρίας αρχικά θα πωλούνται εντός της Τουρκίας, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί εάν θα γίνονται και εξαγωγές. Το πλάνο είναι να είναι πέντε συνολικά μοντέλα στη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2030.

Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης στην Τουρκία, η οποία πλέον δεν θέλει να είναι θεατής, αλλά και ενεργό μέλος της παγκόσμιας αγοράς.

Το πρώτο τουρκικό αυτοκίνητο λοιπόν είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV το οποίο φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του οίκου Pininfarina και διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και ιπποδύναμη 200 ίππων μπορεί να πετύχει το 0-100 σε 7.6 δευτ. και η δεύτερη με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, 400 ίππους και 0-100 σε 4.8 δευτ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε μία οικιακή τυπική πρίζα οι μπαταρίες του μοντέλου φορτίζουν σχεδόν σε 12 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή μπορούν να φτάσουν στο 80% σε 30 λεπτά. Στην έκδοση με την μικρή μπαταρία η αυτονομία ανέρχεται στα 300χλμ. ενώ στην μεγαλύτερη στα 500χλμ.

Η αρχή για την Τουρκία έγινε και μάλιστα σύμφωνα με την εταιρία το 51% των προμηθευτών της βρίσκονται εντός της χώρας.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης