Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν από περίπου πέντε χρόνια, η Lamborghini αποφάσισε να υβριδοποιήσει ολόκληρη τη γκάμα της, αποφεύγοντας τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Εκείνη την εποχή, η εισαγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων – όχι υβριδικών – φαινόταν ως ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός, με τη νομοθεσία να ασκεί μεγάλη πίεση στους κατασκευαστές. Αλλά η πίεση αυτή έχει από τότε αντιστραφεί, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραπαίουν και τις κυβερνήσεις να αποσύρουν τις επιθετικές πολιτικές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με τη ζήτηση για supercars με κινητήρες εσωτερικής καύσης μεγάλου κυβισμού να είναι μεγαλύτερη από ποτέ, είναι σαφές ότι το στοίχημα της Lamborghini έχει αποδώσει. Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής Rouven Mohr λέει ότι ακόμη και τώρα, ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar από τη μάρκα δεν θα είχε επιτυχία.
«Αυτή τη στιγμή, τώρα, δεν θα ήταν ο κατάλληλος χρόνος για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τουλάχιστον όχι σε ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο», δήλωσε ο Mohr κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Urus SE. «Έχετε δει πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά που δεν ήταν πραγματικά επιτυχημένα».
Με την πλήρως υβριδική της γκάμα, η Lamborghini έχει βρεθεί στην ιδανική θέση για επιτυχία. Και τα τρία μοντέλα της, η Revuelto με κινητήρα V12, η Temerario με δύο τούρμπο αλλά και η Urus, διαθέτουν πλέον κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση, τοποθετώντας τη μάρκα στο ιδανικό σημείο, καθώς οι ανταγωνιστές υστερούν.
«Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος με την τρέχουσα γκάμα μας, γιατί με μια υβριδική γκάμα, μπορούμε να ζήσουμε για την επόμενη δεκαετία», δήλωσε ο Mohr.
Η Lamborghini κατανοεί ότι κάποια στιγμή η ηλεκτροκίνηση θα είναι μονόδρομος και γι’ αυτό σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2028. Το EV, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Monterey με το concept Lanzador, δεν θα είναι ένα πλήρες supercar, αλλά μάλλον ένα grand tourer 2+2 σε σχήμα SUV.
«Το να προσπαθούμε μόνο να μιμηθούμε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μάλλον η σωστή απάντηση προς το παρόν. Αλλά πρέπει να πείσουμε τους πελάτες ότι η ηλεκτρική οδηγική εμπειρία είναι κάτι περισσότερο από αυτό που δεν μπορείς να έχεις στον κόσμο της εσωτερικής καύσης. Μόνο τότε μπορείτε να πείσετε τους συναισθηματικούς αγοραστές να παραμείνουν ηλεκτρικοί» δήλωσε ο Mohr όταν ρωτήθηκε για ηλεκτρικά fun to drive σύνολα όπως το Hyundai Ioniq 5N που έχουν προσομοιωτή κιβωτίου.
Δεν είναι σαφές ποιο ακριβώς θα είναι αυτό το διαφοροποιητικό στοιχείο για τη Lamborghini. Με μόλις τέσσερα χρόνια να απομένουν μέχρι την κυκλοφορία του EV, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για να το μάθουμε.