Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ανέκαθεν η δυνατότητα οδήγησης και η κατοχή ενός Ι.Χ. σήμαινε ελευθερία, σήμαινε επιλογές και όλοι από πιτσιρικάδες ανυπομονούσαν να καθίσουν στη θέση του οδηγού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εάν τελευταία έχετε παρατηρήσει πως η νέα γενιά, η γνωστή και ως γενιά Z, έχει σταματήσει να πολυασχολείται με το αυτοκίνητο, τότε έχετε δίκιο και μάλιστα υπάρχει έρευνα που προσπαθεί να εξηγήσει γιατί.

Πιο συγκεκριμένα, η αμερικανική εταιρία MarketWatch Guides πραγματοποίησε την συγκεκριμένη και πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι νέοι οδηγοί κάτω από 19 ετών (από 16 ετών δηλαδή που εκδίδεται το δίπλωμα στις Η.Π.Α.), είναι πλέον ελάχιστοι, με την πτώση να έχει φτάσει το 40% την τελευταία 10ετία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την MarketWatch Guides, οι έφηβοι οδηγοί είναι οι λιγότεροι στη χώρα, ακολουθούμενοι (αριθμητικά) από όσους οδηγούς είναι άνω των 80 ετών. Η πιο «ενεργή ηλικία πίσω από το τιμόνι είναι 30 με 34 ετών, που αποτελούν το 9% των συνολικών οδηγών.

Αν και η συγκεκριμένη μελέτη αφήνει πολλά περιθώρια, τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων έχουν δείξει στο παρελθόν σημαντική μείωση του αριθμού των νέων οδηγών. Το 1983, το 80% των 18χρονων είχε άδεια οδήγησης, αλλά ο αριθμός αυτός έπεσε στο 60% το 2021. Παράλληλα ο αριθμός των 16χρονων με δίπλωμα μειώθηκε από 46% σε 25% την ίδια χρονική περίοδο.

Τί προκαλεί την επιλογή των νέων να μην μακριά από το αυτοκίνητο και την οδήγηση;

Αρχικά η τεχνολογία έχει αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς ζούμε πλέον σε μια συνδεδεμένη κοινωνία που κυριαρχείται από τα smartphones. Πλέον πολλοί επιλέγουν αντί να βρεθούν από κοντά και να διασκεδάσουν, να το κάνουν μέσω internet και online gaming. Παράλληλα τα αυτοκίνητα και οι ασφάλειες έχουν επίσης γίνει σημαντικά ακριβότερα, όπως και τα καύσιμα, ενώ υπάρχουν και πολλές περισσότερες επιλογές μεταφορικών όπως τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης