Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ένας από τους στόχους που έχει θέσει η Audi, είναι η επίτευξη μηδενικών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα στις εγκαταστάσεις παραγωγής της έως το 2025. Μέρος της διαδικασίας περιλαμβάνει τη χρήση ειδικών μιγμάτων βενζίνης και ντίζελ που είναι ένας συνδυασμός τυπικών ορυκτών καυσίμων και ανανεώσιμων υλικών. Αυτό το φιλικό προς το περιβάλλον τελικό μείγμα, η Audi το έχει ονομάσει R33 και πλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα μοντέλα της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το καύσιμο στην πραγματικότητα αναπτύχθηκε από κοινού από τη μητρική εταιρεία της Audi, Volkswagon Group, μαζί με τη Shell και τη Bosch. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα καύσιμο που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα θα είναι συμβατό με τους τρέχοντες κινητήρες και τα πρατήρια καυσίμων. 

Το R33 απαρτίζεται κατά τα δύο τρίτα από παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα, με το υπόλοιπο ένα τρίτο να είναι ανανεώσιμο βιοκαύσιμο (εξ ου και 33 το όνομα). Η βενζίνη χρησιμοποιεί ένα μείγμα αιθανόλης με βιονάφθα, ενώ στο μείγμα ντίζελ, υπάρχουν κυρίως ανανεώσιμα παραφινικά καύσιμα – ουσιαστικά φυτικά έλαια – με βιοντίζελ.

Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην απόδοση καυσίμου στα οχήματα, αλλά η Audi ισχυρίζεται ότι τα καύσιμα R33 Blue μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα κατά “τουλάχιστον 20 τοις εκατό”. Αυτή είναι μια μελέτη που εξετάζει όχι μόνο τις εκπομπές από οχήματα, αλλά τις συνολικές εκπομπές που προκύπτουν από την παραγωγή, την επεξεργασία και τη διανομή καυσίμων. Επί του παρόντος, η Audi χρησιμοποιούσε το καύσιμο σε εργοστάσια στο Ingolstadt και στο Neckarsulm.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Audi επιδιώκει την ουδετερότητα άνθρακα το 2025, αλλά πιο μακροπρόθεσμα, η γερμανική μάρκα έχει δεσμευτεί για μια γκάμα μόνο ηλεκτρικών που ξεκινά το 2033.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης