Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Κάποτε η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης χαρακτηριζόταν ως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο καθοριστικά γεγονότα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην παγκόσμια σκηνή. Μετά από την διακοπή της λόγω της πανδημίας, το μεγάλο γεγονός επιστρέφει αλλά σε τίποτα δεν θα θυμίζει τις παλιές δόξες.
Η φετινή έκθεση, που έχει προγραμματιστεί μεταξύ 26 Φεβρουαρίου και 3 Μαρτίου, θα φιλοξενήσει μόνο δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη και ούτε μία από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας. Η Renault και η Dacia είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές από τη Γηραιά Ήπειρο που θα εκπροσωπηθούν μεταξύ των συμμετεχόντων εμπορικών σημάτων. Οι άλλες μάρκες θα είναι οι BYD, Isuzu, Lucid, MG Motor, Microlino και Pininfarina. Ακολουθεί ο πλήρης κατάλογος των εκθετών στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2024:
- Automobile Club de Suisse (ACS) /
- Assura
- Auto-i-DAT
- Beeway
- BYD
- Caresoft Global Limited
- Classics Legends Motor
- DAB Motors
- Dacia
- ErreErre Fuoriserie
- Fédération Internationale de l’Automobile (FIA)
- Formula 1 Merchandising
- GP Motorsport
- Isuzu
- Kimera
- Lazareth
- Legends Magazine
- Lucid
- Martin Engler
- MG Motor
- Microlino
- Pininfarina
- Race World
- Renault
- Shenzer
- Silence
- Swiss Racing Lab
- Touring Club Suisse (TCS)
- Totem Automobili
Η μείωση του αριθμού των συμμετεχόντων αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση όπου οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν εναλλακτικές πλατφόρμες, όπως ψηφιακά αποκαλυπτήρια ή περιφερειακές εκδηλώσεις για να παρουσιάσουν τις τελευταίες δημιουργίες τους. Οι κύκλοι του χώροθ αποδίδουν αυτή τη μείωση στο αυξανόμενο κόστος που συνδέεται με τη συμμετοχή σε τέτοιες εκδηλώσεις, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη επιρροή των social media.
Η υποτονική ατμόσφαιρα στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης εγείρει ανησυχίες για το μέλλον τέτοιων εκδηλώσεων, τουλάχιστον στην Ευρώπη, καθώς ο κλάδος υφίσταται μια βαθιά μεταμόρφωση προς τα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.