Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Mazda ετοιμάζει την ηλεκτρική της επίθεση και όλα δείχνουν πως θα γίνει ακαριαία πρωταγωνίστρια στην εξηλεκτρισμένη εποχή, όταν έρθει η ώρα. Μάλιστα η εταιρία έχει δηλώσει και στο παρελθόν πως δεν βιάστηκε να κάνει all-in στην ηλεκτροκίνηση καθώς η ζήτηση για κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακόμα αρκετά υψηλή και πως τώρα ξεκινά πραγματικά η εποχή του ρεύματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη στιγμή η ιαπωνική εταιρία στη γκάμα της διαθέτει μία αμιγώς ηλεκτρική επιλογή, αυτή του MX-30, ενώ περισσότερα μοντέλα της έχουν μερικώς εξηλεκτριστεί είτε ήπια είτε ως plug-in υβριδικά.

Μιλώντας πρόσφατα στο Auto News, ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να έχει επτά ή οκτώ EVs στη γκάμα της μέχρι το 2030 και πιστεύει ότι θα αντιπροσωπεύουν το 25-40% των παγκόσμιων πωλήσεών της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Ένα από τα μεγάλα ζητήματα για εμάς είναι ότι η ζήτηση είναι αβέβαιη”, δήλωσε ο Μόρο. “Στην τρέχουσα αγορά, η πραγματικότητα για την ηλεκτροκίνηση, ιδίως για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, είναι ότι ο ρυθμός ζήτησης δεν είναι τόσο υψηλός. Έτσι, μπορεί να ξεκινήσουμε λίγο πιο αργά όσον αφορά την αύξηση της παραγωγής. Όχι απαραίτητα όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, αλλά την αύξηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μας αποκαλώ εσκεμμένα οπαδούς των ηλεκτρικών οχημάτων. Από τώρα έως το 2030 είναι η περίοδος της αυγής της ηλεκτροκίνησης – πρέπει να περάσουμε αυτή την ανώμαλη διαδρομή. Πρέπει απλώς να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Αυτή τη στιγμή, ο πελάτης αναζητά εναλλακτικές λύσεις – εκτός από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία”.

Τα μελλοντικά EV της Mazda θα αναπτύσσονται και θα πωλούνται μέσω του νέου τμήματος e-Mazda και θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα. Το πρώτο από αυτά τα νέα μοντέλα θα κυκλοφορήσει μεταξύ 2025 και 2027.

Η Mazda θα στηριχθεί στην Toyota για να μειώσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για τα EV της. Πράγματι, τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα συστήματα λογισμικού αυτοκινήτου που αναπτύσσονται μαζί με την Toyota θα χρησιμοποιούνται στα EV της μάρκας από το 2026 περίπου και ο Moro λέει ότι θα της επιτρέψουν να εξοικονομήσει το 70-80% του συνολικού κόστους επένδυσης που θα είχε αν προχωρούσε μόνη της.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης