Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Porsche είναι επίσημα ο πολυτιμότερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη αφού η αξία των μετοχών της συνεχίζει να αυξάνεται μετά την πολυαναμενόμενη εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την εισαγωγή της γερμανικής εταιρίας στο χρηματιστήριο φαίνεται πως η τιμή της μετοχής της ξεπέρασε κάθε προσδοκία αλλά και κάθε ανταγωνιστή. Πιο συγκεκριμένα η τιμή της έφτασε τα 93 ευρώ αυξάνοντας την συνολική της αξία στα 85 δις. ευρώ ενώ για χάρη σύγκρισης να αναφέρουμε πως η αντίστοιχη αξία της VW είναι στα 77.7 δις. ευρώ. Η αποτίμηση της Porsche την τοποθετεί επίσης πάνω από τις Mercedes-Benz, BMW και Stellantis.

Οι μετοχές της Porsche υποχώρησαν για λίγο κάτω από την τιμή εισαγωγής τους στα 81 ευρώ (79,42 δολάρια) στην αρχή της εβδομάδας, αλλά αυξήθηκαν όταν οι επενδυτικές τράπεζες που συμμετείχαν στην IPO αγόρασαν σχεδόν 3,8 εκατομμύρια μετοχές για 312,8 δισεκατομμύρια ευρώ (308 εκατομμύρια δολάρια) για να υποστηρίξουν την εισαγωγή με επιλογή «greenshoe». Αυτές οι μετοχές που αγοράστηκαν μεταξύ 29 Σεπτεμβρίου και 4 Οκτωβρίου αντιπροσώπευαν περίπου το 11 τοις εκατό του συνολικού όγκου συναλλαγών από την εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο.

Το CNN αναφέρει ότι έως και 14,85 εκατομμύρια μετοχές αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ είναι διαθέσιμες μέσω της επιλογής greenshoe στις τέσσερις εβδομάδες μετά την εισαγωγή της εταιρίας. Η Bank of America ήταν μία από αυτές που αγόρασαν μετοχές μέσω της επιλογής greenshoe με τιμές μεταξύ 81 € και 82,50 €.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό από την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πρόσφατες ανησυχίες για τον ενεργειακό εφοδιασμό στην Ευρώπη και η κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία την περασμένη Πέμπτη οδήγησαν σε διακυμάνσεις που κατέστησαν απαραίτητα μέτρα σταθεροποίησης μικρής κλίμακας», επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της Volkswagen.

Η Porsche εισήχθη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης στα τέλη Σεπτεμβρίου με τιμή μετοχής 82,50 ευρώ. Η απόφαση του Ομίλου Volkswagen να πουλήσει το 12,5 τοις εκατό των μετοχών της εταιρείας χωρίς δικαίωμα ψήφου συγκέντρωσε περίπου 9,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα διανεμηθεί σε προϋπάρχοντες μετόχους και θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση της μετάβασης της VW σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης