Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πόσες φορές βρίσκεστε σε ένα λεωφορείο ή τρόλεϊ, και επειδή κάποιος έχει παρκάρει (ή έχει αφήσει με αλάρμ) το αυτοκίνητο του στην λεωφορειολωρίδα, δημιουργείται κομφούζιο;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πόσες φορές έχετε αναλογιστεί, πόσο καλύτερη θα ήταν η ζωή μας εάν όλοι σέβονταν μερικούς απλούς κανόνες του Κ.Ο.Κ. Όχι αλόγιστη χρήση της ειδική λωρίδας, όχι διπλοπαρκάρισμα, όχι στάθμευση πάνω σε στροφή που χρησιμοποιούν μεγάλα οχήματα.

Τα λεωφορεία της Νέας Υόρκης είναι τα πιο αργά στις Ηνωμένες Πολιτείες και η πόλη, η πολιτεία, καθώς και η Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (MTA) εργάζονται για να το διορθώσουν αυτό. Στο πλαίσιο του προϋπολογισμού της Πολιτείας της Νέας Υόρκης, θα επεκταθεί η χρήση αυτοματοποιημένων καμερών που μπορούν να επιβάλλουν κλήσεις στους παράνομους οδηγούς. 

Η MTA άρχισε να εγκαθιστά κάμερες στο μπροστινό μέρος των λεωφορείων της το 2019, στο πλαίσιο της εκστρατείας “Automated Bus Lane Enforcement” (ABLE). Αρχικά, οι κάμερες χρησιμοποιούνταν για τη λήψη φωτογραφιών των οχημάτων που ήταν σταθμευμένα στις λωρίδες των λεωφορείων ή εμπόδιζαν με άλλο τρόπο τις λωρίδες αυτές, γεγονός που θα οδηγούσε τελικά στην αποστολή κλήσεων μέσω ταχυδρομείου.
Το MTA αναφέρει ότι το 80 τοις εκατό των οδηγών που παίρνουν μια κλήση, δεν παίρνουν ποτέ άλλη. Αυτό υποδηλώνει ότι η απλή πράξη της επιβολής των κανόνων πείθει τους Νεοϋορκέζους να τους ακολουθούν, απελευθερώνοντας λωρίδες λεωφορείων για τα λεωφορεία. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς θα σας φαινόταν να εφαρμοζόταν το ίδιο μέτρο και στην Ελλάδα; 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης