Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ένα αυτοκίνητο που έχει πιάσει φωτιά είναι πάντα ένα τρομακτικό θέαμα. Ποτέ δεν ξέρεις πότε (και αν) θα ακουστεί το μπαμ, πόσα επικίνδυνα αέρια διοχετεύονται στην ατμόσφαιρα (ειδικά σε τροχαία μέσα σε τούνελ) αλλά και πόση ώρα θα καίει η φωτιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα που εξοπλίζονται με μπαταρίες λιθίου, τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο, καθώς η κατάσβεση τους είναι απαιτεί τεράστια κινητικότητα. Συνήθως είτε ρίχνουν χιλιάδες λίτρα νερού, ή τα βυθίζουν μέσα σε χωμάτινη τάφρο.

Στο Κολοράντο, η πυροσβεστική υπηρεσία κλήθηκε να αντιμετωπίσει ένα απαιτητικό περιστατικό. Μία Jaguar I-Pace είχε πιάσει φωτιά ενώ φόρτιζε στο γκαράζ μιας ιδιωτικής κατοικίας.

Αφού όλοι οι ένοικοι του σπιτιού απομακρύνθηκαν με ασφάλεια και έσβησαν οι φλόγες, οι πυροσβέστες διαπίστωσαν ότι η μπαταρία της Jaguar εξακολουθούσε να σιγοκαίει. Όπως έχει επισημανθεί, οι πυρκαγιές που προέρχονται από μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κατασβεστούν λόγω της θέσης των μπαταριών και της τεράστιας ποσότητας χημικής ενέργειας που αποθηκεύεται σε αυτές. Μία φωτιά σε ηλεκτρικό, μπορεί να καίει και μέρες εάν αφεθεί ανεξέλεγκτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη φορά δεν χρησιμοποιήθηκαν 44.000 λτ. νερού που είχαν απαιτηθεί για το σβήσιμο ενός φλεγόμενου Tesla στο παρελθόν, αλλά η ειδική κουβέρτα.

Οι ειδικές κουβέρτες: Έχουν μήκος 6 μέτρα, ζυγίζουν 28 κιλά και κοστίζουν σχεδόν 4.000 ευρώ. Με αυτές καλύπτουν το ηλεκτρικό όχημα, και με την μείωση παροχής οξυγόνου, περιορίζεται η έκταση και ένταση της φωτιάς (μπορεί ακόμα και να σβήσει εντελώς ανάλογα το μοντέλο) και τότε οι πυροσβέστες μπορούν να διαχειριστούν το περιστατικό καλύτερα.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης