Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν είναι λίγες οι φορές που ένας νέος οδηγός επειδή έχει την οικονομική άνεση, αγοράζει για πρώτο αυτοκίνητο ένα μοντέλο με πολλά άλογα και δεν αργεί να γίνει το κακό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγάλη ιπποδύναμη χρειάζεται και την ανάλογη εμπειρία, την οποία είναι πραγματικά αδύνατον να διαθέτει ένα νέος οδηγός. Η αλήθεια είναι βέβαια πως με το turbo, το downsizing και τα ηλεκτρικά, ακόμα και ένα μικρό αυτοκίνητο έχει πλέον 100 ίππους. 

Η Ιταλία είναι μία χώρα που ήδη είχε όριο ιπποδύναμης στα αυτοκίνητα των νέων οδηγών και σύμφωνα με πληροφορίες, είναι έτοιμη να τα κάνει ακόμα πιο αυστηρά θέτοντας υποχρεωτικό χρονικό περιθώριο. Οι έως τώρα κανόνες οδήγησης της Ιταλίας απαγόρευαν στους νέους οδηγούς για το πρώτο έτος οδήγησης,  να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα με ισχύ άνω των 93 ίππων ή των οποίων η αναλογία ισχύος προς βάρος υπερβαίνει τoυς 73 ίππους ανά τόνο. Ο κανόνας «χαλαρώνει» σε 90 άλογα ανά τόνο για υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα καθώς είναι πιο βαριά. Μια νέα απόφαση από το Συμβούλιο Υπουργών της Ιταλίας επεκτείνει τον περιορισμό αυτό από ένα σε τρία χρόνια για όλους τους νέους κατόχους αδειών κυκλοφορίας.

Ο κανόνας ισχύει από την ημερομηνία απόκτησης του διπλώματος και δεν συνδέεται με την ηλικία. Έτσι, οι αλλοδαποί που μετακομίζουν στην Ιταλία και αποκτούν τοπικό δίπλωμα ή όσοι αποκτούν δίπλωμα αργότερα στη ζωή τους υπόκεινται στον ίδιο περιορισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλες χώρες έχουν εφαρμόσει παρόμοια νομοθεσία. Για παράδειγμα, ορισμένες πολιτείες της Αυστραλίας απαγορεύουν στους νέους οδηγούς οχήματα με ισχύ άνω των 130 kW (174 ίππων) για τους πρώτους 12 μήνες από την έναρξη της άδειας οδήγησης.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης