Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα SUV είναι βαρύτερα, μεγαλύτερα και καίνε περισσότερο καύσιμο από τα sedan, τα hatchback και τα station wagon.  Το Παρίσι θεωρεί πως τα SUV είναι μία από τις κυριότερες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και είναι έτοιμο να «τιμωρήσει» τους ιδιοκτήτες τους με υψηλότερο κόστος στη στάθμευση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο συγκεκριμένα, ο Guardian αναφέρει ότι εγκρίθηκε ήδη το μέτρο που θα υπολογίζει το κόμιστρο του παρκινγκ ανάλογα με το μέγεθος, το βάρος και το κινητήρα του οχήματος.

Το οικολογικό κόμμα EELV πρότεινε τν νέο νόμο λέγοντας ότι ο αριθμός των SUV στο Παρίσι έχει αυξηθεί κατά περίπου 60% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Παρόλα αυτά, αποτελούν μόνο περίπου το 15 τοις εκατό του συνολικού στόλου της πόλης που αποτελείται από περίπου 1,15 εκατομμύρια ιδιωτικά οχήματα. 

Ο στόχος είναι να επικεντρωθούμε σε έναν παραλογισμό: την αυτοκινητική παχυσαρκία… την αδυσώπητη αύξηση του βάρους και του μεγέθους των οχημάτων που κυκλοφορούν στις πόλεις μας, και ιδιαίτερα στο Παρίσι”, σχολίασε ο Frédéric Badina-Serpette, δημοτικός σύμβουλος της EELV.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νόμος αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους, όταν οι ιδιοκτήτες SUV θα αρχίσουν να πληρώνουν υψηλότερα τέλη στάθμευσης. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα πολυτέκνων αναμένεται να εξαιρεθούν από το μέτρο, αν και προς το παρόν δεν είναι γνωστές οι λεπτομέρειες των τελών και ο τρόπος με τον οποίο θα κατηγοριοποιηθούν τα SUV. 

Ήδη στη Λυών, (ψηφίστηκε νόμος με ισχύ από 1/2/2024) σύμφωνα με τον οποίο, τα ηλεκτρικά οχήματα θα δικαιούνται χαμηλότερα τέλη στάθμευσης, ενώ τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που ζυγίζουν πάνω από 1.725 κιλά θα πληρώνουν τα τριπλάσια. 

Όλα αυτά στη Γαλλία, αλλά επειδή πολλές φορές γράφουμε για νόμους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ένα με δύο χρόνια αργότερα έρχεται και στην χώρα μας, πώς θα σας φαινόταν ένα τέτοιο μέτρο;
 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης