Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Μπορεί οι γραμμές παραγωγής να δίνουν λιγότερα από τα μισά αυτοκίνητα από αυτά που ζητούν οι εισαγωγείς – αφού το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς εξακολουθεί να υφίσταται- ωστόσο οι ταξινομήσεις τον Νοέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα είναι ανεβασμένες κατά 12.7%.
Αν οι εισαγωγείς έπαιρναν τα αυτοκίνητα που ζητούσαν η αύξηση στις ταξινομήσεις θα ήταν τριπλάσια ίσως και τετραπλάσια από αυτή που εμφανίζεται σήμερα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον μήνα Νοέμβριο (2022) ήταν 8.077 Ι.Χ ενώ τον Νοέμβριο του 2021 ήταν 7.165 Ι.Χ. Μείωση υπήρξε μόνο στα ελαφρά και βαρέα φορτηγά καθώς επίσης και στα καινούργια λεωφορεία.
Αναλυτικά οι ταξινομήσεις Νοεμβρίου
Αν δούμε τώρα συγκριτικά και τις ταξινομήσεις τους πρώτους 11 μήνες του 2022 μπορούμε να πούμε ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με αύξηση. Όχι σημαντική αλλά σίγουρα ικανοποιητική. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμη και ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασε αρνητικά τις ευρωπαϊκές αγορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τον Ιανουάριο μέχρι το Νοέμβριο φέτος ταξινομήθηκαν 98.804 Ι.Χ ενώ το αντίστοιχο διάστημα το 2021 οι ταξινομήσεις ήταν 95.256 Ι.Χ. Η αύξηση αγγίζει το +3.7%.
Αναλυτικοί πίνακες
Ας δούμε όμως τις ταξινομήσεις των αυτοκινήτων ανά segment. Τη μερίδα του λέοντος έχει η B Total κατηγορία που ξεπερνάει το 50%.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Και αυτό το μήνα τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης έκαναν τις μεγαλύτερες ταξινομήσεις. Τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες βρίσκονται στην 1η θέση με 40.70%. Υψηλά είναι τα νούμερα και στις υβριδικές εκδόσεις που έφθασαν το 32.40% ενώ στην 3η θέση βρίσκονται τα οχήματα με κινητήρες πετρελαίου που έχουν ποσοστό 13.70%. Το ποσοστό αυτό είναι χαμηλό γιατί πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει την παραγωγή οχημάτων με πετρέλαιο κυρίως στους μικρούς κινητήρες.