Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ford αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο 2023 E-Transit Courier, το μικρότερο ηλεκτρικό επαγγελματικό της όχημα, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το επόμενο έτος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το νέο compact van με μπαταρία είναι μεγαλύτερο σε κάθε μέτρηση, συμπεριλαμβανομένης της χωρητικότητας φορτίου. Τώρα, το πλάτος στο χώρο φόρτωσης 1.220 χιλιοστά, επιτρέποντας στο E-Transit Courier να χωρέσει για πρώτη φορά δύο παλέτες Euro.
Επιπλέον, ο συνολικός όγκος φορτίου μετρά 2,9 κυβικά μέτρα, που ισοδυναμεί με αύξηση 25% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι 700 κιλά και το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης είναι 750 κιλά.

Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του νέου Ford E-Transit Courier είναι η δυνατότητα φόρτωσης μέχρι μπροστά, η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να μεταφέρουν αντικείμενα μεγάλου μήκους, όπως σωλήνες ή σανίδες που έχουν μήκος πάνω από 2,6 μέτρα, αν και το επίσημο δελτίο τύπου δεν αναφέρει το μέγιστο μήκος.

Στο εσωτερικό, το συμπαγές ηλεκτρικό φορτηγάκι διαθέτει τον ψηφιακό πίνακα digiboard που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και μια κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών που «τρέχει» το τελευταίο σύστημα Sync 4 της Ford. Οι ασύρματες συνδεσιμότητες Apple Carplay και Android Auto είναι στάνταρ, όπως και το ενσωματωμένο μόντεμ που επιτρέπει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού και συνεχή συνδεσιμότητα με το σύστημα Ford Pro.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχει επίσης μια σουίτα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό, ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ένα προαιρετικό πακέτο που περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control με Lane Centering και Stop & Go, Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, Intersection Assist και Reverse Brake Assist.

Το τιμόνι “squircle” έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει τον χώρο για τα πόδια και την ορατότητα του οδηγού, ενώ η Ford συνεργάστηκε με τους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας οχημάτων της TVL προσφέροντας αυτόματο κλείδωμα για τη συρόμενη πλαϊνή πόρτα.

Ως προαιρετικό έξτρα, η Ford προσφέρει ένα πακέτο γραφείου που περιλαμβάνει μια αναδιπλούμενη επίπεδη επιφάνεια εργασίας και φωτισμό, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα είδος κινητού γραφείου, παρόμοιο με την επιφάνεια εργασίας του F-150 Lightning.

Το ολοκαίνουργιο Ford E-Transit Courier τίθεται σε κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων που είναι τοποθετημένος μπροστά και αντλεί ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών που δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί. Η φόρτιση μπορεί να γίνει μέσω ενός γρήγορου φορτιστή συνεχούς ρεύματος στα 100 kW, ο οποίος μπορεί να προσθέσει 87 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά, αλλά η Ford εκτιμά ότι το μικρό ηλεκτρικό φορτηγάκι θα φορτίζεται κυρίως στο σπίτι μέσω ενός φορτιστή τοίχου. 

Χρησιμοποιώντας έναν οικιακό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, η μπαταρία μπορεί να γεμίσει πλήρως σε 5,7 ώρες και η φόρτιση μπορεί να προγραμματιστεί μέσω της οθόνης αφής του οχήματος ή του λογισμικού αποθήκης για να επωφεληθεί από τις φθηνότερες τιμές ενέργειας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Περιλαμβάνεται επίσης ένα έτος δωρεάν πρόσβασης στο δίκτυο φόρτισης BlueOval Charge Network, το οποίο θα περιλαμβάνει περίπου 500.000 δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2024.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας, η αυτονομία οδήγησης και η κατανάλωση ενέργειας δεν έχουν αποκαλυφθεί από την εταιρεία BlueOval, η οποία αναφέρει ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα δημοσιευθούν πιο κοντά στο ντεμπούτο πωλήσεων του οχήματος.

Το ολοκαίνουργιο Ford Transit Courier θα είναι αρχικά διαθέσιμο με μια σειρά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ από φέτος, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit Courier θα ακολουθήσει το 2024. Το μικρό επαγγελματικό όχημα θα προσφέρεται τόσο σε van όσο και σε double-cab-in-van αμάξωμα.Όλα τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Craiova της Ρουμανίας από τη Ford Otosan, στο ίδιο εργοστάσιο όπου κατασκευάζεται το μικρό crossover Ford Puma.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης