Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ο μήνας Μάιος δεν ήταν εύκολος στις ταξινομήσεις των νέων Ι.Χ. Δόθηκε μάχη για να μείνουν οι πωλήσεις σε επίπεδα που δεν θα έφεραν κλυδωνισμούς. Επίσημα και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάιο 2024 παρουσίασαν μια αύξηση της τάξεως του 6.2%. Τον Μάιο του 2023 ταξινομήθηκαν 12.957 ενώ φέτος έφθασαν τα 13.765 Ι.Χ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τον Ιανουάριο έως το Μάιο η αύξηση που σημειώθηκε είναι +12.10%

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα segments επιβατικών εξακολουθεί η κατηγορία B SUV να κρατάει ένα καλό ποσοστό στις ταξινομήσεις με ποσοστό +28.10%

 

Οι αγοραστές εμπιστεύονται πλέον τα αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες (43.50%) και ακολουθούν οι κινητήρες με βενζίνη (40.60%) ενώ σε καλά επίπεδα κινούνται και τα επαναφορτιζόμενα (7.6%). Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η κατανομή ανά καύσιμο, τον Μάιο, έχει ως εξής:

Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά και στους αριθμούς του Απριλίου που κυμάνθηκε η αγορά στην Ευρώπη. Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Απρίλιο ως εξής:

 

Στην Ελλάδα η Toyota κρατάει την πρωτιά με 2.236 αυτοκίνητα, (1.123 μονάδες στη λιανική και 1.113 στις εταιρικές).

Τη  πρώτη τριάδα συμπληρώνουν η Suzuki με 1.893 μονάδες (587 στη λιανική και 1.306 στις εταιρικές) και η Fiat με 981 μονάδες (121 στη  λιανική και 860 στις εταιρικές).

Στις  premium η BMW ήταν πρώτη με 681 μονάδες, η Audi με 464 και η Mercedes με 404, που πλέον από την premium πέρασε στην κατηγορία luxury για όλα τα μοντέλα της.

Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά κινέζικά αυτοκίνητα

Ακόμη είναι νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα. Ωστόσο αυτοί που ποντάρουν στις κινέζικες προτάσεις δεν μπορούμε να πούμε ότι πανηγυρίζουν.

Μόνο η MG πατάει καλά και σταθερά. Το Μάιο είχε 333  ταξινομήσεις και από αυτές οι 122 ήταν εταιρικές πωλήσεις και οι 211 λιανικές.

Η δεύτερη γνωστή φίρμα, η BYD που πρόσφατα ξεκίνησε την  πορεία της στη χώρα μας έκανε 13 ταξινομήσεις.

Από αυτές οι δύο ήταν εταιρικές και οι 11 παραδόθηκαν σε ιδιώτες. Μια άλλη κινέζικη φίρμα, η Lynk & CO μάλλον θέλει αρκετή δουλειά για να προχωρήσει. Έκανε 15 ταξινομήσεις. Από αυτές και οι 15 ήταν εταιρικές και καμία σε ιδιώτες. Θα μού πείτε νωρίς είναι αλλά είναι -για τη χώρα μας- μια άγνωστη μάρκα. Θα μου πείτε πως να την ξέρει ο κόσμος όταν η εταιρία στην πρώτη της παρουσίαση απέκλεισε τους μισούς και πλέον εκπροσώπους του ειδικού τύπου. Είπαμε η παρουσίαση ήταν στατική και δεν είναι μάλλον…καρέκλες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης