Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Tesla παραμένει στο προσκήνιο συνεχώς, είτε για τους σωστούς είτε για τους λάθος λόγους. Αυτή τη φορά, μία ανάλυση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας Αμερικής (NHTSA) που δημοσιεύτηκε στην Washington Post, έρχεται να βάλει ξανά στην θέση του «κακού» το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla, όμως υπάρχει ένα τεράστιο αλλά. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στους δρόμους της Αμερικής κυκλοφορούν πάνω από 800.000 αυτοκίνητα Tesla, τα οποία είναι εφοδιασμένα με το λογισμικό Autopilot. Μία λειτουργία που επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί αυτόνομα (υπό συνθήκες), μην βγάζοντας όμως τον οδηγό από την θέση του υπευθύνου, καθώς οφείλει να είναι σε ετοιμότητα να επέμβει ανά πάσα στιγμή.

Σύμφωνα λοιπόν με την ανάλυση της NHTSA, το Tesla Autopilot ενεπλάκη σε 736 ατυχήματα στις ΗΠΑ από το 2019 μέχρι σήμερα, με τα 17 από αυτά να αποδεικνύονται θανατηφόρα. Το αλλά όμως βρίσκεται στο γεγονός, πως δεν ξεκαθαρίζεται σε πόσα από αυτά τα σοβαρά τροχαία οι χρήστες είχαν ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο ή την πλήρως αυτόνομη οδήγηση FSD. 

Οι κατηγορίες της αυτόνομης οδήγησης των Tesla
Κάθε Tesla διαθέτει στάνταρ λειτουργίες Autopilot, όπως το adaptive cruise control, κατά το οποίο το όχημα ταιριάζει με την ταχύτητα της προπορευόμενης κυκλοφορίας και επιταχύνει ή φρενάρει ανάλογα με τις συνθήκες. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η αυτόματη οδήγηση, κατά την οποία το όχημα βοηθάει στην οδήγηση σε εμφανώς διαγραμμισμένες λωρίδες. Επιπλέον, τα Teslas μπορούν να εξοπλιστούν με τη δυνατότητα Enhanced Autopilot, με την οποία το όχημα πλοηγείται αυτόνομα στους δρόμους και αλλάζει λωρίδες μόνο του, μεταξύ άλλων λειτουργιών. Στην κορυφή του εξοπλισμού, υπάρχει η λειτουργία Full-Self Driving (FSD), όπου το όχημα μπορεί να λαμβάνει ενεργές αποφάσεις με βάση την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

Από την μεριά της, η Tesla αναφέρει συνεχώς πως σε όλες τις λειτουργίες, δεν αντικαθίσταται ο οδηγός ο οποίος οφείλει να είναι σε εγρήγορση, ενώ αποκαλύπτει πως το 35% όλων των ατυχημάτων με Tesla που έχουν αυτόματο πιλότο, είναι επειδή άλλο όχημα τα τρακάρει από πίσω. Μάλιστα η εταιρία υποστηρίζει πως σημειώνεται 1 ατύχημα με ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο σε κάθε 7.7 εκατ. χιλιομέτρων οδήγησης, δείχνοντας πόσο ασφαλή είναι τα μέσα της, καθώς χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα σημειώνεται 1 ατύχημα κάθε 1.2 εκατ. χιλιόμετρα οδήγησης.
 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης