Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Η Porsche δοκιμάζει τα όρια της 911 με τον πιο ακραίο και ξεχωριστό τρόπο. Ένα μοναδικό ζευγάρι πειραματικών σπορ αυτοκινήτων 911 δοκιμάστηκε εκεί όπου δεν υπάρχουν δρόμοι, όπου ο αέρας είναι αραιός, όπου η θερμοκρασία είναι πολύ κάτω από το μηδέν και ακόμη και τα φυτά δεν μπορούν να επιβιώσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια ομάδα, με επικεφαλής τον δρομέα αντοχής  Romain Dumas, προσπαθεί να εξερευνήσει τα όρια του 911 και έχει επιλέξει ένα από τα πιο δύσκολα μέρη στη γη, στις απότομες πλαγιές του Ojos del Salado της Χιλής , το ψηλότερο ηφαίστειο στον κόσμο.

Η πρώτη δοκιμή της ομάδας και των αυτοκινήτων έγινε, και πλέον μια Porsche 911 είναι ένα από τα ελάχιστα οχήματα οποιουδήποτε είδους που έχουν φτάσει ποτέ σε τόσο ακραίο υψόμετρο.

Εξερευνώντας έως και 6.007 μέτρα, η 911 με τον Romain Dumas στο τιμόνι, αντιμετώπισε πιο μεγάλες κλίσεις καθώς και πεδία πάγου που δοκίμασαν τις ικανότητες τόσο του αυτοκινήτου όσο και της ομάδας σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν 30 βαθμούς Κελσίου κάτω από το μηδέν και με το μισό διαθέσιμο οξυγόνο στον αέρα σε σύγκριση με το επίπεδο της θάλασσας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Romain Dumas, οδηγός της 911 και ηγέτης του ομάδα, δήλωσε:

«Αυτή ήταν μια πραγματικά αξέχαστη και ξεχωριστή στιγμή σε ένα μέρος που είναι ταυτόχρονα όμορφο και βάναυσο, υποθέτω ότι οι μόνες μηχανές οπουδήποτε στον κόσμο ψηλότερα από εμάς σήμερα ήταν αεροσκάφη. “Έχουμε τεράστιο σεβασμό για αυτούς που έχουν ανέβει ψηλότερα. Κανείς δεν έχει δει τόσο πολύ πάγο και χιόνι προς την κορυφή του ηφαιστείου, αλλά παρόλα αυτά ανεβήκαμε πάνω από 6.000 μέτρα. Πραγματικά είμαστε περήφανοι για το τι μπορεί να κάνει το μονοθέσιο και η ομάδα για πρώτη φορά, ελπίζουμε ότι μπορούμε να υπολογίζουμε σε πολλές περισσότερες περιπέτειες στο μέλλον.»

Ο Rösler, Διευθυντής σειράς οχημάτων 911 Model, δήλωσε:

« Ήταν μαγικό να φτιάξεις μια 911 που δεν έχει ξαναδεί ο κόσμος, κάτι που έγινε πράξη από μια μικρή ομάδα γεμάτη από λάτρεις της μηχανικής. Η 911 έχει ήδη αποδειχθεί στην πίστα και φυσικά στο δρόμο. Με αυτό το έργο, μετατοπίζοντας ξανά την εστίαση εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι. Το να δοκιμάσουμε τις θεωρίες μας σημαίνει να βρούμε τα πιο σκληρά δυνατά περιβάλλοντα για να δούμε αν λειτουργούν – και στο υψηλότερο ηφαίστειο στον κόσμο, τα καταφέραμε».

Στον πυρήνα κάθε αυτοκινήτου βρίσκεται η 911 (Τύπος 992) Carrera 4S εξοπλισμένη με έναν εργοστασιακό στάνταρ υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα flat-six που αποδίδει 443 ίππους υπό στάνταρ συνθήκες και το αρχικό χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων. 

Η ίδια η 911 αποδείχθηκε εξαιρετική βάση, μέσω του συνδυασμού στιβαρής αλλά ελαφριάς κατασκευής πλαισίου, μικρού μεταξονίου, άφθονης ισχύος και ικανότητας να ανταπεξέρχεται καλά σε εξαιρετικά μεγάλα υψόμετρα. Από αυτό το σημείο εκκίνησης, οι μηχανικοί στη βάση έρευνας και ανάπτυξης της Porsche στο Weissach, κοντά στη Στουτγάρδη, σε στενή συνεργασία με τον Romain Dumas Motorsport, άφησαν τη συνδυασμένη δημιουργικότητά τους να τρέξει καθώς εργάστηκαν για να την προετοιμάσουν για τις συγκεκριμένες απαιτήσεις του βουνού.

 

 

Τα δύο αυτοκίνητα εξοπλίστηκαν με roll cages, καθίσματα από ανθρακονήματα και ιμάντες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας που απαιτεί ένα τέτοιο έργο. Στη συνέχεια, αυξήθηκε η απόσταση από το έδαφος στα 350 mm. Παράλληλα οι νέες, χαμηλότερες σχέσεις μετάδοσης επιτρέπουν την ακρίβεια του γκαζιού σε χαμηλή ταχύτητα και λειτουργούν καλά με τα μεγάλα ελαστικά εκτός δρόμου. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ειδική προστασία κάτω από το αμάξωμα από ίνες αραμιδίου που επιτρέπουν την ολίσθηση πάνω από βράχους.

Τέλος προστέθηκε μια συσκευή που ονομάζεται Porsche Warp-Connecter. Σχεδιασμένη για εφαρμογές σε συνθήκες μηχανοκίνητου αθλητισμού, σχηματίζει μια μηχανική σύνδεση μεταξύ και των τεσσάρων τροχών για να επιτρέπει σταθερό φορτίο τροχού, συμβάλλοντας στη μέγιστη πρόσφυση.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης