Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (BEV) φαίνεται να είναι το μέλλον και οι άνθρωποι θα πρέπει τελικά να ανεξαρτητοποιηθούν  από τα ορυκτά καύσιμα. Ωστόσο, το ηλεκτρονικό καύσιμο μπορεί να είναι η σωτήρια λύση για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), αλλά υπάρχουν ακόμη ορισμένα αναπάντητα ερωτήματα που ήδη θέτει ο όμιλος Stellantis.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ολοκληρώνει τις δοκιμές των ηλεκτρονικών καυσίμων σε αρκετούς από τους κινητήρες της. Όχι, ο όμιλος δεν αμφιταλαντεύεται στη δέσμευσή του να πουλάει μόνο BEV στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αντιθέτων διπλασιάζει τις προσπάθειές της.
Ο όμιλος Stellantis δήλωσε ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα αποτελούν μέρος της “εργαλειοθήκης” της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών. Σύμφωνα με αυτήν, το e-fuel μπορεί να μειώσει έως και 400 εκατομμύρια τόνους CO2 στην Ευρώπη μεταξύ 2025 και 2050 μόνο από τον στόλο των 28 εκατομμυρίων οχημάτων της. Θα βοηθήσει στην απαλλαγή από τον άνθρακα των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα αποτελέσει εναλλακτική λύση για τους ανθρώπους που ζουν σε μέρη που ενδέχεται να μην διαθέτουν νέες υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Το ηλεκτρονικό καύσιμο είναι ένα συνθετικό υποκατάστατο της παραδοσιακής βενζίνης. Παρασκευάζεται από το συλλεχθέν ατμοσφαιρικό CO2 και την ανανεώσιμη ενέργεια, η οποία μπορεί να παραχθεί αιολικά και ηλιακά σε όλο τον κόσμο, μακριά από τις σημερινές περιοχές εξόρυξης ορυκτών καυσίμων. 

Η αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζει 28 κινητήρες βενζίνης και ντίζελ που κατασκευάζονται από το 2014 έως το 2029. Υποβάλλονται σε ολοκληρωμένες δοκιμές που αξιολογούν τις εκπομπές ρύπων στην εξάτμιση, την ισχύ του κινητήρα, την αντοχή, την αξιοπιστία, την αραίωση του λαδιού, το σύστημα καυσίμου και άλλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Stellantis δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που εξερευνά το εναλλακτικό καύσιμο. Στα τέλη του περασμένου έτους, η Porsche ξεκίνησε την παραγωγή ηλεκτρονικού καυσίμου σε μια εγκατάσταση στη Χιλή, όπου επένδυσε 75 εκατομμύρια δολάρια. Η αυτοκινητοβιομηχανία άντλησε τις πρώτες σταγόνες σε μια 911, ενώ το εργοστάσιο αναμένεται να παράγει περίπου 34.000 γαλόνια στην πιλοτική του φάση. Οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν 134 δισεκατομμύρια γαλόνια του υλικού το 2021, οπότε υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά μας. Η εταιρεία ελπίζει να παράγει 145 εκατομμύρια γαλόνια περίπου μέχρι το 2027.
Η ανακοίνωση αυτή, έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να επιτρέψει την πώληση μοντέλων με ηλεκτρονικό καύσιμο μετά την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης των ICE το 2035. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης